Toon posts:

Van 1.6 naar CS:GO op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb vroeger altijd Counter-strike 1.6 gespeeld op men oude laptop.
Alles loopte perfect 100 fps zonder drops.

Nu dat cs:go uit is, zal ik helaas iets anders moeten kopen.

Wat zijn de minimum specs voor cs:go? En dan heb ik het niet over het enkel te kunnen opstarten..

Zou graag deftig kunnen spelen niet met al teveel Fps drops..

Grafischekaart.. geheugen.. ram.. hdd.. processor?

Alle hulp is welkom ! :>

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-01 16:04
Welke grafische kaart je nodig hebt hangt een beetje van je instellingen af, maar in principe kan je met een redelijk midrange kaart alles op ultra draaien met +60 fps.
http://www.notebookcheck....-Benchmarked.81183.0.html
Hier een overzichtje.

De eerste goede laptop waar ik aan denk is de Asus N56
pricewatch: Asus N56VB-S4016H
Deze wordt vaak aanbevolen en je kan er zeker cs:go op spelen.
Als je budget niet zo hoog is zou ik naar deze laptop een kijkje nemen: http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e531/
Zelf samenstellen wat je nodig hebt. sterkste videokaart en verder hoeft het niet zo veel te zijn geloof ik. Vergeet ook het FULL HD scherm niet aan te finken.

[ Voor 22% gewijzigd door Jornv op 09-11-2013 01:11 ]

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-01 18:56
Een midrange videokaart is inderdaad voldoende. Zoals vrijwel ieder spel dat gebaseerd is op de Source engine is vooral de processor belangrijk voor een stabiele FPS.

De grootste vraag die je jezelf echter dient te stellen is hoe serieus wil je het aanpakken? Speel je op de public of wil je competitief spelen? Speel je op een externe monitor of gebruik je je laptopscherm?

Als je niet competitief speelt en je speelt op je laptopscherm van 60hz is het helemaal niet zo interessant om met meer dan 60fps (of 120fps) te spelen. Als je je FPS dan locked op 60 heb je een veel smoothere ervaring dan met een hogere, maar fluctuerende FPS. Ik heb het hier niet over vsync aangezien dat zwaar af te raden is vanwege de inputlag.

Als je niet competitief speelt is ook de inputlag minder belangrijk en maakt het dus niet zoveel uit of je met 300fps of 60fps speelt.

Om je een beetje een beeld te geven van hoe licht CSGO is met betrekking tot de requirements: zelf heb ik een E8400 dual core @ 3.6GHz, een ATI 5770 en 4GB DDR2-800 RAM en ik haal te allen tijde stabiel 60FPS op 1920x1080 met alles op de hoogste setting en 2X MSAA.

Ik heb vernomen dat een quadcore processor de FPS een flinke boost geeft in CSGO, dus dat wil ik je vooral aanraden.

[ Voor 6% gewijzigd door Skire op 09-11-2013 01:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Skire schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 01:21:
Een midrange videokaart is inderdaad voldoende. Zoals vrijwel ieder spel dat gebaseerd is op de Source engine is vooral de processor belangrijk voor een stabiele FPS.

De grootste vraag die je jezelf echter dient te stellen is hoe serieus wil je het aanpakken? Speel je op de public of wil je competitief spelen? Speel je op een externe monitor of gebruik je je laptopscherm?

Als je niet competitief speelt en je speelt op je laptopscherm van 60hz is het helemaal niet zo interessant om met meer dan 60fps (of 120fps) te spelen. Als je je FPS dan locked op 60 heb je een veel smoothere ervaring dan met een hogere, maar fluctuerende FPS. Ik heb het hier niet over vsync aangezien dat zwaar af te raden is vanwege de inputlag.

Als je niet competitief speelt is ook de inputlag minder belangrijk en maakt het dus niet zoveel uit of je met 300fps of 60fps speelt.

Om je een beetje een beeld te geven van hoe licht CSGO is met betrekking tot de requirements: zelf heb ik een E8400 dual core @ 3.6GHz, een ATI 5770 en 4GB DDR2-800 RAM en ik haal te allen tijde stabiel 60FPS op 1920x1080 met alles op de hoogste setting en 2X MSAA.

Ik heb vernomen dat een quadcore processor de FPS een flinke boost geeft in CSGO, dus dat wil ik je vooral aanraden.
Alvast beide bedankt voor jullie reactie,

Ik heb 1.6 zeer competitief gespeeld van 2003 tot 2010 tot de scene dood werd.

Ik ben van plan cs:go terug competitief te spelen.

Heb cs:go zelf nog nooit eerder gespeeld. Dus ik weet niet wat het verschil met 100 en 300 fps zou zijn, in cs 1.6 kon je enkel 300 fps halen met developer 1 te zetten in je console.

Men enigste voorkeur is dat ik een stabiele fps heb, +- 100, ik speelde altijd op 800x600 resolutie hoger hoeft dat niet te zijn.
Dus vereiste 1 is een QUADcore.. Wat zijn nog enkele belangrijke specificatie's voor cs:go goed te kunnen spelen? Hd geheugen? Grafische kaart geheugen?

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Jornv schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 01:05:
Welke grafische kaart je nodig hebt hangt een beetje van je instellingen af, maar in principe kan je met een redelijk midrange kaart alles op ultra draaien met +60 fps.
http://www.notebookcheck....-Benchmarked.81183.0.html
Hier een overzichtje.

De eerste goede laptop waar ik aan denk is de Asus N56
pricewatch: Asus N56VB-S4016H
Deze wordt vaak aanbevolen en je kan er zeker cs:go op spelen.
Als je budget niet zo hoog is zou ik naar deze laptop een kijkje nemen: http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e531/
Zelf samenstellen wat je nodig hebt. sterkste videokaart en verder hoeft het niet zo veel te zijn geloof ik. Vergeet ook het FULL HD scherm niet aan te finken.
Ik heb het net even bekeken de 2de link is inderdaad interessanter. Ik had ook deze link gevonden om zelf een computer samen testellen: http://www.alternate.be/h...?navId=14418&tk=7&lk=5877 Maar ik zou niet weten wat er allemaal in hoeft en wat niet..