Thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• gotyé
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-05-2024
Dag Tweakers

Bij familie thuis zit ik met volgende netwerkopstelling:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2exyhk8.jpg

De router is ooit in de bureau geplaatst omdat er vanuit de garage geen wireless verbinding was voor de rest van de woning. Nu is het probleem natuurlijk dat niet alles op hetzelfde netwerk zit zoals de IP-camera die in de garage toekomt. Kunnen jullie me vertellen wat de beste oplossing is zodat alles op hetzelfde netwerk zit?

Router voor de switch plaatsen en access point op verschillende plaatsen in de woning? Maar dan zal de digibox van telenet niet werken dacht ik.

Budget is geen probleem dus er mogen verschillende toestellen bijgeplaatst worden zoals repeaters, switches, access points ...

Alvast bedankt ! :)

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 13:57

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wat bedoel je precies met niet alles op hetzelfde netwerk? Je hebt nu alles op één switch zitten en die switch prikt in de router. De router verdeelt IP adressen aan de andere devices, neem ik aan, dan zit toch alles op één netwerk? Geef anders je interne IP adressen er ook eens bij en leg eens uit welke devices er op dit moment niet met elkaar communiceren?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je bent er bijna, maar hebt denk ik een klein foutje gemaakt.
Die decoder moet sowieso rechstreeks aan de switch hangen, omdat die de telenet router direct moet kunnen bereiken.
Wat jij nu ws ziet is dat de apparaten die wireless zijn verbonden, een andere IP range hebben dan de overige apparaten. In voorkomend geval heb je je wireless router niet in access point modus draaien. Aansluiting gaat van de switch nu naar de WAN poort van de wireless router gok ik. Correct? :)
Check even
NT FAQ Daar staat precies uitgelegd hoe je e.e.a moet doen. Telenet router blijft dan ook DCHP enzo geven, en voor de rest is alles het zelfde netwerk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• gotyé
ElCondor, neen nu zit niet alles in hetzelfde netwerk aangezien de switch naar mijn router gaat via de WAN poort zoals The Eagle zegt.

Oké, als ik het goed begrijp moet ik dus de Telenetmodem/router wel degelijk als router gebruiken en de wireless router als access point gebruiken. Om het draadloos bereik dan eventueel uit te breiden op andere verdiepingen kan ik op de muurdozen extra access points aansluiten en die krijgen dan ook een IP van de Telenet router?

Op de website van Telenet kan ik dan waarschijnlijk portforwarding doen voor mijn IP-camera extern benaderbaar te maken.

Thx voor de respons :)

• gotyé
Nog een vraagje, zijn er dan nadelen om de Telenet router te gebruiken? Ik hoor veel mensen die liever een eigen router plaatsen ipv de Telenet router. Als ik dit wil moet ik dan waarschijnlijk tussen mijn Telenet router en mijn Switch een eigen router plaatsen.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:08

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je kan een eigen router plaatsen maar zorg dan dat je digiboxen altijd direct op de telenet modem zitten anders = geen signaal.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1