[W8 laptop] uefi bij installatie werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Goedendag,

Ik heb een windows 8 laptop, de laptop is gevallen en de hardeschijf is hierdoor overleden.

Nieuwe hardeschijf gekocht, het bios ingesteld op UEFI om de serial van windows automatisch te laten invullen bij herinstallatie van windows 8.

Echter bij het installeren van windows wordt er geen serial ingevuld. Hij vraagt echter voor een serial.

Echter is er geen etiket met een serial beschikbaar op de onderkant en kan ik de installatie niet verder starten.

Iemand een idee hoe ik de serial kan uitlezen van het bios?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Dat kan niet. Je serienummer zit in Windows, niet in je bios. Heb je er geen losse dvd's bij? Misschien kan je bij de leverancier van je laptop een herstel schijf aanvragen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
WhizzCat schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 17:26:
Dat kan niet. Je serienummer zit in Windows, niet in je bios. Heb je er geen losse dvd's bij? Misschien kan je bij de leverancier van je laptop een herstel schijf aanvragen :)
Of de laptop heeft een recovery partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 17:20
De key staat bij nieuwe systemen wel degelijk in de UEFI (opvolger van de BIOS) en NIET in Windows zelf of op een harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
Er zitten geen losse dvd's bij. Contact opnemen met de leverancier zou een optie kunnen zijn. Echter sta ik niet bepaald te wachten op al die extra troep die mee geïnstalleerd wordt met zulke dvd's. Ik zoek eigenlijk meer de rede waarom de sleutel niet ingevoerd wordt bij de installatie van een normale "oem / systembuilder windows versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
shadowman12 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 18:01:
[...]

Of de laptop heeft een recovery partitie.
Laptop heeft geen partities meer aangezien de schijfschijf is overleden en er maar een hardeschijf in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
Killah_Priest schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 18:44:
[...]

De key staat bij nieuwe systemen wel degelijk in de UEFI (opvolger van de BIOS) en NIET in Windows zelf of op een harde schijf.
Dit leek mij ook het geval, nu moet ik alleen nog een manier zien te vinden om het bios uit te lezen voor de key of de rede waarom de key niet gepakt wordt bij de installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Gatygun schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:47:
[...]

Dit leek mij ook het geval, nu moet ik alleen nog een manier zien te vinden om het bios uit te lezen voor de key of de rede waarom de key niet gepakt wordt bij de installatie
Daar zijn tooltjes voor enneh....

Modbreak:Gebruik volgende keer even de 'Wijzig' knop i.p.v. 3 posts binnen 5 minuten te plaatsen svp
Pagina: 1