Toon posts:

GTX 770 maar welke :O

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een 770 GTX kopen maar ik weet niet welke...

Je hebt zoveel modellen en ik vind het titan model wel mooi :P

pricewatch: Inno3D GeForce GTX 770 2GB ik heb de 4gb versie ook gevonden

Maar van deze ^^ is de snelheid 100 minder

pricewatch: EVGA GeForce GTX 770 2GB SuperClocked

Ik heb geen idee.

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-02 13:23
voor dat geld heb je ook een 290

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil nvidia

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:23

Thomg

Aww yiss

2 GB
pricewatch: Palit GeForce GTX 770 2GB
pricewatch: MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC
pricewatch: Gigabyte GV-N770OC-2GD

4 GB
pricewatch: Gainward GeForce GTX 770 4GB Phantom
pricewatch: Gigabyte GV-N770OC-4GD

Wil je 2 of 4 GB? Dan kijken naar hoe belangrijk je clocks vind. Klaar.

290 raad ik af, die koeler is gewoon een nee.

[ Voor 3% gewijzigd door Thomg op 08-11-2013 22:30 ]

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-02 13:23
Ik ben ook meer nvidia, maar die kaart is toch wel echt bang for buck

Verwijderd

Topicstarter
Als ik voor de gainward ga dan kan ik net zo goed de inno3d kopen, ja ik vind 4gb wel handig ook al heb ik het niet nodig. ik heb nu een 3570P

Verwijderd

Topicstarter
Mizojojo schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 22:31:
Ik ben ook meer nvidia, maar die kaart is toch wel echt bang for buck
Hahah ja daar heb je gelijk in. :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel is 4gb niet handig voor de future...?

Verwijderd

Topicstarter
Dus de inno? of een msi

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga denk ik voor de 780 voor 425 euro :) pricewatch: Gainward GeForce GTX 780 3GB

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom zijn alle andere 780's zo duur? en deze zo goedkoop is die dan slecht of..?

• BasRR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
De 4GB versie van de GTX770 is niet veel sneller en in sommige gevallen niet sneller dan de 2GB versie.
Je hebt wel meer geheugen maar de bandbreedte tussen de GPU en het geheugen blijft het zelfde. Dit vormt eerder de beperking,

4GB is enkel nodig bij multi-monitor setups, maar dan kun je ook net zo goed investeren in een snellere GPU

Verwijderd

Topicstarter
BasRR schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:06:
De 4GB versie van de GTX770 is niet veel sneller en in sommige gevallen niet sneller dan de 2GB versie.
Je hebt wel meer geheugen maar de bandbreedte tussen de GPU en het geheugen blijft het zelfde. Dit vormt eerder de beperking,

4GB is enkel nodig bij multi-monitor setups, maar dan kun je ook net zo goed investeren in een snellere GPU
Ahh okee bedankt dan kan ik beter voor iets mooiers gaan ja :P als het mag dan ga ik voor de GTX 780 en anders voor de 770 GTX

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

"ik wil nvidia" is niet echt een reden he. De 290 is even snel maar wel 75 euro goedkoper

Ook hoef je niet te viijfdubbelposten hoor.

Dat meer dan 2GB alleen nodig is voor multimonitor is niet meer waar: BF4 gebruikt al heel erg veel [ook de schuld van de engine] en ik verwacht dat over een jaar er meer dan 2GB VRAM gevraagd wordt. En dan sta je raar te kijken met je 2GB kaartjes

Je kan trouwens ook een videokaartkoeler op de 290 doen. ben je nogsteeds goedkoper uit, maar is je kaart ook vreselijk stil en koel, en dus flink overklokbaar.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
:P
VasZaitsev schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:08:
"ik wil nvidia" is niet echt een reden he. De 290 is even snel maar wel 75 euro goedkoper

Ook hoef je niet te viijfdubbelposten hoor.

Dat meer dan 2GB alleen nodig is voor multimonitor is niet meer waar: BF4 gebruikt al heel erg veel [ook de schuld van de engine] en ik verwacht dat over een jaar er meer dan 2GB VRAM gevraagd wordt. En dan sta je raar te kijken met je 2GB kaartjes

Je kan trouwens ook een videokaartkoeler op de 290 doen. ben je nogsteeds goedkoper uit, maar is je kaart ook vreselijk stil en koel, en dus flink overklokbaar.
Ja ik weet het niet 290 is super snel voor de prijs maar ik hou niet van amd... Nvidia is mijn ding :P en de geforce expierence met Shadowplay enzo van alles.. en ik wil denk ik de 780 mooie skin snel.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Tja, tis jouw geld, maar een R9 290 met Accelero koeler is even snel, 45 euro goedkoper, stiller en errug overklokbaar. Ook heb je Mantle support, mocht je bijv. BF4 spelen is het intressant.

De dagen van driverproblemen bij AMD zijn al jaren voorbij, en de gpu's zelf zijn zeer betrouwbaar, volgens mij heeft Ati/AMD nog nooit een slechte kaartserie gehad.

Maarja, anders is een GTX780 opzich wel goed, al is die Gainward wel vrij langzaam.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Pak dan de MSI versie
pricewatch: MSI N780 Twin Frozr Gaming 3G5/OC
Reference koeler is wel goedkoper, dit word wel duurkoop

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:17:
Pak dan de MSI versie
pricewatch: MSI N780 Twin Frozr Gaming 3G5/OC
Reference koeler is wel goedkoper, dit word wel duurkoop
Waarom de msi?

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:17:
Tja, tis jouw geld, maar een R9 290 met Accelero koeler is even snel, 45 euro goedkoper, stiller en errug overklokbaar. Ook heb je Mantle support, mocht je bijv. BF4 spelen is het intressant.

De dagen van driverproblemen bij AMD zijn al jaren voorbij, en de gpu's zelf zijn zeer betrouwbaar, volgens mij heeft Ati/AMD nog nooit een slechte kaartserie gehad.

Maarja, anders is een GTX780 opzich wel goed, al is die Gainward wel vrij langzaam.
Is de 290 serieus net zo snel als de GTX 780?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Je kan prima op twee dingen reageren per post hoor....

Maar, ja. Een 290 is even snel als een 780, gemiddeld gezien. Soms langzamer [far cry 3] soms sneller [Sleeping Dogs]

Dus, die MSI is 100 euro duurder voor dezelfde prestaties. Ik noem dat heel erg zonde.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

VasZaitsev schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:20:
Je kan prima op twee dingen reageren per post hoor....

Maar, ja. Een 290 is even snel als een 780, gemiddeld gezien. Soms langzamer [far cry 3] soms sneller [Sleeping Dogs]

Dus, die MSI is 100 euro duurder voor dezelfde prestaties. Ik noem dat heel erg zonde.
???

@TS

Staat er letterlijk onder, koeler van MSI is by far superieur EN hoger geklokt voor wat, 10 meer? Nieteens.

290 is erg gewaagd aan een 780. gecombineerd met een accelero heb je eigenlijk geen enkel excuus meer om voor de Nvidia te gaan tenzij je het per sé ergens voor nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:22:
[...]

???

@TS

Staat er letterlijk onder, koeler van MSI is by far superieur EN hoger geklokt voor wat, 10 meer? Nieteens.

290 is erg gewaagd aan een 780. gecombineerd met een accelero heb je eigenlijk geen enkel excuus meer om voor de Nvidia te gaan tenzij je het per sé ergens voor nodig hebt.
Waar zou jij voor gaan?>

• Thomg

Thomg

Aww yiss

290+accelero.
Meesten zien het koelblok monteren als een minpunt, ik zie het als een pluspunt.

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:24:
290+accelero.
Meesten zien het koelblok monteren als een minpunt, ik zie het als een pluspunt.
Hmm en welke 290 zal ik dan nemen? en dat wil gewoon met een 3570p?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2013 23:29 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Dat maakt dan echt geen klote uit. De goedkoopste.

3570P??? Oh, processor. Ja, prima.

[ Voor 32% gewijzigd door Thomg op 08-11-2013 23:31 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ze zijn echt allemaal hetzelfde, hooguit een andere doos en een andere sticker. Idd de goedkoopste + de Accelero,

Verwijderd

Topicstarter
Met de accelero ben ik als nog 390 euro kwijt... is die echt nodig haha?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2013 23:36 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik zie het punt niet

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga denk ik gewoon voor de 780 gainward ... het snelheid verschil zal wel mee vallen.. ik wil wel phsyx en al die features..

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ja, 390 is wel 55 minder dan de MSI die 345 kost. Of 35 minder dan de Gainward

Physx wordt echt amper gebruikt door games, en kan ook net zo goed op de CPU werken...

En AMD heeft ook features, zoals Mantle.

Dus, waarom meer uitgeven voor een minder goede kaart? :?

[ Voor 19% gewijzigd door RobinHood op 08-11-2013 23:40 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Waarom 290?
Mantle
Beste luchtkoeling die er is, punt uit.
Flink goedkoper

Waarom 780?
Doet het meteen "Out of the Box"
Geen gare levertijden
Physx ed.

Voor mij is het een no brainer, jij gaat liever voor een 780. Wat is dan exact het punt van het vragen naar advies hier?
VasZaitsev schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:39:
Dus, waarom meer uitgeven voor een minder goede kaart? :?
Zeg dat maar niet, de 780 is op significant veel vlakken niet minder dan een 290.

[ Voor 31% gewijzigd door Thomg op 08-11-2013 23:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Twijfel moment dit een GTX 780 of de 290 ... Alleen dan koop ik die accelero later het is alleen maar een koeler.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:41:
Twijfel moment dit een GTX 780 of de 290 ... Alleen dan koop ik die accelero later het is alleen maar een koeler.
Kijk maar even op youtube rond naar hoeveel herrie een 290 produceert.

Verwijderd

Topicstarter
hahaha is goed mn pc maakt nu ook flink wat herrie btw er staan nu 4 ventilatoren aan ik heb er toch geen last want ik heb altijd mn headset

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De 290 doet het ook wel zo uit de doos, en de Accelero is ook niet persé nodig, maar, de stock koeler van AMD is echt vreselijk luid.

Als geluid je niks uitmaakt [en dan ook echt niks] dan kun je eerst gewoon de 290 bestellen en mocht je je toch alle kleuren van de regenboog ergeren aan de straaljager, kun je er altijd nog een accelero op zetten.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 23:44:
hahaha is goed mn pc maakt nu ook flink wat herrie btw er staan nu 4 ventilatoren aan ik heb er toch geen last want ik heb altijd mn headset
Ik denk niet dat die 50 dBa produceren.

Verwijderd

Topicstarter
Hahahahah ik zal ff kijken.

Verwijderd

Topicstarter
nou nou nou ik heb wat gevonden WAT EEN LAWAAI http://www.youtube.com/watch?v=Xt7pnhSzzvA

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

ik zei toch dat het een straaljager was? De HD5870 had precies dezelfde koeler, met precies evenveel herrie,

Snap je nu waarom een accelero koeler aangeraden wordt?

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dirk135, wil je bij deze vriendelijk verzoeken het niveau van de reacties te verhogen en meer inhoudelijk te reageren. Ik zie nu veel dubbelposts en ge-haha. Daarnaast neem je nogal een passieve houding aan met het uitzoeken en laat je anderen vooral het werk doen. Een discussie moet niet éénrichtingsverkeer zijn.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Met alle respect, 100% zal het nooit worden. Dit is ook een 290X ( alhoewel het volgens mij wel dezelfde koeler is ).

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:22

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Thomg schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 00:02:
Met alle respect, 100% zal het nooit worden. Dit is ook een 290X ( alhoewel het volgens mij wel dezelfde koeler is ).
Mwah, de enige keuze die ik niet zou snappen zou toch wel een GTX 7XX zijn, prijs/kwaliteit veel slechter dan AMD en dat PhyhX (kan het niet eens spellen...) is gewoon marketing zooi want geen een retespel gebruikt die zooi, daarintegen is Mantle een stuk interesanter.

Ik wist het wel, een 290 + Accelero 3.

Zelf heb ik de Asus R9 280X DCII en die trekt alle games ook meer dat goed, als ik kon kiezen tusen de 280 en de 290 dan wist ik het wel: de 280, ik stop me die 100 euro liever in de zak en neem die 5 FPS verlies die ik ruimschoots compenseer door te overclocken met genoegen. Sowieso, je moet al een 120Hz monitor hebben wil een dergerlijke kaart nut hebben, boven de 60 FPS is voor 99,9% niet mogelijk met hun beeldschermen, waarom dan wel het geld eraan uitgeven?

Maar ja, wie ben ik? Meer dan mijn "mening" uitdrukken kan ik toch niet doen, want: een high end kaart is meteen het gekozen product ipv kijken wat je nodig hebt.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Pagina: 1