[NBBG] basisnotebook December 2013

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[NBBG] basisnotebook December 2013

Het is weer basisnotebook tijd. In deze categorie zoeken wij een notebook die all-round inzetbaar is, met leuke GPU en CPU als het even kan. Het budget is €600, het zou fijn zijn als we daarvoor iets kunnen vinden met wat leuke features, zoals een SSD of 1080p scherm. Meestal is dat niet beschikbaar in dit budget, maar wie weet.

kandidaten
• Meestal staat hier iets over een dell notebook welke onmiskenbaar de beste keuze is maar buiten de regels van de NBBG valt. But.. not today. Daarom presenteer ik u, de eerste keer dat een basisnotebook kandidaat bewust* een 1080p scherm bevat: de lenovo ideapad E531.
http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e531/
Voor €504.83 heb je hem met i3 en 768p scherm. Beschikbare upgrades:
i5-3230m: € 47
1080p scherm: €57
GT 740m: €76
128GB SSD: €80
Batterij 48Wh ->62Wh: €12

Nadeel van dit model is dat er nog geen reviews zijn, ondanks de tijd dat dit model al op de markt is. De accuduur schijnt goed te zijn, het 1080p scherm schijnt slecht te zijn.

*Fuckup van dell 2 jaar geleden, waar het gekozen model van €599 op dag van publicatie plots een 1080p scherm had, niet meegerekend.

• Dell heeft momenteel maar 1 aardige laptop in dit segment: de inspiron 15R met touchscreen.
http://configure.euro.del...hs1&oc=cn55156&vw=classic
ivy bridge i5 ULV, touchscreen, 4.5 uur accuduur volgens notebookcheck. Budget GPU (~haswell full-voltage).

pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBT3FMH)
pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX35MH)
Budget lenovo's, altijd populair in de pricewatch.

Verder zie ik in de pricewatch niets. Eigenlijk zit het zo:
• De E531 met schermupgrade is de enige/bijna de enige in het budget met een redelijke schermresolutie. Wat hem naar mijn mening automatisch laat winnen.
• De E531 met GPU upgrade is de enige in het budget met fatsoenlijke GPU.
• De E531 met SSD upgrade is de enige in het budget met SSD. Al is de B590 met aftermarket SSD dan allicht een betere keuze
• De B590 is de goedkoopste laptop met i5 waar ik vertrouwen in heb.
• Een 1080p scherm, GPU, SSD of lagere prijs van de B590 staan bij mij hoger op de wensenlijst dan het touchscreen van de inspiron 15R.

4 lenovo's. Maar ik kan niets anders vinden wat enigszins concurrerend is. Krijgt iemand het voor elkaar de pricewatch filters op een zodanige manier in te stellen dat er iets anders dan de lenovo line-up tevoorschijn komt? /me ziet de 'dit is een verklapte advertorial voor lenovo' reacties al voor zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:47

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nice one DS _/-\o_
Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:51:
Nadeel van dit model is dat er nog geen reviews zijn, ondanks de tijd dat dit model al op de markt is. De accuduur schijnt goed te zijn, het 1080p scherm schijnt slecht te zijn.
hhmmmm...das dan weer jammer.....heb je de bron? Dan weten we wat we kunnen verwachten met dit scherm, even nalezen wat er nou zo slecht is, of is dit "hearsay" bij gebrek aan reviews?

Ik lees al een tijdje mee en keer op keer ontbreekt een FullHD scherm binnen mijn budget. Is het eindelijk eens zo ver is het scherm ruk 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 09-11-2013 17:00 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas nog geen concrete bronnen kunnen vinden over het scherm van de E531, maar er zijn wat mensen die beweren dat het 1080p scherm slecht is. Ik zal even kijken of ik het exacte typenummer kan achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-08 11:31
Al iets gevonden over het scherm van de E531? Verder ben ik het ermee eens dat het voor de prijs toch wel de beste laptop is die je kan kopen (zelfs als de kwaliteit van het scherm net zo brak blijkt te zijn als de andere schermen in dit segment).

Zijn er ook nog basisnotebooks die wat kleiner en lichter zijn (13.3") die we kunnen aanbevelen. Ik merk dat veel mensen om mij heen wel graag iets lichters willen om mee te nemen (ik ben student, dus misschien wel daarom) en misschien iets om in de alternatieven te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gemengd succes:
pmpone in "Lenovo E531 (of alternatieven)"

Het is een N156HGE-LA1. Daar zijn geen reviews van. Wel van *LB1 of *L11.
http://www.notebookcheck....-S-Ultrabook.89212.0.html
http://www.notebookcheck....530-Notebook.87927.0.html

Niet heel bijzonder maar specsgewijs ook niet slechter dan één van de panelen die mogelijk in de N56 zit.

Wat betreft kleinere laptops ben ik fan van de pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E330 (NZSE8MH) vanwege de full-voltage CPU en langere accuduur dan die van veel laptops met significant tragere low-voltage CPU 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2013 14:50 ]

Verwijderd

Mooie laptop deze Lenovo. vooral de optie GT 740m: €76
Hoe weet je dat het een GT740 is? op de website zie ik alleen dit:
Nvidia N14P-GV2+ 2 GB VRAM (WWAN or mSATA capable)
En is het goed om extra geheugen erbij te bestellen of kan ik dat later zelf ook doen?
4 gb lijkt me weinig voor gamen

Verwijderd

Topicstarter
Als je op de site van notebookcheck kijkt dan zie je dat een N14P-GV2+ overeenkomt met minimaal een GT 740m. Verder zegt iedereen ook dat het die GPU is.

Nadeel is dat hij zoals hier te zien een 64 bit bus heeft...
http://ourhouzz.blogspot....ovo-edge-e531-laptop.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 21:28
Lenovo heeft mooie modellen maar is het punt van 1 jaar garantie geen reden om naar andere modellen uit te wijken die wel twee jaar bieden?

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als er andere modellen waren met vergelijkbare specs, ja, misschien. Maar dat is niet het geval.

Overigens wil ik mijn eerdere uitspraken over dat de lenovo de enige in het budget is met een redelijke videokaart even bijschaven, je hebt ook nog de inspiron 15R SE:
http://configure.euro.del...hs1&oc=cn15s02&vw=classic
http://configure.euro.del...hs1&oc=cn15s05&vw=classic

€599 met i5, 6GB RAM, 1TB HDD, en HD 7730m. Dat vind ik een betere keuze dan de lenovo met videokaart upgrade.

Over de lenovo meldt DaWaN in "Lenovo E531 (of alternatieven)" dat de kijkhoeken en contrast van het lenovo paneel matig zijn. Mijn huidige voorkeur:

E531 met 1080p scherm en grotere accu nog steeds op 1 vanwege het 1080p scherm.
Inspiron 15R SE met meer specs in alle opzichten, behalve de accu en scherm.
lenovo B590 als budget alternatief.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-09 13:59
Kan je me precies uitleggen wat de B590 (MBT3FMH) beter doet dan de Inspiron 15 (de versie met de Intel® Core™ i3-3217U)? De processoren lijken gelijkwaardig aan elkaar http://www.cpu-world.com/...al-Core_Mobile_2020M.html net als het scherm (beide niet HD). Het enige verschil wat ik kan vinden is dat de Dell 6gb intern geheugen heeft ipv de 4gb van Lenovo.In prijs ontloopt het elkaar maar 30 euro. Zie ik iets over het hoofd?

O wat ik nog vergeet te vermelden is dat de Dell wel Intel® HD Grafische 400 heeft en de Lenovo volgens de NBBG van November niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Lennert_S op 18-11-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De i3 is een ivy-bridge CPU met hyperthreading op 1.8Ghz. De celeron is een variant zonder HT op 2.4Ghz. De i3 heeft een snellere GPU, maar daar koop je zo'n laptop niet voor.

De voornaamste reden om de lenovo te verkiezen boven de inspiron is volgens mij dat de lenovo een wat populairder model is. De kwaliteit van de lenovo kennen we nu ongeveer wel, maar ik zou niet direct weten wat voor bouwkwaliteit de inspiron 15 heeft. Als je het aannemelijk kan maken dat de inspiron 15 beter gebouwd is dan de lenovo, is het een optie.

Op basis van notebookcheck (klik) zou ik overigens zeggen dat dat niet het geval is. Notebookcheck is niet bijster betrouwbaar, met scores rond de 70% voor toetsenbord en touchpad durf ik eigenlijk al te zeggen dat de kwaliteit bagger is. Notebookcheck geeft zelden cijfers onder de 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
En is dat ook de reden dat de 2gb extra intern geheugen verwaarloosbaar is? Omdat je zo'n laptop daar niet voor koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoelde ik niet. Als je een leuke GPU wilt kun je beter gaan voor iets zonder low-voltage CPU, zoals pricewatch: Acer Travelmate P253-M-32344G32Mnks. (slecht leverbaar). Laptops met simpele dedicated GPU zijn helaas buiten het budget.

En gemeten met de lagere bouwkwaliteit op de inspiron vind ik de 2GB RAM inderdaad verwaarloosbaar.

Na nog wat benchmarks geraadpleegd te hebben zie ik dat ik mij het verkeken op de snelheid van de inspiron 15R met touchscreen. De HD 8730m is ongeveer even snel als de HD 7730m in de inspiron 15R SE.

Op de 15R krijg je voor €599
low-voltage i5
touchscreen
6GB RAM
750GB 5400rpm hdd
HD 8730M

Op de 15R SE krijg je voor datzelfde budget:
full-voltage i5
6GB RAM
1TB HDD
HD 7730m
Aluminium body in plaats van plastic.

De inspiron 15R is 500gr lichter en heeft een 1.5 uur langere accuduur dan de SE. Maar de SE heeft betere input devices en bouwkwaliteit. Welke kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
@ Lennert_S
Het punt is dat er in dit segment zo veel laptops zijn die kwalitatief niet zo best zijn. Daarom wordt een laptop meestal pas aangeraden als bekend is dat de meeste dingen wel op orde zijn. Bovendien is de full voltage pentium in de lenovo wel sneller dan de ulv i3 in de dell, simpelweg omdat de pentium wat meer stroom mag verstoken (wat verder niks over de accuduur zegt).
Ik ben het wel met je eens dat een HD 4000 wel een goed pluspunt is waardoor casual gaming wat beter mogelijk zal zijn (als de hd 4000 niet gelimiteerd wordt door de lage tdp ten minste).

@Darkstone
Ik neig naar de 15R SE. Waarschijnlijk gaat die langer mee dankzij de betere bouwkwaliteit. Jammer van het gemis van het full hd scherm (wat er altijd inzat |:( ) maar ik ga ervanuit dat ook andere aspecten van deze laptop eraan hebben bijgedragen dat deze laptop altijd zoveel is aanbevolen. Daarbij is een full voltage cpu een plus.
Aan de andere kant valt er ook wel wat te zeggen voor de 15R met touchscreen, omdat deze laptop zich wel beter weet te onderscheiden van bijvoorbeeld de lenovo's dankzei het touchscreen. Daarbij komt dat het waarschijnlijk de lichtste 15" laptop is die we aan het overwegen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jornv schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:48:

@Darkstone
Ik neig naar de 15R SE. Waarschijnlijk gaat die langer mee dankzij de betere bouwkwaliteit. Jammer van het gemis van het full hd scherm (wat er altijd inzat |:( ) maar ik ga ervanuit dat ook andere aspecten van deze laptop eraan hebben bijgedragen dat deze laptop altijd zoveel is aanbevolen. Daarbij is een full voltage cpu een plus.
Het 1080p scherm was de voornaamste reden dat de inspiron 15R SE altijd langs kwam. Verder waren de rauwe specs veel beter dan andere laptops. Er zaten maanden tussen waar de inspiron 15R SE de enige laptop was met een fatsoenlijke grafische kaart onder de €600.

De accuduur is vrij matig, en het fan management is niet al te best. Hij is ook relatief zwaar. De input devices en geluid zijn goed.

We kunnen ze natuurlijk ook beiden kiezen, aangezien beide laptops plus en minpunten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
Dus als ik het goed zie gaat het waarschijnlijk worden:
Keuze:
-lenovo e531 met full hd
Alternatieven:
-B590 met ssd
-15r
-15r se

Wat betreft de 'game'laptop keuze, zou dat een van de dells moeten zijn of de lenovo e531 met gt740m? Ik krijg bij het bekijken van de benchmarks het idee dat de 740 beter presteert. "The performance of the Radeon HD 8730M should be in range of the GeForce GT 640M LE." (notebookcheck) De 740 is in ieder geval sneller dan de 640 le. Echter hebben de dells voordeel qua cpu en zit er meer werkgeheugen in. De lenovo met core i3, gt740m en 8gb zit volgens mij wel net binnen het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:26
Heb zelf de Lenovo E531 met FHD scherm, i5 3230m en GT740M.
Upgrades: Lenovo geheugen 4GB erbij achteraf en Crucial M4 256GB SSD

Dit is hm: pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E531 (N4I29MH)

Scherm is naar mijn mening prima, niks over te klagen.

Voor vragen betreffende dit model stuur maar een DM :) Verkoop op mijn werk ook al die andere modellen dus daar kan ik ook op antwoorden.

[ Voor 28% gewijzigd door crypt0rr op 18-11-2013 14:31 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 08:58

Qon

Jornv schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:26:
Keuze:
-lenovo e531 met full hd
Alternatieven:
-B590 met ssd
-15r
-15r se

Wat betreft de 'game'laptop keuze, zou dat een van de dells moeten zijn of de lenovo e531 met gt740m? Ik krijg bij het bekijken van de benchmarks het idee dat de 740 beter presteert. "The performance of the Radeon HD 8730M should be in range of the GeForce GT 640M LE." (notebookcheck) De 740 is in ieder geval sneller dan de 640 le. Echter hebben de dells voordeel qua cpu en zit er meer werkgeheugen in. De lenovo met core i3, gt740m en 8gb zit volgens mij wel net binnen het budget.
Helaas zit de E531 met 8GB ram, i3 en gt740 net boven budget namelijk: €638.15 (€ 38.15 boven budget) echter als je daar de 8GB naar 4GB van maakt zou je het door de vingers kunnen zien want dan kom je op €605.97 (€5,97 boven budget).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jornv schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:26:
Keuze:
-lenovo e531 met full hd
Alternatieven:
-B590 met ssd
-15r
-15r se

De inspiron 15R SE lijkt mij een betere keuze voor gaming omdat:
• Er meer bekend is over de koeling. Dit is haast de enige laptop onder de €1000 die niet throttled onder furmark + prime95. Over de koeling van de E531 weet ik niets.
• De GT 740m in de lenovo een 64-bit bus model betreft. Ik kan er geen benchmarks bij vinden, maar ik betwijfel of het ding veel sneller is dan de HD 7730m.
• De dell heeft een iets snellere CPU, altijd leuk.

De E531 heeft een langere accuduur en.. verder geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 08:58

Qon

Was offtopic, excuses.

[ Voor 96% gewijzigd door Qon op 18-11-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
Qon schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:33:
[...]

Helaas zit de E531 met 8GB ram, i3 en gt740 net boven budget namelijk: €638.15 (€ 38.15 boven budget) echter als je daar de 8GB naar 4GB van maakt zou je het door de vingers kunnen zien want dan kom je op €605.97 (€5,97 boven budget).
Ik ging uit van de versie zonder fhd scherm (heeft de rest ook niet en lagere resolutie bied een voordeel in gameperformence) Dan is de ram upgrade ruim binnen budget, niet dat dat meteen van de lenovo de beste keus voor gaming maakt (64 bit bus :? )
En als de koeling van de dell 15r se zo goed is heb je zelfs nog een leuk overclockpotentieel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bardi-1 schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:30:
Heb zelf de Lenovo E531 met FHD scherm, i5 3230m en GT740M.
Upgrades: Lenovo geheugen 4GB erbij achteraf en Crucial M4 256GB SSD

Dit is hm: pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E531 (N4I29MH)

Scherm is naar mijn mening prima, niks over te klagen.

Voor vragen betreffende dit model stuur maar een DM :) Verkoop op mijn werk ook al die andere modellen dus daar kan ik ook op antwoorden.
wat fps zou mooi zijn, kunnen we gelijk zien of het ook een gamemachine is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09-2022
Sorry als deze vraag off-topic is maar welke inspiron is meer geschikt om mee te gamen, de 15r of 15r SE? Is het een kwestie van 8730 vs 7730 of spelen er nog meer factoren mee? Voor een vriend ben ik op zoek naar een laptop in dit budget en hij zal er voornamelijk mee gamen (LoL). Ik heb zelf een SE en deze bevat prima, ben benieuwd naar de verschillen met de 15r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
bardi-1 schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:30:
Zelfde geldt ook voor mij, alleen heb ik maar één e531 tot mijn beschikking :) Ik heb zelf alleen geen verstand van wat er getest kan worden aan een laptop door een normale gebruiker, dus wellicht is het compleet nutteloos :P

Fractal Design Core 1100 review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
isimba schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:52:
Sorry als deze vraag off-topic is maar welke inspiron is meer geschikt om mee te gamen, de 15r of 15r SE? Is het een kwestie van 8730 vs 7730 of spelen er nog meer factoren mee? Voor een vriend ben ik op zoek naar een laptop in dit budget en hij zal er voornamelijk mee gamen (LoL). Ik heb zelf een SE en deze bevat prima, ben benieuwd naar de verschillen met de 15r.
Beetje offtopic inderdaad. Ik zou zeggen, neem de e531 met full hd en gt740m, lol draait dan wel prima op ultra en denk dat een full hd scherm wel echt een voordeel is dan. Momenteel €605.
Wat betreft de dells zou ik voor de 15r se gaan wegens eerder in de discussie genoemde redenen.

@ de eigenaren van de lenovo e531
Zou er iemand wat foto's van de (verticale) kijkhoeken kunnen maken? Zoals dat in reviews ook gebeurd zegmaar. Zie reviews: Samsung Ativ Book 9 Plus: pixelmonster

[ Voor 16% gewijzigd door Jornv op 18-11-2013 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:24:
[...]
wat fps zou mooi zijn, kunnen we gelijk zien of het ook een gamemachine is
Kies maar een game: Battlefield 3, Battlefield 4, F.E.A.R. 3, F.E.A.R. 2, Batman Arkham City GOTY & Prototype 2

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Battlefield 3met de settings uiteraard en resolution

MEDION® AKOYA® P6640 (MD 99221) voor 499 euro. Is een mooie voor budgetgamelaptop.
De gt740 is helaas niet de gewone maar een aangepaste met minder geheugen.
http://aldi.medion.com/md...fPage=medion#grafik_anker

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2013 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:39:

MEDION® AKOYA® P6640 (MD 99221) voor 499 euro. Is een mooie voor budgetgamelaptop.
Zal vanavond even BF3 installeren en morgen de FPS meten enz. de resultaten zal ik dan ergens morgenmiddag posten.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:39:

Qua specs erg leuk voor die prijs. Is deze laptop nog wel beschikbaar als de lbbg gepresenteerd wordt? Want de aanbiedingen van de Aldi zijn meestal tijdelijk (ik zie zo niet 123 waar je kunt bestellen en ik zie een Aldi logo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
BF3 1920x1080 Metro 64 players Low ~35FPS Medium ~25FPS High ~15FPS
BF3 1366x768 Metro 64 players Low ~60FPS Medium ~45FPS

Batman Arkham City GOTY 1920x1080 Low ~60FPS Medium ~45

Prototype 2 1920x1080 Low ~40 Medium ~30 High ~20

F.E.A.R. 3 1920x1080 Low ~35 Medium ~30 High ~20

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
Geen gekke prestaties voor een budget basis laptop. Ik ben benieuwd of de dell 15r se hier overheen gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Jornv op 20-11-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Jornv schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:36:
Geen gekke prestaties voor een budget basis laptop. Ik ben benieuwd of de dell 15r se hier overheen gaat.
Klopt, ben ook wel benieuwd.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Zeer interessant, wellicht een goed moment, zo met de feestdagen in het verschiet, om mijn huidige laptop met beperkte game-capaciteiten een forse upgrade te spenderen.
Vervangen dus, een X1600 is niet meer helemaal van deze tijd.
GW2 zou dan ook geen probleem moeten zijn, op medium settings lijkt me.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
sorcees schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:29:
Zeer interessant, wellicht een goed moment, zo met de feestdagen in het verschiet, om mijn huidige laptop met beperkte game-capaciteiten een forse upgrade te spenderen.
Vervangen dus, een X1600 is niet meer helemaal van deze tijd.
GW2 zou dan ook geen probleem moeten zijn, op medium settings lijkt me.
Lijkt me geen probleem.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 09:15
Heel erg leuk die Lenovo e531, maar als ik goed kijk is hij niet meer te bestellen op lenovo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
:'(
Daar zijn we mooi klaar mee.

• Joel22
ja ik wilde hem net bestellen. Een dag eerder kon het nog en de dag dat ik def. wilde bestellen is hij er niet meer geen idee of die nog terugkomt :(.

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:10
pricewatch: Acer Aspire V3-571G-53236G50

Mis ik iets of is dit gewoon een redelijke deal afgaande op de specs?

Ietsje over budget(€40,-), maar:

- i5 3230M (zelfde als in de Lenovo E531?)
- Full HD 1080p scherm
- GeForce 710M (schijnt slecht te zijn?)
- 6 GB geheugen

Of is de 710M rampzaliger dan ik denk? :X

• Joel22
ik heb niet zoveel vertrouwen in de kwaliteit van acer of is dat inmiddels beter? En bij de lenovo is de batterij goed is dat ook zo bij deze? Verder een goede prijs.

Verwijderd

Acer E-1572G 599,- met i5 en 8GB werkgeheugen https://mycom.nl/laptops/.../acer-e1-572-4th-i5-4200u

• Kubusje
Joel22 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:36:
ik heb niet zoveel vertrouwen in de kwaliteit van acer of is dat inmiddels beter? En bij de lenovo is de batterij goed is dat ook zo bij deze? Verder een goede prijs.
Batterij schijnt niet zo super te zijn. Maar het aanbod full HD scherm met dit budget(€600-650) wordt steeds kleiner nu de Dell Inspiron 15R SE deze niet meer aanbiedt, en de Lenovo E531 niet meer te bestellen is..

• Joel22
Inderdaad full HD is wel erg netjes ja. Volgens mij is het wachten tot er eindelijk een doorbraak komt binnen de laptop markt. Er zit amper vooruitgang in met betrekking tot een jaar geleden. (tenminste in deze prijsklasse)

• crypt0rr
Joel22 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:36:
Heel erg leuk die Lenovo e531, maar als ik goed kijk is hij niet meer te bestellen op lenovo.nl
https://www.bluelink.nl/product/N4I29MH < Heb ik hem besteld, is IBM/Lenovo gespecialiseerde leverancier.

AdGuard Home

• crypt0rr
Joel22 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:16:
ja ik wilde hem net bestellen. Een dag eerder kon het nog en de dag dat ik def. wilde bestellen is hij er niet meer geen idee of die nog terugkomt :(.
https://www.bluelink.nl/product/N4I29MH

AdGuard Home

• crypt0rr
Waarschijnlijk komt de opvolger dus bijna, hij is inderdaad van de site. Even wachten dus en waarschijnlijk opvolger met Haswell.

AdGuard Home

• Kubusje
bardi-1 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:19:
[...]

https://www.bluelink.nl/product/N4I29MH < Heb ik hem besteld, is IBM/Lenovo gespecialiseerde leverancier.
Heel leuk totdat ik doorhad dat de prijs exclusief BTW was 8)7

• crypt0rr
Kubusje schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:26:
[...]

Heel leuk totdat ik doorhad dat de prijs exclusief BTW was 8)7
Haha klopt, is gericht op bedrijven dus excl. BTW.

AdGuard Home

• Skaave
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-06 23:13
Wat jullie wellicht kunnen meenemen in de BBG is dat ik op 10-11-2013 de Lenovo E531 Full HD heb besteld. Kreeg zojuist een e-mail dat het product niet leverbaar is. N.a.v. het mailtje heb ik gebeld en kreeg ik te horen dat ze rond 27-12-2013 de laptop zouden versturen en dat ik hem dan 08-01-2014 kon verwachten. Heb dan ook de order geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik weet dat de laptop via Lenovo niet meer leverbaar is, maar misschien wordt er gekozen voor een laptop die bij een winkel is gekozen (geen idee). Daarom dat ik toch maar de foto's plaats, weten jullie ook hoe het met de kijkhoeken staat: Je ziet trouwens het icon van flux, maar die heb ik uitgezet hiervoor.

Ik weet niet of het misschien teveel foto's zijn, dan kan ik wel gewoon linkjes plaatsen :P Ik zie hier niet echt een goede spoiler tag die tekst echt kan verbergen..

Afbeeldingslocatie: http://g2f.nl/0t5usom

Afbeeldingslocatie: http://g2f.nl/0j7xaam

Afbeeldingslocatie: http://g2f.nl/066xney

Afbeeldingslocatie: http://g2f.nl/0r3bk5p

Afbeeldingslocatie: http://g2f.nl/0wyn1gm

Afbeeldingslocatie: http://g2f.nl/0zlbjgb

Afbeeldingslocatie: http://g2f.nl/05btnd4

Afbeeldingslocatie: http://g2f.nl/01j9vno

Afbeeldingslocatie: http://g2f.nl/0cxohsr

Afbeeldingslocatie: http://g2f.nl/00ehtud

Afbeeldingslocatie: http://g2f.nl/0lzhrhs

Afbeeldingslocatie: http://g2f.nl/0l1474z

Afbeeldingslocatie: http://g2f.nl/00j73ki

Afbeeldingslocatie: http://g2f.nl/0jynnmo

Afbeeldingslocatie: http://g2f.nl/0mw02pe

Afbeeldingslocatie: http://g2f.nl/0btgh71

Afbeeldingslocatie: http://g2f.nl/0gx2414

Afbeeldingslocatie: http://g2f.nl/0sy3d77

Afbeeldingslocatie: http://g2f.nl/0b1x8ca

Fractal Design Core 1100 review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
Goed werk d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
Bij Wehkamp is er nu wel een samsung met HD scherm die, tijdelijk, onder de 500 euro zit.
http://www.wehkamp.nl/ele...PI=2&SM=1#extraInformatie

Heeft ook een aparte videokaart al zullen de meesten daar een dergelijke laptop niet voor kopen. De rest is volgens mij niet bijzonder te noemen.

Worden aanbiedingen uberhaupt meegenomen in de NBBG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 427 SOHC
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-07 08:52
Voor mijn collega die graag aan fotobewerking doet zijn we opzoek naar een laptop van +- 1000 euro met een liefst zo goed mogelijk scherm qua kleur en weergave.
Dus de nadruk vooral een goedscherm en minimaal 15.4inch, eventueel ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
De lenovo thinkpad edge e540 staat online op de website met een start prijs van 569,99. Helaas nog niet te koop via de website, maar ik neem aan dat dat nog komt. Volgens mij word dit wel een mooie laptop voor de bestbuy. Alleen kom je wel 2 tientjes boven het budget van 600 uit als je een fullhd neemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. Exit lenovo :X. Ik denk dat we nog een paar maandjes moeten wachten voordat er een laptop met 1080p in deze categorie verschijnt..

Dan wordt het de inspiron 15R SE lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 11:14
Kun je wel nog bij alternatieven zetten. Voor €13 boven budget lijkt het me nog steeds een leuke en degelijke laptop als je niet wilt gamen, maar wel Full HD wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
De lenovo website heeft wel vaak kortingsacties. Op dit moment ben je bijvoorbeeld 607 euro kwijt voor de lenovo 540 plus fullhd en 2 gig 3dkaart. Wie weet als alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars019
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-08 12:21
De Dell 15R is op de webshop van Dell niet meer leverbaar. Is de Inspiron 15 (CN35310) een goed alternatief?
http://www.dell.com/nl/p/...model_id=inspiron-15-3537

Deze heeft namelijk ook i5, dat er geen losse videokaart in zit maakt mij weinig uit. De laptop zal namelijk vooral gebruikt gaat worden voor mail en internet.
Kan over dit model weinig vinden op internet.

[ Voor 5% gewijzigd door lars019 op 05-12-2013 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lars019 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 08:43:
De Dell 15R is op de webshop van Dell niet meer leverbaar.
Aaaaargh. Insert hier kots smiley.
Is de Inspiron 15 (CN35310) een goed alternatief?
http://www.dell.com/nl/p/...model_id=inspiron-15-3537

Deze heeft namelijk ook i5, dat er geen losse videokaart in zit maakt mij weinig uit. De laptop zal namelijk vooral gebruikt gaat worden voor mail en internet.
Kan over dit model weinig vinden op internet.
Dat lijkt mij niet echt een alternatief voor de 15R SE. De 15R SE schijnt namelijk een veel betere bouwkwaliteit en input devices te hebben, daarnaast zit er een goede videokaart in.

Als je een videokaart niet noodzakelijk vind raad ik de lenovo B590 aan, deze heeft echter geen touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novosibirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-08 20:34
Ik heb een andere laptop gevonden, aangezien de dell 15R SE niet meer leverbaar is. Namelijk:

http://www.mycom.nl/lapto...g505s-00892-amd-a10-5750m

Wat denken jullie hiervan? Vergelijkbaar? Is de processor wel redelijk goed?
Ik wil een laptop voor werk maar moet ook games kunnen draaien op medium settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Laatst online: 03-05-2021
Slechte resolutie/scherm.
Slechte cpu.. Ding is echt traag.

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novosibirk
Iemand anders een normale reactie ? Ik zoek een basis laptop he, geen ubermachine zoals jij hebt aron225

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een paar euro meer heb je volgens mij een lenovo E540 met 1080p scherm.

Ik weet even niet uit het hoofd wat de andere specificaties zijn, maar voor €599 een 768p scherm.. dat vind ik een dikke no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novosibirk
700ongeveer ben je dan kwijt + videokaart + ram geheugen +fullhd scherm.. dat valt buiten het budget van 600euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

novosibirk schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:22:
700ongeveer ben je dan kwijt + videokaart + ram geheugen +fullhd scherm.. dat valt buiten het budget van 600euro
kiezen of delen dan he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 08:32

JKa

Hmm de overige specs lijken me dan wel weer sterk t.o.v. bijvoorbeeld de E540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het zoeken van een laptop kwam ik precies op dezelfde laptop uit.
Behalve de resolutie is dat ding volgens mij dik in orde.
Alleen wel jammer van de 5400 rpm HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:56
Als ik de specs van een inspiron 15R(599 euro) naast die van een thinkpad E540(570 euro) leg dan zie ik twee grote verschillen:

- Dell heeft een i5-3337U, 6GB DDR3L 1600MHz ram, 750GB 5400RPM schijf en AMD HD8730M 2GB DDR3
- Lenovo heeft een i3-4000M, 4GB DDR3L 1600MHz ram, 500GB 7200rpm schijf en de videokaart kan ik helaas niet plaatsen welke dit is. Volgens de site "E540". Type: 20C6CTO1WW.

NB: Full HD is niet belangrijk: resolutie moet dan omlaag gezien de persoon die hem gaat gebruiken de kleine lettertjes anders niet meer kan lezen.

Dan zijn beide laptops goed aan elkaar gewaagd waarbij de Dell beter lijkt(heeft ook een touchscreen) of niet?

http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-5521/fs
http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e540/

[ Voor 10% gewijzigd door LED-Maniak op 02-01-2014 17:04 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Wat verklaart het prijsverschil tussen de Lenovo E540 en de Acer v3-571g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 11:14
Ben voor mijn ouders aan het kijken voor een laptop van +- 500 euro. Hij gaat vooral gebruikt worden voor office, internetten etc. Maar ze moeten er toch wel zeker 3-5 jaar plezier aan hebben.

pricewatch: Lenovo Essential B5400 (MB823MH)
Die of een dell Inspiron 15R die van 480 euro.

of is het verstandiger om 100 euro er bij te leggen en de dell van 600 euro aan te schaffen?
ik heb al een beetje rond gekeken, maar word er nou niet veel wijzer van in dit budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
Daan87423 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 10:34:
Wat verklaart het prijsverschil tussen de Lenovo E540 en de Acer v3-571g?
Bedoel je deze: pricewatch: Acer Aspire V3-571G-53236G50? En wat is het prijsverschil dan?

[ Voor 35% gewijzigd door lucash op 05-01-2014 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Ja, die bedoel ik. Het is toch weer een kleine 50 euro meer en je krijgt er een 768p scherm voor terug. Wat zijn dan de voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
Daan87423 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:42:
[...]

Ja, die bedoel ik. Het is toch weer een kleine 50 euro meer en je krijgt er een 768p scherm voor terug. Wat zijn dan de voordelen?
Voor dezelfde prijs krijg je de Lenovo (incl. kortingscode) met 1080p scherm, 4de generatie i5 en 8GB RAM en daarbij een betere bouwkwaliteit en toetsenbord. Deze kan je eventueel nog samenstellen met i3 en betere GPU voor bijna dezelfde prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door lucash op 05-01-2014 21:49 ]

Pagina: 1