Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 16:34
LS,

Ik heb voorheen receivers van Onkyo gehad. Een 305, een 606 met HDMI problemen door defecte capacitors. Als vervanger had ik toen al een 609 gekocht. Ik heb van de 606 de capacitors vervangen (met mijn twee linkerhanden, als complete noob, aan de hand van een duidelijke film hierover op You Tube). Inmiddels heeft mijn 609 ook de geest gegeven. Ik heb nu nog wel beeld, maar geen geluid. Dit probleem staat vast los van de hdmi problemen als met de 606. Ik heb namelijk ook geen geluid meer over de tuner, en dat gaat volgens mij niet via hdmi. Het zal jullie wellicht niet verbazen dat mijn vertrouwen in Onkyo een flinke deuk heeft opgelopen.

Ik heb een Magnat 5.1 Metric surroundset. Dat zal vast wel niet de beste set zijn, maar ik zal het er voorlopig nog mee moeten doen. Een van die speakers heb ik een paar jaar geleden waarschijnlijk opgeblazen. Ze zijn in feite allemaal uitwisselbaar. Ik heb er toen een JBL ES25C bijgekocht als center. Daar heb ik zeker geen spijt van. Ik ben dus zeker geen audiofiel, en ik heb ook niet het budget ervoor. De AV Receiver zal regelmatig gebruikt worden door mijn vrouw om naar de radio te luisteren. Ik heb er een Panasonic plasmascherm aan hangen. De Panasonic heeft geen eigen speakers. Het is nu dan ook muisstil, want beneden naar muziek luisteren of tv kijken is er even niet meer bij. Mijn buren kunnen dat vast wel waarderen. :) Ik kijk zelf nog nauwelijks naar tv-uitzendingen. Ik heb een nas volstaan met HD films en series. De series bekijken mijn vrouw en ik meestal samen boven, en ik kijk regelmatig naar een HD film vanaf de nas op mijn plasmascherm met de Dune Prime 3.0. Ik heb nog geen 3D scherm, maar wie weet krijg ik mijn vrouw ooit nog eens zo gek dat ik zo'n scherm kan gaan halen. Ik schat mijn kansen in dit opzicht in als vrijwel nihil, helaas.

Dus, nu een nieuwe AV Receiver, in ieder geval geen Onkyo meer. Ik heb wat zitten neuzen op internet, en wat advies gevraagd aan collega's. Het is eigenlijk net als met auto's. Ben je een Opel rijder, dan zal je vast wel een Opel aanraden, net zoals ik jaren Onkyo heb gekocht. Die keuze was mede bepaald door goede testen van die apparaten. Afgaan op advies van collega's lijkt me dus niet de weg. Op dit forum zitten vast kenners die een goed advies kunnen en willen geven. Over het budget. Eigenlijk is dat er niet. Het had eigenlijk niet op een rotter moment kunnen gebeuren, maar ik zal toch wat moeten. Ik dacht eerst aan een plafond van rond de € 500. De Onkyo 609 zat ook in die range. Mocht het bedrag iets hoger uitvallen, gebaseerd op een goed advies met betrekking tot kwaliteit en te verwachten levensduur, dan sta ik daar wel voor open. Ik heb al een paar keer het advies gehad om een Denon te kopen. De X-2000 of X-3000. Ik heb wat testen gelezen, en de Sony STR-DN1040 komt erg goed uit de verf. Ik heb tv van Ziggo via een Humax 5200C. Die is met hdmi aangesloten op mijn Onkyo. Die zet 1080i om in 1080P. Als ik het goed begrijp doet de Sony dat niet. Die kan alleen maar analoge signalen opwaarderen. Nou ik er over nadenk, volgens mij kan ik bij mijn Onkyo ook alleen maar kiezen voor passthrough of opschalen voor alle bronnen naar de Panasonic. Volgens mij staat het nu ingesteld op passthrough, omdat ik niet wil dat het beeld van mijn Dune mediaspeler nog door de versterker wordt bewerkt. Als ik het goed begrijp kan je bij de Denon wel instellen per bron wat ermee moet worden gedaan. Dat begint alles bij elkaar nog best ingewikkeld te worden. Zoveel informatie, dus vandaar mijn vraag aan jullie. Kunnen jullie me een advies geven, gebaseerd op de info die ik hier heb verstrekt.

Groetjes, Arie.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zoveel mensen, zoveel meningen. In mijn ogen is de Marantz SR5007 de beste en meest complete receiver die je momenteel binnen je budget kan kopen. Deze is momenteel enorm afgeprijsd omdat deze een minimaal andere opvolger heeft gekregen.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-11 02:40
Als je veel functies en een goede betrouwbaarheid gecombineerd met een redelijke prijs wil, is Denon inderdaad een goede kandidaat. Ik heb zelf een Marantz dus het is geen "Opel-rijder beveelt Opel aan" advies. Wel heb ik een stereoversterker gehad van Denon die na bijna 30 jaar nog werkt, een AV-receiver uit 2005 die nog bij mijn opa en oma dienst doet en heeft mijn vader een AV-receiver uit 2004 die nog dagelijk zijn werk doet naar behoren. Belangrijker dan deze n=3 ervaringen is er een tijd terug een onderzoekje gedaan bij een audioforum (dacht iets van Audioholics), waarbij het aantal topics over defecten en problemen uitgezet werd tegen de verkoopaantallen. Denon kwam daar als beste uit, gevolgd door Yamaha. Harman/Kardon was een van de slechtste en Onkyo stond ergens in de middenmoot, onder Marantz en nog een paar andere merken. Ik kan dit topic helaas zo snel niet vinden, maar het was denk ik rond de 3 jaar geleden.

Qua model zou ik naar de X3000 kijken. De 2000 is een te grote stap terug qua gewicht (-1,2 kg) en stroomverbruik (-100 watt) waardoor ik denk dat er teveel bespaard is op componenten opbouw. Ook vind ik het aantal aansluitingen erg beperkt. 2 optisch in en geen enkele digitale coax zorgt ervoor dat je wel erg bent toegewezen op HDMI en analoog.

Wil je je niet per se focussen op features en is een goede reputatie qua betrouwbaarheid voldoende, dan is de genoemde SR5007 qua opbouw en vermogen (+150 watt t.o.v. X2000 en 50 watt t.o.v. X3000) voor een bedrag van €439 bij een winkel in Rotterdam op de Ceintuurbaan tegenover €650 voor de X3000 een nog mooiere optie.

[ Voor 11% gewijzigd door mac1987 op 08-11-2013 16:02 ]

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 23:01

knopper

Sander Knopper

Ik heb zelf afgelopen week een NAD t748 voor 499,- gekocht in de aanbieding bij Hifiklubben. Of het geluid je aanspreekt is natuurlijk persoonlijk, maar ik ben er vooralsnog erg over te spreken.

Wel gebied de eerlijkheid mij te zeggen dat deze receiver geen netwerkaansluiting heeft, dus geen ondersteuning voor DLNA, internetradio, spotify en dat soort dingen. Voor mij geen probleem aangezien ik een htpc heb, maar het kan uiteraard een bezwaar zijn.

Dus ja, een beetje "Opel-rijder beveelt Opel aan", maar ik hoop dat je er wat aan hebt :P

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Denon en Marantz zijn zustermerken en zijn intern vaak grotendeels gelijk. :+

• aouwe
Een netwerkaansluiting vind ik wel een must. Alles is natuurlijk betrekkelijk, je kan natuurlijk ook via usb of de mediaspeler muziek afspelen, maar rechtstreeks vanaf de nas is toch wel een grote pre.

• aouwe
Ik moet zeggen dat ik neig naar de X-3000. Die zit wel wat boven mijn eerder genoemde budget, maar de build ten opzichte van de X-2000 zal vast wel beter zijn, en gezien mijn ervaringen met Onkyo kan ik misschien beter iets meer uitgeven voor wat betere componenten. Ik heb in een test van de Sony STR-DN1040 gelezen dat de kwaliteit van de componenten een duidelijke step up is ten opzichte van zijn voorganger. Op de een of ander manier heb ik toch een beter gevoel over de X-3000.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

Even iBood Hunt in de gaten houden dan. Is vandaag de X-3000 langsgekomen voor 549 (nieuw). Service is niet heel geweldig maar prijs is wel scherp.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• aouwe
Dat is wel heel toevallig.......

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

Ja. Niet lang (15:39) geleden langs geweest en producten worden zelden maar 1 keer aangeboden in de hunt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mac1987 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:57:
bij een winkel in Rotterdam op de Ceintuurbaan
Je bedoelt Correct ;) Die hebben sowieso een leuke outlet-afdeling in de kelder.

Nu weet ik niet waar TS woont, maar het is inderdaad een goed idee om eens naar dit soort zaken te zoeken (er zullen er vast meer zijn) en advies te vragen. Een model van vorig jaar is niet ineens een slecht apparaat.

Gezien je aangeeft dat timing qua budget erg slecht uitkomt, zou je ook kunnen overwegen een apparaat op MP aan te schaffen en de grotere aanschaf zo uit te stellen. Hangt natuurlijk af welke verdere apparatuur je aan wil sluiten, vaak zijn de oudere receivers nog volledig analoog.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• aouwe
Vrijwel alles via HDMI. Ik heb nog een Wii staan, maar daar doen we eigelijk nooit meer wat mee.....

• aouwe
Ik heb de Denon X-3000 nog niet voorbij zien komen, maar wel nog op internet zitten zoeken. Die Marantz SR 5007 (Correct € 439) is natuurlijk prettig geprijsd, omdat het inmiddels een model van vorig jaar is. De 6007 is dat zeker ook met een prijs van € 499. Kiezen voor een al wat langer bestaand model kan dus wel lonen. Ik vraag me af wat je dan inlevert ten opzichte van bijvoorbeeld de X-3000, ook eventueel op het gebied van support (firmware). Marantz komt in reviews toch ook wel erg goed uit de bus. Jammer genoeg hier in Nederland maar 2 jaar garantie. Ik lees in de Engelse en Amerikaanse reviews dat ze daar 3 jaar garantie hebben.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even twee opmerkingen voor ik inhoudelijk reageer:
- Als je zelf de laatste bent die zelf gereageerd heeft, gebruik dan de edit knop ipv een nieu bericht toe te voegen.

- Sinds een tijdje hebben we een nieuw subforum: Consumentenelektronica Aankoopadvies Ik geloof dat je die over het hoofd hebt gezien ;)

Inhoudelijk: Ik draai zelf ook met Denon (volledige installatie), en het is gewoon goed spul. Doet alles wat je wilt en kan ook die beeldbewerking doen waar jij naar op zoek bent.
Maar bepaal vooral je max budget en ga luisteren. Hoewel niet zo groot als bij bijv speakers, hebben versterkers wel degelijk een eigen sound en dat moet je liggen.

Correct heeft idd leuk spul staan, dikke kans dat je daar slaagt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• aouwe
Ik zit vaak te neuzen op Tweakers, en inderdaad dat subforum niet gezien. Ik was al half van plan om vanavond nog naar Correct te rijden, maar ik heb de impuls kunnen weerstaan. Ik ga er morgen waarschijnlijk heen. Jouw input over de beeldbewerking klinkt erg goed, dat gaat me waarschijnlijk wel over streep trekken. Bedankt.

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11 17:32
aouwe schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:44:
Ik heb nu nog wel beeld, maar geen geluid. Dit probleem staat vast los van de hdmi problemen als met de 606. Ik heb namelijk ook geen geluid meer over de tuner, en dat gaat volgens mij niet via hdmi. Het zal jullie wellicht niet verbazen dat mijn vertrouwen in Onkyo een flinke deuk heeft opgelopen.
Je moet de receiver laten servicen (kosteloos) door bij Onkyo een case te loggen en "goodwill" repair te vragen. Dat zullen ze toestaan.
Vergis je niet, op het "HDMI bord" zitten ook de LAN-interface + DSP-chips.

Perfect mogelijk om geen geluid te hebben bij bronnen (vb radio FM tuner) die niets met HDMI te maken hebben...)

Je hebt last van het "no audio" issue dat héél veel mensen precies treft de laatste tijd...

• aouwe
Als ik NET inschakel, dan blijft in het display staan Now Initializ. Het zou dus inderdaad aan dat HDMI board kunnen liggen. Dat geeft weer eens aan dat Onkyo inferieure componenten gebruikt, en eens te meer reden om over te stappen. Jouw suggestie om contact op te nemen met Onkyo neem ik mee, mogelijk heb ik straks een back-up receiver. Vaak gelezen dat reparatie maanden kan duren. Ik denk dat ik toch voor een vervanger ga, en tegelijk ga kijken wat ik nog met de Onkyo kan doen.

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11 17:32
Klopt, die "Now Initialising" die "blijft hangen" is ook zo'n symptoon...

Kan nooit kwaad een reparatie uit te laten voeren, ik denk dat Onkyo ondertussen wel door heeft dat dit een toch wel een ontwerp-fout moet zijn oid...ik lees echter nergens *WAT* ze er nu aan gedaan/gaan doen...

• The Eagle

The Eagle

Dan nog is een nieuwe natuurlijk altijd :9
Aangezien je toch het vertrouwen in die onkyo kwijt bent, zou ik daar wel garantie op claimen, ondertussen wat anders kopen en dat gebruiken, en als de onkyo gefixt is, die op MP zetten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• aouwe
Ik heb vanmiddag een Marantz SR6007 gekocht bij Correct, hij was daar in de aanbieding. Op internet stond 499, in de winkel 549. Dat noemen ze een kwestie van vraag en aanbod. Ik heb hem toch voor 499 meegekregen. Niet teveel geld voor een prima AVR, wel een model van een jaar terug, maar juist daarom interessant geprijst. Ik kan er alles mee wat ik wil, en ik ben erg tevreden over het geluid. Iedereen bedankt voor de input.

• The Eagle

The Eagle

Nee hoor, das geen vraag en aanbod, das gewoon laagste prijsgarantie van Correct die ook voor webwinkels geldt als die uit voorraad kunnen leveren. Standaard, check de site van Correct maar :)

Kom dr helaas niet vaak meer, maar tis een leuke snoepwinkel daar :9

• aouwe
Ja, ik heb er ook een poosje staan te kwijlen :9
Wie weet, het is weer de tiende van de maand..... _/-\o_
Die internetprijs van 499 was namelijk op de site van Correct zelf. In de winkel stond 549, nog een scherpe prijs, maar ze proberen er toch 50 euro meer uit te slepen bij mensen die niet op de site hebben gezien dat daar de prijs op 499 stond. Die hogere prijs was volgens de verkoper een kwestie van vraag en aanbod, ze weten dat ze het ervoor kunnen vragen en dat ze die dingen toch wel verkopen. Het was volgens hem een restpartij waar ze voordelig aan waren gekomen. Overigens wel een nieuw exemplaar in ongeschonden doos.
Pagina: 1