wifi adapter om snel mee te downloaden

Pagina: 1
Acties:

• pygesux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-04 21:16
Hallo
Ik heb net een nieuwe pc gebouwt en zoek nu nog een nieuwe wifi adapter waarme je goed kan gamen en downloaden de router staat beneden in de meterkast en ik heb met mij huidige wifi adapter ong 1,50mb download snelheid ik wil graag meer mb krijgen ik heb een upc internet abbo van 50mb weten jullie een goede adapter?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Als de router zo ver staat dan gaan weinig adapters verschil maken, je router moet het signaal ook kunnen versturen.

Om echt goed te kunnen gamen + snel te kunnen downloaden zal je een draad moeten trekken.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

pricewatch: ValueLine Cat5e UTP 30m

toch wel de beste adapter, 30m bereik, minder als je langs muren enzo moet.

Eventueel ook in 10 of 100 meter te krijgen.

People as things, that’s where it starts.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ Met stom. Gamen doe je met een kabel, niet over Wifi :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• pygesux
Watvoor kabel zou ik moeten nemen om heel snel internet te krijgen?

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
pygesux schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:42:
Eentje van goud, met diamantjes op de uiteindes..

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Puur zilveren UTP CAT8 kabels zullen wel de beste zijn.

Voor een normaal prijsje: die ik aangaf, gewoon simpele CAT5e is goed genoeg, wil je wat futureproofer kun CAT7 halen, is wel wat duurder en dikker, dus moeilijker af te werken

People as things, that’s where it starts.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:27

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

pygesux schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:42:
Gewoon een normale netwerkkabel, UTP cat5e is prima om snel te kunnen downloaden en gamen.

www.google.nl

• pygesux
Raak ik veel snelheid kwijt met als ik een kabel door trek ik moet denk ik 30 meter hebben

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Nee 30m kan makkelijk, hier gBit over ongeveer dezelfde afstand. Altijd sneller dan wifi over 30m.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

pygesux schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:49:
Raak ik veel snelheid kwijt met als ik een kabel door trek ik moet denk ik 30 meter hebben
Als je dat soort dingen al niet weet zou ik zeker niet zelf aan kabels trekken beginnen. Of je moet er zelf geen pluggen aan hoeven te zetten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 23:09
Ach, als je nu 1,50 MB haalt, en straks met een kabel ineens de +/- 50 MB haalt ben je zo blij als een kind in een snoepwinkel.

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-12 13:10
Over cat5e kabels kun je altijd* 1 gigabit halen over 100 meter afstand. Dat is 20x sneller dan je huidige UPC abbonement, dus maak je niet druk. Elke netwerkkabel die je kan kopen (en lang genoeg is), is goed.

P.S. De 1,5 mb die je gemeten hebt zijn waarschijnlijk megabytes, de 50 mb van UPC (en andere providers) zijn megabits. 1,5 megabytes is 12 megabits. Als die anderhalf mb toch megabits zijn, dan is het wel heel slecht. Niet ondenkbaar trouwens, ik heb de gekste dingen gezien mbt. wifi.

* er zijn in het verleden kabels geweest van CCA, wat staat voor Coper Cladded Aluminium. Dus aluminium met een laagje koper. Dat zijn een soort van nep-kabels, en voldoen uiteindelijk helemaal niet aan de specificaties die bij cat5e (of hoger) horen. Echte kabels zijn van koper, punt uit.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Vergeet de gouden plugjes aan het eind niet... :)

On topic: Het feit dat je slechts 1.5MB download krijgt, ligt eerder aan de afstand router-pc en daar is geen enkele WiFi tegen opgewassen, ook al neem je nog zo'n goede adapter met 3 antennes en repeaters. Het gaat namelijk niet alleen over de doorvoer van je WiFim het gaat ook 'vertraging' onderweg. Maw heb je een doorvoer van 100MB maar komt je signaal 10 seconde later aan, dan heb je er ook niets aan.
Kortom, kabel trekken is de beste oplossing. Wil je het netjes doen, dan kan je hier nog wat tips opdoen.

Succes!
Pagina: 1