Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• RikH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-11 17:56
Eergisteren zag ik een mailtje binnenkomen van TomTom met de mededeling dat er een QuickGPSfix uit is gebracht voor mijn type TomTom (een Via 120), aangezien dat ding al anderhalf jaar niet geupdated was heb ik het maar even gedaan, nu viel me gisteren meteen op dat ik inderdaad een snellere fix had, maar helaas merkte ik ook twee andere dingen:
1. Tijdens het rijden dacht de TomTom veel vaker dan normaal dat ik van de weg af ging (als ik de bocht om ging, ging de TomTom rechtdoor)
2. Het duurde langer voordat de TomTom de goede snelheid aangaf.

Nou vraag ik me dus af of andere mensen dit misschien ook gemerkt hebben?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb hetzelfde mailtje gehad en later de update ook toegepast. Ook mij viel het op dat de TomTom later dan anders pas door lijkt te hebben dat je een afslag of uitrit e.d. hebt genomen. :) Aan de andere kant, zo heel veel trager is het in mijn ervaring niet.

• RikH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-11 17:56
Ja meestal is het niet zo erg, toch was het één keer wel vervelend toen ik de bocht allang om was in de bebouwde kom, maar toch op mijn niet meegedraaide TomTom niet kon zien welke weg ik vervolgens in moest, terwijl ik al veel vaker op die plek ben geweest en het dan wel goed ging.
Ik zie hier op http://www.jouwtomtom.nl/.../topic/23978-quickgpsfix/ ook iemand met dezelfde ervaring in oktober 2012: 'ik heb het geinstalleerd het is een drama kaart slingerd alle kanten op de pijl staat altijd naast de weg kun je de instalatie ongedaan maken?'