Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:42

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Case:

Recentelijk van werkgever overgestapt. Geen enkele communicatie naar oude pensioenverzekeraar gedaan (laks van mijn kant).

Krijg nu een brief van de "oude" pensioenverzekeraar met een overzicht van het opgebouwd pensioen.

In de begeleidende brief staat de volgende passage:
Reden afgifte pensioenoverzicht: Beeindiging van het dienstverband

Uw verzekering is ten gevolge van de reden van afgifte zonder waarde komen te vervallen.
Wat betekent die laatste zin? Snap die niet helemaal :) Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Zoals het er staat, dat je verzekerings deel is gestopt (aangezien er waarschijnlijk ook geen premie meer door je werkgever betaald wordt).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:42

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Vage terminologie altijd bij die pensioenfondens..

Ik lees hem als:
Uw verzekering is vervallen zonder waarde. Dus alles is "weg", ook het reeds ingelegde. Mag aannemen dat dat niet zo is...

Schrijf dan gewowon dat er niets meer ingelegd wordt en dat het reeds ingelegde "alles" is. En dat je eventueel een overdracht kan doen.. Vind dit wel zo'n vage zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
FreakNL schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 21:02:
Case:

Recentelijk van werkgever overgestapt. Geen enkele communicatie naar oude pensioenverzekeraar gedaan (laks van mijn kant).

Krijg nu een brief van de "oude" pensioenverzekeraar met een overzicht van het opgebouwd pensioen.

In de begeleidende brief staat de volgende passage:

[...]

Wat betekent die laatste zin? Snap die niet helemaal :) Alvast bedankt! :)
Wellicht is het praktischer om die vraag gewoon bij de pensioenverzekeraar te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Lijkt me niet in eens dat het weg is. En je pensioenoverzicht is gewoon online te checken met je DigiD: https://www.mijnpensioeno...web/introductie?cid=71256

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Dit is waarschijnlijk een verzekering voor partner- of nabestaandenpensioen? Over de daadwerkelijke ingelegde premies bouw je gewoon aanspraak op, dus dat komt niet zonder waarde te vervallen. Tenzij er nooit pensioenpremies voor je betaald zijn natuurlijk, maar dat kun je checken op mijnpensioenoverzicht.nl.

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 11:37
Knakker schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:47:
Dit is waarschijnlijk een verzekering voor partner- of nabestaandenpensioen?
Lijkt mij ook het meest waarschijnlijk, vaak zijn dit risicoverzekeringen die vervallen als je stopt met premie betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die vervallen altijd. Net zoals de dekking van een verzekering altijd vervalt als je de verzekering opzegt. Bij een pensioenfonds heb je gewoon twee product soorten: het pensioen en de extra verzekeringen. Doe eerste blijft staan en die tweede vervalt.

Staat ook wel in de brief, al blinken Pensioenverzekeraars niet bepaald uit in duidelijke taal.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die vervallen altijd. Net zoals de dekking van een verzekering altijd vervalt als je de verzekering opzegt. Bij een pensioenfonds heb je gewoon twee product soorten: het pensioen en de extra verzekeringen. Doe eerste blijft staan en die tweede vervalt.

Staat ook wel in de brief, al blinken Pensioenverzekeraars niet bepaald uit in duidelijke taal.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
In het bijzonder is dit een nabestaandenpensioen op risico-basis. Dat is een pensioenvorm die je nabestaanden (partner) zou krijgen indien je overlijdt terwijl je nog in dienst bent, en compenseert het feit dat jij daardoor geen pensioen meer kunt opbouwen ten gunste van je partner.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1