SLi verschillende merken - verschillende core clocks

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Ik run 2x 660 Ti's. De OCd versie van MSI en de OCd versie van Gigabyte. Het enige verschil tussen die twee is dat de core clock van MSI op 1019 MHz werkt, en die van Gigabyte op 1032 MHz. Klopt het dat ze dan beide op de laagste core clock werken, dus 1019 MHz?

Heeft het dus zin om die van MSI op te schroeven naar 1032 MHz (of beide zelfs hoger)?. Ik zie in MSI Afterburner verder ook nog een power Limit slider. Kan ik die ook zonder problemen opschroeven voor betere performances?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Bij crossfire is het zo dat beide kaarten draaien op de frequentie die ingegeven is door het bios van de kaarten.
Ik heb het zelf getest per ongeluk ,en kwam er achter dat kaart 2 harder liep dan nummer 1.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Sinds de Kepler-familie beschikken Nvidia GPU's over een zogeheten GPU Boost die ervoor zorgt dat een videokaart zichzelf overklokt zolang het onder de gespecificeerde TDP-waarde zit. Bovendien kunnen ze dit in een SLI-opstelling onafhankelijk van elkaar, dus de kloksnelheden zullen in de praktijk wel vaker verschillen.

Die Power Limit slider in MSI Afterburner is direct gerelateerd aan de GPU Boost functionaliteit en bepaalt het verbruiksniveau waar naartoe gewerkt mag worden alvorens de kloksnelheid weer te verlagen.

Je kunt de lager geklokte videokaart overklokken naar de waarden van de snellere kaart, maar daar zul je tijdens het gamen niet bijzonder veel van merken.

Volgende keer eerst even in Videokaarten & Beeldschermen kijken, of slechts Google, in plaats van voor iedere vraag een nieuw topic te openen. Dit is al eerder tegen je gezegd. Neem Het algemeen beleid eens goed door.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Dit topic is gesloten.