Budget NAS

Pagina: 1
Acties:

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Ik dacht dat ik met mijn Sitecom WL-309 router handig films en series kon sharen over mijn netwerk maar nou blijft dat je dan geen gebruik van NTFS kan maken.

Daarom is het misschien handiger om direct een NAS te kopen en niet te prutsen met een router die waarschijnlijk toch niet al te snel is.

Wat wil ik?
- Muziek/ series/ films hd 720p sharen en afspelen (liefst naar mijn android tv hdmi stick met xbmc)
- Documenten sharen naar laptop en desktop
- Het zou heel handig zijn als mijn downloads rechtstreeks op mijn nas terecht komen. Torrents/NZB's
- Budget rond de 40 euro.

2e hands is ook geen probleem.

Wat voor opties heb ik dan? en waar moet ik nog meer op letten. Ik zou het ook wel handig vinden als ik hem als web/ftp server kan gebruiken maar dat valt vast niet binnen mijn budget.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Beetje idee van hoe veel opslag je nodig hebt? Gezien je met 40 euro geen degelijke nas gaat vinden, laat staan 1 met 2 bays of meer. Ben je al snel op 2e hands aangewezen inderdaad. Maar ook dan is de selectie beperkt:

http://tweakers.net/categ...jQ0BhElyXmAM30S01Vqq2tBQA

Zeker de luxere nasjes houden hun waarde redelijk vast, zo verkocht ik een tijdje geleden een 2e hands 4 disk synology nas nog voor iets van 170 euro. Dus je zal heel scherp de specificaties van het aanbod moeten doornemen om te kijken of wat er aangeboden wordt voldoet voor jou. Maar volgens mij kunnen de meeste wat jij vraagt gewoon. Ik stuur je nog even een dm.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Oh nee ik hoef niet veel opslag, gewoon 1 of 2 hd's ik heb nog wel 1 hd van 2TB liggen en daar wou ik een 2e bij kopen buiten het budget om.

een: D-Link DNS-323 of Xtreamer eTRAYz is niet gschikt?