• Jeroent83
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-03-2021
Hoi,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een goede oplossing om alles in apparaat te krijgen, mijn media center. Op het moment gebruik ik deze alleen voor films, Series en Muziek. Tv kijken gaat nu nog via mijn decoder. Nu ga ik binnenkort verhuizen en ben ik aangewezen op Ziggo, ik wil dan ook direct de stap maken om van mijn decoder af te komen en alles via de Media center te laten verlopen. Echter heb ik naar diverse oplossingen gekeken maar overal zitten volgens mij meer nadelen als voordelen aan.

Ik dacht zelf eerst aan de Anysee N7 netwerk tuner, gemakkelijk te koppelen naar XBMC. Maar dan lees ik weer verhalen over dat zappen 10sec duurd en het apparaat vaak vast loopt.

Ook heb ik gedacht aan een DVBSky tuner, plus een card reader. Maar ik kan echt weinig informatie over de werking hiervan vinden.

Hopelijk kan iemand mij eenduidig adviseren.

Ter info mijn MediaCenter Pc is als volgt:
- AMD A8-5600K
- 4 GB-Ram
- 60 GB SSD.

Alvast bedankt,

gr Jeroen.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 19:45

seninha

god's right foot

Denk dat je beter een HTPC kan bouwen met Dual CI+ mogelijkheid. Hierdoor zal het zappen zelf snel gaan.
Hoe of wat weet ik niet.

Ik heb zelf een Schotel en een SAT decoder. Deze bedien ik volledig via XBMC.
Omdat ik alles van de decoder via XBMC op mijn TV stream gaat het zappen traag (ongeveer 6 seconden)
Buiten dat werk alles perfect.

iRacing Profile Flickr