voeding voldoende voor sli?

Pagina: 1
Acties:

• Dutchnui
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-02-2025
Hallo iedereen,

Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe pc binnen en in gebruik. Ik heb nog even gewacht met het aanschaffen van een videokaart(en) omdat ik nog zit te twijfelen, en doordat er in korte tijd een hoop is gebeurd met prijsverlagingen en nieuwe modellen etc.

Ik ben van plan om op 3 24inch dell schermen te gaan gamen, en het liefst ultra met een redelijke fps.
In eerste instantie was ik niet van plan om sli of crossfire te kiezen, maar ik zit er nu toch over na te denken.

Mijn eerste keus was de r9 290x, maar dan zou ik wachten tot fabrikanten hun eigen versie uitbrengen.
Nu er bij nvidea ook aantrekkelijke kaarten zijn bijgekomen zit ik te denken aan 2x msi gtx 770 4gb gaming.

Ik wil o.a. arma 3 gaan spelen en was al wat benchmarks tegengekomen waarop de sli gtx770 2gb erg goed presteerden. http://www.techspot.com/r...a-3-benchmarks/page4.html
Dus de 4gb zou volgens mij in eyefinity nog hoger moeten scoren.

Zou dit een goede keuze zijn? Of is 1 kaart toch verstandiger?
En dan de vraag waarover ik dit topic eigenlijk schrijf:
Is de voeding die ik op dit moment in mijn systeem heb zitten voldoende om deze kaarten in sli te gebruiken.

Mijn pc:
Intel Core i5 4670K Boxed
MSI Z87-G45 Gaming
Scythe Mugen 4 PCGH Edition
Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
Seasonic M12II 650W 80+ Bronze
Samsung 840 EVO 250GB

1x del lu2410
2x dell u2412m

Bedankt alvast voor het lezen van mijn vraag, en hopelijk kan iemand mij hierover wat meer duidelijkheid geven.

• solatis
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2022
Ik zou dat zelf erg krap vinden. Als je een 80+ Gold had dan zou je misschien nog met 650W weg kunnen komen, maar ik zou zelf het risico niet willen lopen.

• martijnnos
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Met een gold voeding trek je alleen minder stroom uit je wcd, een goede 80+ brons zal het dan net zo goed redden. Persoonlijk denk ik ook niet dat het een probleem is maar dat is verder ook alleen een gok, algemene ervaring.

• Dutchnui
In tegenstelling tot de andere onderdelen in mijn pc heb ik de voeding al enkele maanden, dus terugsturen is geen optie meer.
Wat zou ik dan het beste kunnen doen, een nieuwe voeding kopen voor ±100€ en deze nog zien te verkopen, of toch voor een enkele kaart gaan?

Het is alweer 7 jaar geleden dat ik een nieuwe pc had, dus een beetje meer of minder vind ik niet zo'n probleem. Wel kijk ik naar prijs/kwaliteit, de gtx780ti is een mooie kaart, maar om zo'n 180€ meer uit te geven dan de r9 290x voor maar 3 fps (meen ik gelezen te hebben) vind ik dan wel erg zonde.

Ik vind het een lastige keuze, ook omdat het de eerste keer is op 3 schermen.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-02 20:06
290X enkele kaart zal prima werken. 2e in crossfire lijkt me niet nodig, en lijkt me ook teveel van het goede op deze voeding.

770GTX single en SLI kan prima op deze voeding, echter lijkt me SLI nog nergens voor nodig.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:23

Thomg

Aww yiss

Je kan er ook voor kiezen om een 290X te combineren met een Accelero Extreme.

• Dutchnui
Ik heb geduld, dus ik zou een maandje kunnen wachten mochten de nieuwe r9 290x modellen dan uitkomen. Een kast in mekaar zetten lukt me nog wel eenvoudig, maar ik heb me nog niet verdiept in koelers op videokaarten monteren, is dat wel een beetje te doen?
En zullen de modellen over een maand niet beter presteren dan het huidige model?

En nog even een reactie op de enkele gtx 770. (Ging iets mis met de quote, snap niet helemaal hoe dat werkt)
Ik speel in arma 3 het meest in de lucht met een viewdistance van minstens 5km, en dat alles op ultra, zou een enkele gtx 770 dat echt trekken op 3 schermen?

[ Voor 88% gewijzigd door Dutchnui op 09-11-2013 18:20 ]

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-02 17:30
Dutchnui schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 18:17:
Ik heb geduld, dus ik zou een maandje kunnen wachten mochten de nieuwe r9 290x modellen dan uitkomen. Een kast in mekaar zetten lukt me nog wel eenvoudig, maar ik heb me nog niet verdiept in koelers op videokaarten monteren, is dat wel een beetje te doen?
En zullen de modellen over een maand niet beter presteren dan het huidige model?

En nog even een reactie op de enkele gtx 770. (Ging iets mis met de quote, snap niet helemaal hoe dat werkt)
Ik speel in arma 3 het meest in de lucht met een viewdistance van minstens 5km, en dat alles op ultra, zou een enkele gtx 770 dat echt trekken op 3 schermen?
Over +/- een maand komen fabrikanten met non-reference R9 290X modellen op de markt, deze zijn naar alle waarschijnlijk minder luid en koelen beter. Daarnaast worden deze videokaarten standaard met een voorgemonteerde koeler geleverd dus daar hoef je zelf niets meer aan te doen ;).

Nee, hoogstens zijn er nieuwe drivers te downloaden waardoor bepaalde games beter draaien.

Ik betwijfel het of het mogelijk is om op een resolutie van 5760x1080 met SLI GTX 770 Arma 3 op max settings te spelen. Denk zelf dat je dan met frame rate van ~35-40 FPS komt te zitten, wat voor bepaalde gebruikers 'niet speelbaar' wordt genoemd.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
solatis schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 17:00:
Ik zou dat zelf erg krap vinden. Als je een 80+ Gold had dan zou je misschien nog met 650W weg kunnen komen, maar ik zou zelf het risico niet willen lopen.
Je kan dit beter niet zeggen want er klopt niets van.

Bronze of Gold geeft alleen aan hoeveel er verspilt word, het zegt niets over het vermogen wat de voeding kan leveren. Verder heeft hij een Seasonic voeding wat zo'n beetje het beste merk is. De voeding leverd dan ook meer dan een 900W wokkie-tokkie voeding.

• Dutchnui
Bedankt allen voor de reacties, ik ga er nog even goed over nadenken. Waarschijnlijk ga ik dan toch een maandje wachten op de non-reference r9 290x modellen.

Nog een laatste vraag over de voeding in het geval ik toch voor sli of crossfie zou kiezen, wat ik uit de reacties heb begrepen zou het dus mogelijk moeten zijn met deze voeding, maar stel dat het toch fout gaat waar moet ik dan aan denken? Een kapotte voeding? of zijn de videokaarten dan kapot? Of loopt het complete systeem een risico?
Ik wil dit toch graag weten om mee te nemen in mijn definitieve keuze.
Pagina: 1