Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding toereikend?

Pagina: 1
Acties:

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-11 12:15
Dag Tweakers,

Ik heb al een tijdje last van wat kleine probleempjes dat mijn gpu (7990) zichzelf zo nu en dan 50mhz downclocked, en dat ik in het geheel soms wat last heb van een onstabiel systeem. Ik heb even gemeten met een stroommeter, en uit de muur komt ongeveer rond de 780 Watt als ik zowel een stresstest doe voor mijn cpu (prime95) als mijn gpu(furmark). nu heb ik deze voeding:
pricewatch: Seasonic M12II 850W 80+ Bronze

Hoe werkt dit? ik begrijp bijvoorbeeld niet wat dat 80+ bronze eigenlijk zegt. Toen ik hem aanschafte ben ik alleen op het goede merk afgegaan en de genoteerde aantal watt (850W), maar nu ik toch best wel een stroomeisende pc heb (FX8350 icm een 7990), begin ik me toch af te vragen of hij dus wel toereikend is, nu ik heel af en toe last heb van een onstabiel systeem. Zodra ik ook maar een klein beetje een onderdeel overclock, wordt alles erg onstabiel.

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Garwinski op 09-11-2013 12:29 ]

• nl-chrs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 16:00
80+ betekend dat je voeding een efficiëntie heeft van 80 procent of hoger, trekt de voeding 780 uit de muur dan is dat met een efficiëntie van 80 procent 624 Watt voor je PC zelf.

Houd je temps in de gaten en ook je "Power Limit" in MSI afterburner of AMD Catalyst, zet die op +20 procent anders gaat hij zichzelf terugclocken.

• Garwinski
Betekend dit dat mijn voeding 1062.5 Watt kan trekken uit de muur om alsnog mijn pc van 850w te kunnen voorzien, of is de limiet wat mijn voeding uit de muur kan trekken 850 watt?

En die Power Limit tip zal ik toch maar eens proberen, had zelf nog niet eens aan gedacht om deze functie in te schakelen, terwijl ik dit op mijn vorige crossfire setup (2x HD7850) wel altijd vol had staan en dit wat problemen verhielp :p

• nl-chrs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 16:00
Garwinski schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:02:
Betekend dit dat mijn voeding 1062.5 Watt kan trekken uit de muur om alsnog mijn pc van 850w te kunnen voorzien, of is de limiet wat mijn voeding uit de muur kan trekken 850 watt?

En die Power Limit tip zal ik toch maar eens proberen, had zelf nog niet eens aan gedacht om deze functie in te schakelen, terwijl ik dit op mijn vorige crossfire setup (2x HD7850) wel altijd vol had staan en dit wat problemen verhielp :p
Inderdaad correct dat als de pc 850 watt vraagt de voeding 1062 watt uit de muur trekt.

• Garwinski
Ah dat is zeer mooi om te horen, dan heb ik dus nog wel aardig wat ruimte over. Bedankt voor je reacties nl-chrs!