Mijn ouders willen graag een upgrade naar een nieuwe computer, omdat de oude computer al ruim 3 jaar oud is. Vorige computer heb ik ook samengesteld, maar onderhand hou ik de ontwikkelingen wat minder goed bij. Daarom de vraag of jullie mij willen adviseren, zodat ik mijn ouders weer goed kan adviseren. Er is geen gebonden budget, maar het moet een goede prijs kwaliteits verhouding hebben. Systeem moet gewoon (erg) snel zijn, dus SSD ect mag uiteraard niet ontbreken. Ik schat dat 700 (misschien 800) euro wel het maximum is, maar als er een goed systeem voor minder geld samen gesteld kan worden dan doen we dat.
Het gebruik van de computer is eigenlijk erg basic. Internetten, office, maar er draaien ook een paar zwaardere bedrijfsspecifieke programma's. Randapparatuur ect wordt meegenomen, maar de rest moet allemaal nieuw aangeschaft worden. Kwaliteit van de componenten moet goed zijn en mag ook niet op bezuinigd worden. Graag wil ik 2 hardeschijven in raid 1 laten draaien voor data en dergelijke.
Het is vrij belangrijk dat het systeem stabiel blijft draaien, er gaat dus ook niet overclockt worden. Daarnaast moet het systeem ook (erg) stil zijn. Hierbij een lijstje. Voor het moederbord en voeding heb ik werkelijk geen idee. Kan er wel een bij gooien, maar dat lijkt me wat nutteloos.
Het gebruik van de computer is eigenlijk erg basic. Internetten, office, maar er draaien ook een paar zwaardere bedrijfsspecifieke programma's. Randapparatuur ect wordt meegenomen, maar de rest moet allemaal nieuw aangeschaft worden. Kwaliteit van de componenten moet goed zijn en mag ook niet op bezuinigd worden. Graag wil ik 2 hardeschijven in raid 1 laten draaien voor data en dergelijke.
Het is vrij belangrijk dat het systeem stabiel blijft draaien, er gaat dus ook niet overclockt worden. Daarnaast moet het systeem ook (erg) stil zijn. Hierbij een lijstje. Voor het moederbord en voeding heb ik werkelijk geen idee. Kan er wel een bij gooien, maar dat lijkt me wat nutteloos.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 187,80 | € 187,80 |
| 1 | Corsair Carbide 330R | € 74,- | € 74,- |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 30,63 | € 30,63 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0CEU | € 130,90 | € 130,90 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 14,06 | € 14,06 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 146,21 | € 146,21 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 583,60 | |