Crasht mijn nieuwe videokaart of...??

Pagina: 1
Acties:

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:50
Beste tweakers,

Gisteren heb ik een nieuwe MSI 280X gaming aangeschaft en een Seasonic M12II 520w.
Tijdens het gamen van CoD Ghost, crasht het spel. Het scherm staat vol met grijze/zwarte verticale strepen. Dit gebeurd als ik ongeveer 20 a 25 minuten aan het gamen ben.

Ik heb de laatste AMD drivers geïnstalleerd (mijn vorige kaart was ook een AMD).
Ik heb de videokaart niet overgeklokt o.i.d.

Rest van systeem is
I5 2400 processor
Asus P8H67 moederbord.

De laatste moederbord drivers heb ik getracht te installeren alleen dat gaf een faillure. Dus niet de meest recente drivers staan erin.

Mijn scherm is ook nieuw Dell 2312 HM, maar dat lijkt mij niet de oorzaak.

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:23
temps van je cpu? temps van je gpu? probeer eventueel je oude gpu zie of die dan ook nog crashed

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Probeer eens memtest x86+ te draaien? Als drivers niet willen installeren dan lijkt me dat veilig om te doen.

Kijk daarna of je cpu stabiel is met bijv prime95, is dit ok update dan je bios. Kijk of je dan wel de drivers van je mobo kan installeren.

Als dit allemaal goed gaat ga dan verder kijken.

Het kan sowieso geen kwaad om de drivers van je oude kaart goed te verwijderen in veilige modus en dan driver sweeper 3.2 te draaien.

• Layumi
De temps van cpu en gpu zijn niet vreemd. Mijn oude gpu werkt en werkte prima.

Heb nu met driver sweeper alles verwijderd van AMD en eerst maar eens 13.10 geïnstalleerd, als dat goed gaat kan 13.11 erop.

Memtest en prime95 ga ik misschien later doen. Ben niet zo thuis hierin en zegt me vooralsnog niets. Bedankt voor de tip in ieder geval.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:02
heb je ook al een ander spel geprobeerd? CoD Ghost is nou niet echt het stabielste/betrouwbaarste spel..

• Dmaster17
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-01 11:12
even een ander spel testen! nog steeds zelfde problemen heb je mogelijk een videokaart die rma gestuurd moet worden.

• Layumi
Heb net Cod BO2 gespeeld en daar komt het niet in voor. Temp was rond de 50 gr en de fanspeed bleef steken rond de 25. Is dat niet erg laag??

Heb het internet nog eens afgestruind, maar deze crash kom ik nergens tegen.

http://i47.tinypic.com/iqjyav.jpg

Dit is het beeld wat ik elke keer krijg.

• Layumi
Heb Metro LL getracht te spelen. Binnen 5 minuten krijg ik het scherm zoals in mn vorige post.
Wordt dus een rma.

Balen
Pagina: 1