• Dmaster17
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-01 11:12
beste mede tweakers.

Ik zit al een tijdje te kloten met deze pc en snap er echt niks meer van :+, ik heb zelf al tientallen pc's gerepareerd, maar hier loop ik helemaal vast.

Het probleem:

Mijn buurvrouw vertelde dat de aan en uit knop begon te knipperen en dat ze geen beeld meer had. (ook geen bios) Terwijl de pc normaal lijkt te draaien alle fans doen het normaal maar geen piepjes van moederbord.

Wat heb ik gedaan:
Videokaart in pci express slot gestopt.
Geheugen reepjes vervangen
Ander moederbord geïnstalleerd
Nieuwe processor ingebouwd

Na het inbouwen van de nieuwe processor kreeg ik het bios scherm te zien. Waarna ik een keuze menu kreeg van normaal opstarten en herstellen. Ik heb toen normaal opstarten gekozen en de pc laden niet door naar windows. Hierna heb ik opgestart in veilige modus waarna ik wel in windows kwam en de pc drivers begon te installeren. De pc vroeg om opnieuw op te starten dit heb ik gedaan. Waarna de pc ineens niet meer in veilige/normale modus kwam en steeds bleef rebooten. Totdat ik uiteindelijk weer het knipperende aan en uit knop lampje zag. :o

Elke keer als ik nu opnieuw opstart knippert het aan en uitknop lampje van de pc niet meer, maar alsnog geen beeld enz..

Ja ik ben echt een beetje de kluts kwijt 8)7 , hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor!

[ Voor 9% gewijzigd door Dmaster17 op 08-11-2013 19:30 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dooie voeding is mijn gok. Geeft allerlei intressante fouten.

People as things, that’s where it starts.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Aangezien je allles hebt vervangen behalve de voeding lijkt mij dit ook de boosdoener ;)

• Thamell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-02 15:34
Het lijk erop dat je willekeurig wat dingen hebt geprobeerd. Maar heb je al foutcodes opgespoord? Want nu "werkt hij niet meer".

Handig om te weten: besturingssysteem, wat de exacte componenten zijn, wat de oorspronkelijke situatie en wat je precies hebt geïnstalleerd, wat de foutcodes zijn en waar het niet aan ligt.

Happy troubleshooting!

Speelt graag

• Dmaster17
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-01 11:12
Het was inderdaad de voeding! Bedankt voor de hulp!

er waren geen blue screens foutmeldingen piepjes of lampjes om op af te gaan behalve die van de aan en uit knop! hierdoor was het zo lastig op te lossen, normaal krijg je een piepje als er een onderdeel kapot is of een bepaalde foutmelding in beeld.

Als ik foutcodes wilde opzoeken moet ik wel beeld hebben anders kan dat niet :+ nouja misschien als ik hd in andere desktop hang en die dan benader.

Hier kan een slotje op:)

[ Voor 21% gewijzigd door Dmaster17 op 09-11-2013 20:38 ]