Random "kikkergeluiden" uit de speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-03 20:00
Hoi,

Een vrij eigenaardig probleem, heb eigenlijk ook geen idee waar ik dit zou moeten posten dus vandaar dat ik het hier post.

Ik heb al een hele tijd last van soort kikkergeluiden die uit mijn speakers komen. Het is niet constant, soms hele dagen niet en soms een paar minuten continu. Ik heb geprobeerd op Google te zoeken naar een oplossing of veroorzaker maar ik kom er niet echt uit. Tijdens het browsen, gamen of wat dan ook speelt het plots. Het zijn niet mijn speakers en het zijn ook niet de onderdelen uit mijn PC (heb nu een AMD systeem waar ik eerst een Intel systeem had), tevens heb ik het ook wel eens op mijn laptop.

Ik heb niet echt een idee waar ik het moet zoeken, misschien iemand die hier bekend mee is?

Groet,

CalvinD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:10

Super_ik

haklust!

Ik heb ook wel eens random plop geluidjes uit mijn speakers gehad, bij mij stond toen in de mixer de microfoon aan, terwijl er helemaal geen microfoon is aangesloten. Toen ik alle inputs had gemute was het probleem weg

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Is het niet het typische geluid van een mobiele verbinding?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinD
Geen enkele andere PC of laptop in het huis heeft het, behalve beiden van mij. Van de microfoon is het niet, ik heb een USB headset die goed ingesteld staat verder. Ik heb wel op allebei de computers precies dezelfde Windows installatie.

Het is geen plop of piep geluidje, het is echt letterlijk een kikker geluid ("croaak" :+ )

[ Voor 41% gewijzigd door CalvinD op 10-11-2013 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, een kikker. Heb exact zoiets gehad. Kwam alleen niet uit mijn speakers (dacht ik eerst wel), maar bleek uit mijn kast te komen. CPU koeler die er soms wat moeite mee had. Trek je kast eens open, dikke kans dat het dat is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinD
CPU koeler die er moeite mee heeft? Zoals ik al zei had ik het op mijn AMD systeem alswel op mijn Intel systeem. Dit maakt in totaal 5 verschillende koelers en 3 verschillende CPU's, lijkt me sterk. Bovendien had ik het ook op mijn laptop.

Ik merk tevens dat wanneer mijn PC deze geluiden maakt, het internet ook vrij traag doet. Bijvoorbeeld als ik streams aan het kijken ben, hij plots gaat bufferen terwijl hij deze geluiden o.a. maakt.
Zou het misschien de Windows OS installatie zijn die ik heb, dat er gewoon een soort fout in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Nee want je laptop heeft het ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 14:29
Ik denk dat hij bedoelde dat op elke PC dezelfde Windows installatie DVD gebruikt is.
Komt het geluid echt uit jouw computer, of zit je steeds opzelfde plek in de kamer? Ander device wat er bij staat?
Kan je het geluid opnemen, en hier laten horen?

Edit: typo's.

[ Voor 8% gewijzigd door Jolke op 11-11-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Oude amateurzender in de buurt? Hadden wij een tijdje last van tot een storm de antenne van die vent neerhaalde :) Beetje zelfde symptomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinD
Yup, ik heb één DVD met Windows 7 die ik voor elke PC gebruik in dit huis. Op de andere PC's in dit huis zit ik nooit dus weet eigenlijk niet of deze het ook hebben. Het komt echt uit mijn speakers. Ik ben pas nog van zolder naar een verdieping lager verhuisd dus aan de plek ligt het ook niet. Hier geen gare antennes op het balkon o.i.d. nee.. Heb ook al verschillende speakers gehad en daar ligt het dus ook niet aan..

Het is echt een probleem wat vrijwel niet voorkomt maar ik denk dat het hem gewoon in de OS zit .. dus heel simpel moet ik eigenlijk gewoon even een andere installeren en het daarmee proberen. Dan over een maandje aanzien of het ooit nog terug gekomen is.

[ Voor 4% gewijzigd door CalvinD op 12-11-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

rikpro schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:37:
Oude amateurzender in de buurt? Hadden wij een tijdje last van tot een storm de antenne van die vent neerhaalde :) Beetje zelfde symptomen.
^^^ditte. als ik alles uit had kwam er toch een ennnngh ennnngh heel zacht met enige regemaat uit de speakers. en toevallig ook een gsm mast op de flat

na verhuizen geen last meer van

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 12-11-2013 19:45 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:31
en heb je dat windows 7 dvdtje dat je voor alle computers gebruikt zo van internet geplukt? (illegaal dus) want dan zit er misschien een leuke (:+) aanpassing in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 14:29
Als het in je OS zou zitten dan zou het weg moeten zijn als je je geluiden mute.

• CalvinD
Als de PC uitstaat komen er geen geluiden uit de speakers. DVD heb ik jaren terug van een maatje gehad. Wel gebrand, dus zal hem daar dan ook wel inzitten. Hoopte stiekem dat iemand hier het probleem zou kennen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:14
als je systeem op dat moment inderdaad hapert (zoals je aangeeft met je stream) kan het goed zijn dat je drivers voor je sata's (of andere) verkeerd zijn, ik heb dit ook al meegemaakt dat er soms een hapering kwam, en het kikkergeluid komt dan overeen met het geluid dat ook hapert op die moment. De standaarddrivers van windows geven soms niet optimale resultaten. Probeer eens chipsetdrivers te vernieuwen, eventueel ook geluid en zo. Kan op meerdere systemen voorkomen, aangezien ze meekomen vanuit de standaard installatie.

No Gillette, No Minette

Pagina: 1