Repareren of nieuwe Budget Game PC

Pagina: 1
Acties:

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:19
Hey allemaal,

Zeer waarschijnlijk heeft de voeding van mijn PC het begeven, na wat testen kan alleen dat het zijn en dat was voor mij de reden om eens te kijken naar het bouwen van een nieuwe PC voor het eerst.

Jammer genoeg heb ik zelf niet bijzonder veel verstand van hoe de specificaties tegenwoordig zijn en daarbij wil ik eigenlijk hier wat informatie inlichten wat jullie me kunnen aanraden. Het zelf in elkaar zetten heb ik ook nog nooit gedaan, maar daar moet ik wel uitkomen, hou wel van een beetje prutsen.

Mijn huidige pc bevat dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 620 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI 770-C45€ 0,-€ 0,-
1Asus EN9600GT SILENT/2D/512MD3€ 0,-€ 0,-
1WD Green SATA 3 Gb/s, 500GB€ 0,-€ 0,-
1Kingston KVR800D2D8P6L/2G€ 0,-€ 0,-
1OCZ Gold DDR3 PC3-12800€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Hierbij zit dan nog, wat ik niet op tweakers kon vinden, de processor cooler, een Delta FHS-A7015B en de kapotte voeding; ATX Netzteil SP-3300 400Watt. De kast is een MS Tech LC-06.

Ik weet niet in hoeverre hier nog iets nuttigs bij zit, los van de harde schijf, geheugen kaartjes of de kast misschien? Gezien hij verder namelijk nog redelijk soepel liep vervang ik dan alleen de voeding misschien en sluit ik hem aan op mijn TV voor films en dergelijk, wat voor voeding zou dat moeten zijn, gewoon dezelfde weer?

Als rand apparatuur heb ik 2 beeldschermen, dit omdat de één kapot was en ik een andere heb gekocht, maar later met wat prutsen door een capacitor te vervangen hem gerepareerd had. Verder alles gewoon aanwezig.

Waar ik nu alleen een beetje over twijfel is of het de moeite waard is nu een totaal iets nieuws aan te schaffen, of alleen de voeding te vervangen en het nog even uit te zingen met deze. Hij werkt namelijk nog soepel, enige jammere is dat hij de nieuwe games niet meer trekt en ik toch wel graag BF4 zou willen spelen. :9 Kunnen jullie mij hier advies over geven, weet niet of er doorbraken zijn op bepaalde gebieden en het slimmer is om bijvoorbeeld nog even te wachten?

En wat zouden jullie adviseren als het wel beter is om gewoon een nieuwe te bouwen? Vind het lastig om er een budget voor te geven, hoe meer je er in investeerd hoe langer hij natuurlijk mee kan draaien. Denk zelf richting de 500-600e, maar wees vrij om er van af te wijken. Tegen de 1000e vind ik wel iets teveel van het goede.

Alvast bij voorbaat dank voor het mee denken, veel dubio hier :)

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Tuttel schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:53:
hoe meer je er in investeerd hoe langer hij natuurlijk mee kan draaien. Denk zelf richting de 500-600e, maar wees vrij om er van af te wijken. Tegen de 1000e vind ik wel iets teveel van het goede.

Alvast bij voorbaat dank voor het mee denken, veel dubio hier :)
Niet mee eens. Ik blijf erbij dat je beter een medium systeem kunt samenstellen en periodiek de videokaart vervangen door een betere en eventueel ram upgraden om bij te blijven.

In jouw geval geef je zelf het antwoord al. Het draait goed, maar geen BF4 die je wel wilt spelen. Dan zul je dus moeten upgraden. Anders zou ik er een goede voeding in gooien en kun je nog even door. Bij een nieuwe build kun je die voeding en je kast wel weer gebruiken.

Je kan het dus nog even uitstellen door een voeding te kopen. Zie je later weer verder.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:19
Een nieuwe voeding heb ik inderdaad dan sowieso nodig. Zou je me advies kunnen geven wat daarvoor het ideaalst is met het oog op het vernieuwen van het hele systeem in de toekomst?

En stel ik wil toch richting sowieso BF 4 goed kunnen spelen, kan dan een upgrade afdoende zijn van bijvoorbeeld alleen de Grafische kaart of moet ik dan veel groter denken?