Eurofighter Tycoon: is 't wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16235

Topicstarter
Ik zag laatst opeens Eurofighter Typhoon in de winkel liggen: een spel van good old DID (van EF2000 en TAW, weet je wel)! Vreemd genoeg heb ik hier eigenlijk nog niets over gehoord... EF2000 en TAW werden met veel tamtam binnengehaald!
Weet iemand iets meer van dit spel? Is het beter als TAW (die ik heel erg goed vond!)? Weet iemand soms sites of reviews van dit spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TyPHoon, dus. Niet TyCoon... Jammer dat je het subject niet kan editen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Ja, 't is wat :) , maar niets geweldigs... het accent ligt op arcade-actie, van een echte simulatie zoals Falcon 4 of Flanker 2 is totaal geen sprake (ik had gehoopt dat het spel een sterk opgepoetste EF2000 zou zijn, dat is helaas niet het geval). Zie ook www.simhq.com voor een objectieve kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3527

Ik heb hier laatst een topic over geopend. Hij zuigt!

Mooi spel enzo, maar is verder meer een soort adventure game geworden met niet te skippen tussenfilmpjes en allemaal saaie onzinnigheden.

Verder speel je met 6 !!! piloten tegelijkertijd.

Er is niet meer echt sprake van een militairy look. Meer van een Davilex-game-look.

Heel erg zonde. Je kan bv ook niet ff quick combat doen ofzo. Als je wil vliegen moet je bv minimaal naar 10 minuten filmpjes kijken waar nog eens niets in gebeurt ook. Zit je beetje 10 minuten te kijken naar 2 geanimeere personen die in doodse stilte met elkaar aan het poolen zijn. :?

Zal wel door die uitgever Rage komen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even samengevat:

Lack of any form of instant action.

Lack of a mission editor, or at least a way to create dogfights between other aircraft for practice.

Delays between missions as you wait for a new mission or from phase to phase.

Inability to play the campaign in multiplayer.

Suspect flight model/power to weight ratio and lack of manual rudder control.

Mouse cursor that will not go away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27139

Nou, bedankt. Die laat ik dus lekker liggen. Valt me toch wel tegen van DID...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:02

RvV

Op donderdag 07 juni 2001 09:11 schreef hellogoodbye75 het volgende:
Nou, bedankt. Die laat ik dus lekker liggen. Valt me toch wel tegen van DID...
Rage had het project van DID toch overgenomen?

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 00:13
Had ik al in het vorige topic gezet, maar er zijn dus ook hele positieve recensies van, o.a. op www.gamespot.co.uk

Zelf niet gespeeld, dus ik weet het niet. Is er hier uberhaupt iemand die first hand experience heeft, om schrijft iedereen (net als ik) maar over wat er in de reviews staat?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik ergens GEEN waarde aan hecht (en ZEKER niet als het om sims gaat!), is het wel aan een review van Gamespot. Dat zijn altijd van die lullig korte reviewtjes die in een half uurtje geschreven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor dit soort games was trouwens www.combatsim.com een van mijn favoriete review en info-sites. Maar die kloothommels hebben de boel op slot gedaan: je moet BETALEN om reviews en zo op die site te lezen! Ha! Schande! Belachelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft iemand toevallig een account daar...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Als ik ergens GEEN waarde aan hecht (en ZEKER niet als het om sims gaat!), is het wel aan een review van Gamespot. Dat zijn altijd van die lullig korte reviewtjes die in een half uurtje geschreven zijn.
Ben ik het absoluut NIET mee eens. Reviews van gemiddeld 2 en een halve pagina, heb ik heel wat slechter gezien. Daarnaast zijn de best wel critisch, een 9 of hoger betekend toch echt wel dat je een goede koop doet.
Voor dit soort games was trouwens www.combatsim.com een van mijn favoriete review en info-sites. Maar die kloothommels hebben de boel op slot gedaan: je moet BETALEN om reviews en zo op die site te lezen! Ha! Schande! Belachelijk...
Ben ik het absoluut WEL mee eens!!! Idd zwaar aso, zij hadden veruit de best flightsim reviews. Maar het belachelijkste vind ik dat het forum ook op slot is gegaan. Is toch idioot!!! Dat je laat betalen voor de artikelen die je zelf schrijft is tot daar aan toe, maar een forum wordt gemaakt door de bezoekers van de site. Echt waardeloos, dat forum was fantastisch, ik kende daar best veel mensen... :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het spel zelf een middag gespeeld. En precies zoals ik al zei; Het is meer een adventure game geworden.

Als je van zo'n extreme campagne game houdt, waarbij midden tijdens een gevecht opeens het CNN nieuws voorbij komt, of waarbij je zelf niet eens je vliegtuig mag taxiën, en je 6 piloten tegelijkertijd moet spelen, dan is het misschien een leuke game.

Maar als je landingen wil oefenen, trainen met verschillende wapens, instant combat wil doen etc. dan kun je het wel vergeten want die opties hebben ze er in tegenstelling tot EF2000 etc er allemaal uitgelaten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 22:09 schreef s_roubos het volgende:

[..]

Ben ik het absoluut NIET mee eens. Reviews van gemiddeld 2 en een halve pagina, heb ik heel wat slechter gezien. Daarnaast zijn de best wel critisch, een 9 of hoger betekend toch echt wel dat je een goede koop doet.
[..]
Hm, ik was misschien wel wat ongenuanceerd, ja. Ik had beter kunnen zeggen dat bepaalde spelen die Gamespot goed vind, dat ik die vaak slecht vind. Of in ieder geval lang niet zo goed als zij doen voorkomen. En omgekeerd. Maar dat is dus heel persoonlijk: ik heb gewoon een andere smaak dan de gemiddelde Gamespotter. En dat hou ik in m'n achterhoofd als ik daar iets lees.
Je moet (vind ik) sowieso een reviewer/site/blad leren kennen om erachter te komen in hoeverre zij dingen hetzelfde zien als jij: waar zij op letten.
Toch blijf ik erbij dat de reviews van Gamespot diepgang missen: te kort en geen diepgang. Zoals de reviews op combatsim (paaaaaagina's lang konden die zijn. In vier delen!) Maar dat heeft misschien ook weer te maken met een andere kijk op games, andere prioriteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of een revieuw lang is of niet maakt denk ik niet zo veel uit om je mening te verkondigen. Ik kan in één woord perfect mijn mening over Eurofighter Tycoon geven: KUT!

Wat naar mijn mening veel belangrijker is, is dat de reviewer vertelt welk type gamer het spel wel leuk zal vinden en welk type gamer niet.

Ik vind adventure games geen ruk aan. Maar dat maakt niet meteen alle adventure games slecht. Immers veel mensen vinden ze geweldig.

Zo ook met EF Tycoon. Als je van een interactieve oorlog houdt waarbij je verschillende piloten af en toe zelf bestuurt, dan zul je het leuk vinden. Wil je jezelf leren vliegen a la EF2000 enzo, dan zal ie waarschijnlijk erg tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Hm, ik was misschien wel wat ongenuanceerd, ja. Ik had beter kunnen zeggen dat bepaalde spelen die Gamespot goed vind, dat ik die vaak slecht vind. Of in ieder geval lang niet zo goed als zij doen voorkomen. En omgekeerd. Maar dat is dus heel persoonlijk: ik heb gewoon een andere smaak dan de gemiddelde Gamespotter. En dat hou ik in m'n achterhoofd als ik daar iets lees.
Je moet (vind ik) sowieso een reviewer/site/blad leren kennen om erachter te komen in hoeverre zij dingen hetzelfde zien als jij: waar zij op letten.
Toch blijf ik erbij dat de reviews van Gamespot diepgang missen: te kort en geen diepgang. Zoals de reviews op combatsim (paaaaaagina's lang konden die zijn. In vier delen!) Maar dat heeft misschien ook weer te maken met een andere kijk op games, andere prioriteiten.
Ben wel met je eens dat Gamespot niet heel diep gaat in reviews, het blijft enigszins oppervlakkig. DaŽs prima voor de meeste spellen, maar voor heel ingewikkelde spellen zoals flightsims vond ik Combatsim toch heel wat beter idd. Dat waren pas reviews!

Pagina: 1