Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Ik ben op het moment aan het zoeken naar een laptop rond de 650 euro.
Ik ga hem gebruiken voor alles; programmeren, internet en wat games. Dit alles in linux.
Game: guildwars2, dit draait prima op mijn linux desktop onder wine, maar is cpu-heavy

Ik ben op zoek naar een 15" scherm, zodat de laptop enigzins draagbaar blijft (rond de 2.5kg). Asus en dell spreken me erg aan (heb een asus netbook en oude dell die nog goed werkt). Heb geen ervaring met lenovo, maar vind in elk geval de y500 enorm lelijk (met rode backlit)

Zelf was ik al wat modellen tegengekomen maar heb daar nog wat twijfels bij:
Dell Latitude 3540, is de 4200U cpu sterk genoeg? En deze heeft geen HD scherm meer. Er zijn ook geen reviews over te vinden.
Thinkpad e531, lijkt me vrij aardig, en is te configureren rond de 650 euro met HD scherm, i5 en 750GT. Het duurt alleen erg lang om te bezorgen, en ik weet niet hoe warm deze machine wordt bij intensief gebruik?

Wat zijn de meningen hierover en/of zijn er nog alternatieven die ik heb gemist?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miredom
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-07 12:49
http://www.campusshop.nl/...00s-00742-nl/details.aspx
33 euro meer, maar is goed voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 15:38
Ik zou de Lenovo E531 aanraden, dat is een beest van een machine voor het geld, vooral het scherm is een stuk fijner dan de meeste laptops.
De laptop van Didam zou ik zo één twee drie niet aanraden, ding heeft voor het geld een crappy scherm en een crappy videokaart. Zonde, de processor is verder erg leuk.

De E531 is in verschillende versies te verkrijgen maar als je een goeie ervaring wilt met gamen is de 740M inderdaad een goed idee. En met het Full HD scherm krijg je veel schermoppervlak als je werkt, en mochten games toch te zwaar worden tezijnertijd dan kan je altijd nog een lagere resolutie in-game kiezen, dat scheelt flink in de frames maar merk je nauwelijks in de graphics, ook al speel je non-native (wel wat natuurlijk, maar toch).

De Latitude 3540 heb ik nog geen reviews van gezien en weet nog niet of die aangeraden kan worden. Een i5 4200U is op zich leuk voor vrij veel werk, maar als je echt CPU-heavy loads krijgt kan je beter geen U-processor kiezen.
Daarnaast is het gebrek aan een 1080P scherm gewoon jammer en kan je dat beter mijden. Zonde, maar het scheelt nou eenmaal teveel.