Twee grafische kaarten, twee schermen

Pagina: 1
Acties:

• jordidroj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-01-2025
Beste lezers,

Ik heb laatst een tweede grafische kaart aangeschaft omdat de oude naar mening kapot was. De oude bleek uiteindelijk niet kapot te zijn en nu zit ik met twee werkende grafische kaarten, namelijk: nVidia Geforce GT430 en Radeon HD 6670.

Ik had met de GT430 een dualmonitor opstelling, maar de Radeon HD6670 heeft geen DVI-I uitgang, waardoor ik de adaptor voor VGA niet kan gebruiken, en ik nu dus geen dual monitor meer kan hebben.

Is het mogelijk om deze twee kaarten aan te sluiten, eentje voor elk scherm? Ik neem aan dat ik dan ook voor beide grafische kaarten drivers moet downloaden?

Mijn computer draait trouwens op Windows 7.

Alvast bedankt!

Greetz,,
Jordi

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Yup. Zo deed men dat overigens met windows 98, toen die kaarten nog maar 1 uitgang hadden, 15 jaar geleden ;)

Ey!! Macarena \o/

• jordidroj
Haha had ik dan wel moeten weten xD.. Njaa anyways, is het dan ook mogelijk om mn beeldscherm uit te breiden? Dat het pijltje zegmaar kan overlopen van scherm?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Yup, gewoon bureaublad uitbreiden.. Zelf zit ik ook dualscreen met 2 grafische kaarten. 1 de onboard GPU van de laptop, m'n monitor hangt met een DisplayLink adapter aan de USB poort..

Ey!! Macarena \o/

• jordidroj
Okee thanks man! Ik ga het proberen :)