ATI readon VE zuigt in w2k ?

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Mijn vader heeft een readon i.p.v een geforce 2 mx omdat ie een 22" montor heeft en de mx zuigt in 2d , maar de performance van de VE is echt om te huilen op dit moment , ik heb al van alle geprobeerd, maar de 3dmark2001 score komt rond de 800/900, en das natuurlijk te weinig, heeft iemand enig idee wat ik het beste kan proberen, dx, ati drivers, updaten service pack , maar niks lijkt echt te helpen, , verder loopt alles gewoon kut, ook bijvoorbeel plaatjes openen gaat zelfs kut, ik heb het idee dat het een driver probleem is, maar waar moet ik het zoeken, toch bij de ati drivers ????

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:09
Is de VE niet die kaart die de reg hack nodig had om hyperZ aan te zetten? Probeer dat is.

enne ik ga er van uit dat je het hebt gedaan maar via drivers installeren wil ook nog wel is helpen.

• Carel
mn pa heeft een intel, en dan kan je beter geen via drivers doen :P

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12
Op woensdag 06 juni 2001 21:57 schreef Carel het volgende:
mn pa heeft een intel, en dan kan je beter geen via drivers doen :P
ook intel moederborden hebben soms een VIA chip, dus een 4in1 driver nodig.

ik zou dat eerst maar ff kontroleren :)

• Carel
Ow, eeuh jah, maar hij heeft een BX, dat is zeker , ik ben ook niet gek, alleen moe, maar kan iemand mij uitleggen hoe dat zit met die hyper z reg patch ? .... Ik weet alleen maar wat ik moet doen met Nvidia, ATI is onbekend voor mij , maar ik vind het zielig voor mijn pa, want die kan nu niet eens UT spelen en ik neem aan dat met een beetje getweak op 800mhz/392 mb en de VE een beetje OCen je echt wel in 3dm2001 2000 punten haalt, en dat foto's openen zonder beeldopbouw ziendend ook wel moet kunnen ... ?

• Carel
Hmm, nou leuk dat niemmand het weet ?.. we hebben van alles geprobeerd , maar het blijft een gaar ding , ook dvd's afspelen werk niet , en met de mx ging alles perfect , dus conclusie : ATI zuigt, nouja dat zeg ik al jaren, maar dit is wel weer het bewijs, hij zal het heus wel doen, maar als je zoveel moet gaan kloten voordat ie een beetje normaal een plaatje opend is het teveel gedoe, doe dan maar oberdreven Nvidia :)

Dus hij gaat ook maar een GF3 kopen :))), want daat is de 2d kwaliteit ook beter, en de performaqnce is ultra vet natuurlijk :)

Verwijderd

de radeon ve is toch de laagst ati radeon dat zal waarscheinlijk verklaren waarom hij zo langzaam is en hij heeft geen t&l hardware

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
volgens deze review zou ie ongeveer net zo snel moeten zijn als een GF2MX, dus toch vreemd.

http://www.tweakers.net/nieuws/15892

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:27

The PyroPath

Go Tweak your ass off

In 16 Bit is hij een stuk trager dan de MX, in 32 wint hij het vaak wel, maar is de framerate zo laag dat je het niet zo wilt spelen. Het is niet echt bedoelt om mee te 3D'en meer een soort basis 3D wat ze erin gestopt hebben, dus wat je maximaal nodig zult hebben in dat segment. Ze hebben niet voor nix een pipeline weg geflikkerd en het hele TL gebeuren weg gesmeten. Hij is gewoon niet bedoelt om dat te doen, dat hij het in 16 bit nog redelijk kan is mooi meegenomen, maar verw8 geen wonderen.

En dat ATi dus maar gewoon kut is vind ik erg kortzichtig en :r, Toen mijn Radeon het begeven had door mijn eigen schuld en ik een GF2 Pro had ben ik terug gegaan naar de winkel om toch maar weer een Radeon te halen, misschien persoonlijke smaak maar ik denk dat er het een beter gebalanceerd product is, maar daar heeft iedereen wel een mening over geloof ik...

Breek je nek voorzichtig

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Heb je je nVidia drivers e.d. wel allemaal goed verwijderd :?
en haal een tweaker bij www.rage3d.com, daarmee kun je dus HyperZ e.d. aanzetten.
Pagina: 1