Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

LG 42LA6608 of Philips 42PFL5028H

Pagina: 1
Acties:

• jjhroosen
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-04-2024
Hoi!

Ik ben nu al een tijdje voor een nieuwe tv aan het kijken. ik heb de LG 42LW4500 maar wil graag een tv met SMART tv functie.

Kan iemand mij vertellen welke van deze twee tv's ik het beste kan kopen. ik vind vloeiendheid in de beelden tijdens het kijken van 3d films belangrijk. daar blijft mijn huidige tv een beetje achter. Ben bij de mediamarkt geweest maar kom er gewoon echt niet aan uit.

Tips voor andere 3d tv's rond deze prijsklasse zijn uiteraard ook welkom!

Alvast bedankt

pricewatch: Philips 42PFL5028H Zwart
pricewatch: LG 42LA6608 Zwart

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-11 17:30
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een Philips. Ik heb hiervoor een LG gehad en dat viel mij erg tegen te weinig featurs/mogelijkheden wat bij philips weer niet zo is. Qua specs vergelijking kan ik je niet helpen maar heb nu net sinds anderhalf maand deze TV www.philips.nl/c/televisi...028h_12/prd/nl/?t=support En ben hier erg tevreden over :)

• jjhroosen
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-04-2024
Ah! dat is die Philips waar ik over twijfel dus. Mooi om te horen dat die bevalt. Ging mijn voorkeur sws al naar uit!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In de prijsklasse waarin je zoekt, zou ik persoonlijk voor de ST60 gaan van Panasonic. Dit is voor ongeveer hetzelfde geld een waanzinnig veel betere tv waarbij die 50Hz lcd's die je zelf genoemd hebt niet eens in de schaduw van kunnen zijn. Dat zijn naar mijn mening televisies die je beter links kan laten liggen.

• kripple
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
S1NN3D schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 21:43:
In de prijsklasse waarin je zoekt, zou ik persoonlijk voor de ST60 gaan van Panasonic. Dit is voor ongeveer hetzelfde geld een waanzinnig veel betere tv waarbij die 50Hz lcd's die je zelf genoemd hebt niet eens in de schaduw van kunnen zijn. Dat zijn naar mijn mening televisies die je beter links kan laten liggen.
Vergeef me mijn onkunde maar is de ST60 echt zoveel beter? Ik had een tv uit 2007 (hd-ready) en alles wat ik nu zie is beter dan wat ik had. Ik heb nu ook de LG 42LA6608 en bij stilstaande beelden issie echt wel scherp maar bijvoorbeeld bij voetbal zie ik echt enorme motion blur en vertical banding. Dit zal komen door het 50hz paneel en het lcd led. Ik heb mijn tv een maand geleden bij expert gekocht en zie nu ook dat ie opeens 250 euro goedkoper is. Toen 899 en nu 645 euro. Toen ik dat zag heb ik een klacht ingediend want mij werd verteld dat het een 400hz tv was en zeer geschikt om voetbal mee te kijken. Nu weet ik inmiddels dat dat onzin is en hoop ik mijn geld terug te krijgen, ook al zal dat lastig worden na een maand, en wil ik voor een tv gaan waarbij ik wel normaal voetbal en snelle beelden kan zien zonder blur.

AMD Ryzen 9 5900x - Nvidia rtx 4070 - 32gb ram - Meta Quest 3

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een LCD heeft nu eenmaal last van motion blurring, helemaal als het een 50Hz scherm is en hoe groter de diagonaal, hoe erger het is. Zoals je zelf al aangeeft is die 400Hz inderdaad niet meer dan marketing onzin.
De tv die je gekocht hebt heeft gewoon een slechte prijs kwaliteit verhouding. Nu zou ik sowieso geen LCD willen maar voor een 50Hz scherm zou ik al helemaal niet zo veel betalen.
Qua beeldkwaliteit is het altijd een mooie richtlijn om 2x zoveel aan een LCD te besteden om dezelfde kwaliteit te krijgen als een bepaalde plasma.

Dus kort gezegd: ja, die ST60 is echt een véél betere tv voor het geld dan die 50Hz LCD schermen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

LCD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Jboy1991 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 17:50:
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een Philips. Ik heb hiervoor een LG gehad en dat viel mij erg tegen te weinig featurs/mogelijkheden wat bij philips weer niet zo is. Qua specs vergelijking kan ik je niet helpen maar heb nu net sinds anderhalf maand deze TV www.philips.nl/c/televisi...028h_12/prd/nl/?t=support En ben hier erg tevreden over :)
Nogal logisch als je de functies van een oude LG gaat vergelijken met een nieuwe Philips. Doe hetzelfde met een oude Philips en een nieuwe LG en dan kom je tot de conclusie dat je helemaal geen Smart functionaliteit hebt op oude Philips toestellen.

Qua Smart functionaliteit doet LG het veel beter dan Philips. Alleen al de snelheid van de interface bij LG maakt het al beter dan die trage troep bij Philips. Daar klaagt iedere Philips eigenaar over.

Maar voor Smart TV moet je geen nieuwe televisie kopen als je niet van plan bent op de beeldkwaliteit vooruit te gaan. Het aanbod aan bruikbare applicaties is gewoon heel erg mager. Daar moet nog heel wat geïnnoveerd worden alvorens het echt Smart wordt.
kripple schreef op zondag 10 november 2013 @ 02:54:
[...]

Vergeef me mijn onkunde maar is de ST60 echt zoveel beter?
Ja. Hetgeen wat je noemt, dat heb je met een plasma niet.
Pagina: 1