Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-07 20:11
Hey daar.

Ik zit met een probleem.

Ik heb een pc met bovenstaande videokaart (specs). Deze heeft een HDMI-poort, DVI-poort en twee mini-Display poorten.

Op dit moment heb ik de volgende opstelling (plaatje):

HP 2159m (full hd reso) links (hdmi)
Delium D2201 (1680x reso) rechts (vga >> dvi)

Op mijn DJ booth staat mijn spul en een 19 inch monitor (max reso 1600x900).
Deze wil ik op mijn videokaart aansluiten zodat ik niet steeds de rechtermonitor hoef af te koppelen (kabel) om de 19 incher aan te sluiten.

Ik heb hier een [DVI >> Mini Displayport] kabel liggen. Zodra ik de kabel zelf (zonder de monitor aan deze kabel te koppelen) aansluit op een van de mini-dp poorten, dan krijg ik keurig in het resolutie-overzicht (dus niet ccc) drie monitor-icons te zien. Sluit ik echter de monitor op de kabel aan (eerst aan de kabel koppelen en dan aan de pc, of de kabel in de pc en dan de monitor aansluiten geeft hetzelfde effect), dan krijg ik direct een melding 'eyefinitiy blabla'. Ik wil geen eyefinity, ik wil gewoon drie monitoren aansluiten op mijn kaart.

Doorloop ik de eyefinity instellingen, dan krijg ik wel beeld via de 19 incher, maar het beeld valt dan wel op beide 22 inchers. Het beeld is dan overigens alleen nog terug te krijgen op de 22 inchers via systeem herstel.

Enig idee wat ik kan doen ? Aub serieuze reacties.

Alvast dank !

Groet Youri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
wat is precies het probleem eyefinity?

ik snap niet goed wat je wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Ik dacht dat ik het goed omschreven had, excuses als het onduidelijk is.

Het probleem zit 'm erin, dat volgens mij eyefinity wordt geactiveerd zodra ik een monitor via de mini-dp wil aansluiten. En dat is nu juist het probleem, want ik heb drie monitoren met verschillende resoluties en wil dus geen eyefinity. Ik heb sinds 2006 altijd 3 of 4 monitoren gehad (in 2006 had ik via een tweetal ATi Radeon X850XT PE kaarten 4 monitoren aangesloten) en dacht dat mijn kaart dat ook gewoon ondersteunde.

Echter treed er dus een vervelend probleem op als ik de 19 incher via de mini-dp aansluit.

Dus mijn vraag is, hoe ik dit kan oplossen door tóch gebruik te maken van de 19 incher via de mini-dp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Gebruik een actieve verloopstekker in plaats van een passieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Op mijn Mini-DP to DVI kabel staat toch echt active..

bewijs:
Afbeeldingslocatie: http://djr.ramteamradio.eu/djr_pictures/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://djr.ramteamradio.eu/djr_pictures/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://djr.ramteamradio.eu/djr_pictures/3.jpg

[ Voor 95% gewijzigd door Indifstublatia op 09-11-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Iemand anders een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:54
je moet eyefinity niet activeren. In ati control center kan je gewoon de 3 schermen individueel activeren - deed dat altijd, met een profiel en hotkeys om te veranderen als ik wil gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Ja, maar zodra ik een monitor aansluit met zo'n converter begint ie over eyefinity te zeuren.
Als ik dit oversla, dan pakt ie het beeldscherm niet.

Het vage is, dat als ik de monitor NIET aansluit, maar wel de kabel, dan herkent ie wel 'drie' beeldschermen, waarbij er geen resolutie in te stellen is voor beeldscherm drie (omdat er dus niets aan die kabel hangt).

Wellicht komt dit door Windows 8 ?
Ik draai Windows 8.0 Pro X64 (heb geen behoefte om naar 8.1 te upgraden ivm instabiliteit geluidskaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 20:07
Ik heb eens ergens gelezen (kan de link niet meer vinden) dat als je een tripple monitor setup wil draaien op een 7 serie ATI kaart je 2 monitoren op mini display poort moet aansluiten en de 3de op dvi of HMDI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
@kraan

ugh ... dat wordt een probleem dan :S .. geen twee mini-dp kabels hier :( ..

---

ik heb net de monitor, tegen beter weten in, weer eens aangesloten via de DVI >> Mini-DP converter op de videokaart, nu herkent ie 'm ineens niet meer (ook de kabel zelf niet). Totaal niet :( ..
Now what ?

Herinstallatie van videodriver ?
Pagina: 1