Onkyo TX-SR508 met een Samsung UE46D8000 Wil niet samen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remko1989
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06-2022
Hallo,

Ik heb een Samsung UE46D8000 televisie welke ik met een Onkyo TX-SR508 reciever wil combineren.
Nou gaat dat enigszins goed want ik kan via externe aparatuur (mediaplayer of blueray) op de tv kijken.

Alleen als ik normaal tv kijk (de normale zenders) krijg ik het niet voor elkaar dit via mijn reciever te regelen. Ik krijg dus het geluid niet over de dolbisch surround.

Nou heb ik een HDMI kabel in de output van de reciever gedaan en in de ARC aansluiting van mijn tv.
Ik heb de RIHD aangezet in de settings van mijn reciever maar ik krijg bij de televisie het niet voor elkaar dat hij de reciever ziet. Wel krijg ik het setup menu op de tv te zien en zie ik als ik het geluid harder of zachter zet het balkje daarvan in beeld.....alleen hoor ik dus niets via mijn boxen

Anynet op de samsung tv aangezet maar daaronder moet dan de reciever te zien zijn maar dat is dus niet klikbaar.......

Wat kan dit zijn? en vooral, hoe los ik het op!

Alvast bedankt!

Grtz,

Remko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnnos
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Versterker ondersteund geen ARC, of haalt de audio niet vanuit het hdmi signaal. Dus kan je het met een optisch kabel aansluiten. Weet het niet 100% zeker maar heb zelf een TX-505 en daar kan het volgens mij niet mee.

Maar zoek de handleiding er maar op na. En daarnaast maakt het met ARC ook nog wel een uit wat voor HDMI kabel je gebruikt :? 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door martijnnos op 09-11-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-07 11:14
Suggesties:
- De TV heeft ARC op alle HDMI aansluitingen? Dat is niet altijd het geval.
- De TV en receiver eens van power afhalen en opnieuw proberen
- De TV heeft soms de mogelijkheid om vanuit de TV een optie om te kiezen voor geluid via TV of via receiver. Werkt dit?
- Receiver resetten en hierna alleen RHID / CEC aanzetten en HDMI ARC op Auto zetten
- Juiste HDMI kabel?

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-07 08:00
Dat van de hdmi kabel is inderdaad een grote kanshebber. Ik had laatst hetzelfde, maar dan met een denon avr x1000 en een samsung ue46es6800. Andere hdmi kabel deed wonderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remko1989
En wat voor een hdmi kabel zou ik dan mogelijk moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Een HDMI 1.4 kabel. Als je kabel ouder is dan ~2009 dan werkt ARC niet.

De andere suggesties heb je al gecheckt/gecontroleerd?

[ Voor 29% gewijzigd door technorabilia op 09-11-2013 19:23 ]

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remko1989
-Tv heeft ARC op 1 hdmi kanaal deze zit mijn hdmi kabel ook in.
-van power afhalen heeft geen effect gehad.
-optie om via reciever te doen werkt niet op de tv dit heet Anynet volgens mij en kan hier geen reciever in zien.
-reciever geheel opnieuw gereset en alleen de rhid en arc op auto gezet... had ik al maar werkt niet anders dan voorheen.
-hdmi kabel is van 2 jaar geleden (dus na 2009) lijkt me dus goed.

Heeft het misschien zin als ik ipv die hdmi kabel een optische kabel leg? dat ik dan van het gedoe afben??

groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-07 15:56
Werkt niet, gewoon optische kabel aansluiten. Heb zelfde tv en een 608.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Jammer, dan kun je idd een extra optische kabel leggen.

πŸ‘‰πŸ» Blog πŸ‘ˆπŸ»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Met een optische kabel ben je wel afhankelijk van je tv; veel toestellen sturen via optisch namelijk alleen 2.0 audio door. Dit zul je dus proefondervindelijk moeten ontdekken. En mocht het toevallig zo zijn dat je tv surround doorgeeft, dan is dit beperkt qua maximale geluidskwaliteit. DTS-HD en Dolby TrueHD zullen dan niet doorgegeven worden, je krijgt dan alleen de core-audio; niet de HD-toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remko1989
Ja dat moet ik dan even ondervinden want kan mn boekje van de tv nergens vinden haha! ik heb een optische kabel besteld dus ff afwachten tot die binnen is.... hoop dat dat de oplossing is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-07 15:56
Sowieso als je geluid van smarthub apps e.d. Over je receiver wilt dan kom je gewoon aan die optische kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remko1989
en gewoon de '' normale '' tv zenders dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-07 08:00
Het moet via ARC gewoon kunnen hoor, met maar 1 HDMI kabel. Ik heb zelf een 55ES8000 beneden en boven een 46ES6800, en die werken op de denon amps beide met ARC perfect. Ook via alle apps op de tv (gewoon DTS 5.1 via Plex mediaserver!) Alleen geeft de samsung maximaal 2.0 over de optisch out, vraag me niet waarom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remko1989
Ja probleem is ik heb geen denon.... maar onkyo dus het zou kunnen dat het dus niet werkt....
ik doe het mooi met een optische kabel ben ik er in 1 klap vanaf....XD
Pagina: 1