Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:03:
Ik heb 3 offertes ontvangen (installateurs op aanraden van vrienden die bij mij in de buurt gevestigd zijn) waarbij het merk ecogeo er met kop en schouders uitsteekt. De huidige installateur die wij hebben heeft een offerte afgegeven die dubbel zo duur is + ik heb eigenlijk het vertrouwen in hem verloren.
Kwaliteit komt uit de lengte of de breedte, prijsvergelijk is in het geval van een product meestal niet het beste beoordelingspunt als er niet open een offerte wordt gegeven.
Dus is het appelen met appelen of appelen met peren?
Er zijn genoeg "El Cheapo" warmtepompen te verkrijgen, maar of je dan tevreden bent met het product (op langere termijn)?
Maar verder was je wel tevreden over je installateur de afgelopen jaren? Om nou alleen op prijs iemand te laten vallen? En heb je al feedback gegeven aan deze installateur over het verschil, wie weet geeft hij wel aan waarom er zo'n prijsverschil is.
Ik neem aan dat je een warmtepomp wilt kopen om zo lang mogelijk plezier van te hebben.
Zelf heb ik al vaak genoeg gemerkt dat veel leveranciers niet "open" zijn over hun offerte. Als we dan om extra informatie vragen blijft het bij de "goedkopere" vaak stil of komt er niet een sluitend antwoord. Dat is meestal een punt voor mij persoonlijk om uit te kijken naar andere leveranciers en toch "iets duurder" te gaan kijken.
Ik heb ondertussen enkele personen gecontacteerd die de ecogeo B hebben laten plaatsen en die wel tevreden zijn maar ook nog maar 1 jaar in het bezit zijn. Ik wou dus nog wat meer feedback krijgen.
Deze pomp zou zeer zuinig werken, geen buffervat nodig, constante werking en dus geen hevige verschillen in het vragen van kracht aan de pomp.
Ik zou dan toch maar even aan de personen navragen wat zuinig is, want de afgelopen winter is niet echt een winter geweest (krijgen we die nog?). En het woord "zuinig" als maatstaaf te gebruiken....
De huidige warmtepomp is 33 jaar oud en het merk/fabriek bestaat niet meer.
Ik heb een 12k toestel nodig die voor de aantsuring van de vloerverwarming en het warm water van douche/sanitair moet zorgen rekening houdende met 2 badkamers en een opp vloerverwarming van 200m².
33 jaar, dat is toch wel een goed product geweest. Dan ben ik toch wel benieuwd naar merk model?
Heb je nog een COP/kw enz van dit toestel paraat? En wat is je E verbruik geweest in deze periodes?
33 jaar, ik neem even snel aan dat de verwarmingsschil van je woning dus niet optimaal is t.o.v. de huidige normen. Is 12 kw dan nog steeds genoeg in koude winters, bij een watertemperatuur van 35 graden?