Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Studie laptop met goede batterij, ong €600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Al weeeeeeken ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Maar er is zoveel aanbod dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Wat wil ik met de laptop gaan doen?
- Ik studeer en ben aan mijn Master begonnen in september, volgend jaar schrijf ik dus een grote scriptie, en dat is eigenlijk het belangrijkste: dat hij goed werkt voor tekst verwerking, veel internetschermen met bronnen open, etc. Ook heb ik 60gig aan muziek, een flink aantal fotos, en kijk ik veel series/films op mijn laptop. Spelletjes spelen doe ik niet.
Wat ik heel erg belangrijk vind: een goede batterij vind ik het aller belangrijkst, verder dat hij snel is en gewoon fatsoenlijk een jaar of 2 meekan, een mooi scherm is ook prettig maar minder belangrijk. Ook wil ik graag Windows 8.

Wat mag de laptop kosten?
- Rond de €600. Misschien is dat niet redelijk maar meer kan er helaas niet uitgegeven worden...

Sleep ik de laptop veel mee?
- JA! Ik studeer in Zweden en ga hier veel van school, bibliotheek, naar huis. Daarbij reis ik dus vaak naar Nederland voor familie/vrienden bezoek.. Ik reis er dus oprecht veel mee.
Echter, ik heb nu een computer van 13,3 inch en ik vind dat zo klein.. Maar 15 inch is altijd meteen 15,6 inch en zo groot om mee te slepen. Het liefst zou ik een laptop van 14 inch hebben!

Heb ik nog bepaalde merk voorkeuren?
- Nou ik heb al veel gegoogeld, dus ik weet dat een HP of Compaq al gauw niet verstandig is. Maar ik sta overal voor open.

- Heb ik zelf al naar laptops gekeken?
Ja dus.. Heel veel. Heb er al heel veel overwegen maar ben nooit echt overtuigd.
Ik heb dit forum doorgelezen en merk dat men enthousiast is over de Lenovo E531, maar die is voor mij dus eigenlijk nog erg groot.
Ik las op internet dat er ook een Lenovo E431 van 14 inch moet zijn, maar die kan ik ik a) nergens vinden en schijnt b) een slechte batterij te hebben.

EDIT:
Weer eens zitten zoeken en kwam uit op de website van BTO, en dan op deze laptop:
http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=599
Wat zijn de meningen hierover (mbt mijn wensen)?
Het ziet er namelijk wel erg goed uit!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2013 14:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje.. Is het de moeite waard naar 2e hands (refurbished) laptops te kijken? Of kan je gewoon beter een nieuwe kopen?

Bijvoorbeeld: https://leapp.nl/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2013 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :(

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Tot €600 is er niet zoveel bijzonders op 14", maar zoals je zelf aangeeft wordt de E531 hier vaak aangeraden. Op zich verschillen de afmetingen niet eens zo gek veel als je het mij vraagt. Vergelijk bijvoorbeeld deze: pricewatch: Asus VivoBook S400CA-CA002H met de E531: pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E531 (N4I67MH)
De E531 is 9mm dikker, ongeveer 1cm dieper en 4cm breder. Het voordeel van de E531 is dat het je veel meer waar voor je geld biedt, en ook een veel beter scherm heeft dan die 14" modellen (1080p vs. 768p). Ik denk dat voor jou de goedkoopste versie met i3 wel volstaat, en zet er dan een 62Wh accu in (daar haal je denk ik 5 tot 5,5 uur mee met tekstverwerken), en natuurlijk een 1080p scherm (wordt daar aangeduid met FHD). Je zou er later nog een SSD in kunnen zetten: pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB en dan de HDD in een caddy doen, die op de plek van de DVD komt. Je DVD speler vervalt dus, maar die zul je denk ik steeds minder gebruiken.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heel erg bedankt voor je reactie!

Ik heb de afgelopen dagen de E531 nog eens goed bekeken maar ben toch bang dat hij voor mijn gebruik te groot en te zwaar is. Mijn huisgenoot heeft een vergelijkbare notebook van Lenovo en ik zie mezelf daar echt niet elke dag mee rond sjouwen...
Waar ik ook een beetje moeite mee heb is het kleine aantal reviews op de E531 en dat ik een paar keer heb gelezen dat mensen problemen hebben met de wifi... wifi is zo een beetje het belangrijkste

Indien ik toch echt naar de 13/14 inch wil (of misschien een lichte, dunne 15 inch) heeft iemand dan nog een suggestie? Desnoods iets boven mijn budget (maar dan wel zijn geld waard).

Draagbaar, goede batterij, aardig scherm + een beetje snel, heb het liefst gewoon een 128gb SSD opslag erin voor de dagelijkse dingen, dan koop ik wel apart een 500gb externe schijf voor mijn muziek e.d.

Hoop heel erg dat iemand met me mee wil kijken, als ik zelf bij Pricewatch kijk weet ik niet wat voor waarden ik in moet vullen bij de scherm resolutie en de accu (e.g. ik weet niet wat redelijke goede waardes zijn)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef hem toch even een upje aangezien ik mijn wensen heb aangepast :)

Heb voor mijn gevoel ELKE laptop op de markt inmiddels wel gezien, reviews gelezen, youtube videos bekeken, en niets schijnt te voldoen.. Er moet toch wel iets zijn? |:(

Des noods nog een maandje wachten, ivm releases eventueel?

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
http://tweakers.net/price...-book-np905s3g-k02nl.html

Deze is iets duurder, maar heeft wel een ssd.
De batterij duur is degelijk, niet op haswell niveau, maar boven het niveau van de meeste laptops in deze prijs en gewichtsklasse.

De cpu is voldoende voor het bekijken van hd video, muziek en browsen, maar veel meer moet je er niet van verwachten, de ssd is wel zeer snel, wat het systeem toch snel doet aanvoelen.

Het scherm is mat, maar wel een gewoon 768p tn scherm, het is ook wel terug een 13 inch wat weer jammer is, in deze prijs categorie moet je altijd toegevingen doen.

Die BTO laptop zou ik zover mogelijk van wegblijven, aangezien batterijduur voor jou van belang was en BTO laptops staan bekend voor slechte bouwkwaliteit en teleurstelllende batterij duur

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Is een surface 2 met touch/typecover misschien een goed idee? De accuduur is een groot pluspunt en je kan er elk hdmi scherm en usb toetsenbord op aansluiten. Anders is die sumsung ook wel aardig. Echter als je even doorspaart kun je misschien de core i3 versie van de sony vaio pro bestellen. Die was kort geleden voor 780 te koop met 8 gb ram en 256gb PCIe ssd. Goede deal in mijn ogen en alles wat je nodig hebt. Alleen behoorlijk boven je budget.

• maevian
Jornv schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 18:05:
Is een surface 2 met touch/typecover misschien een goed idee? De accuduur is een groot pluspunt en je kan er elk hdmi scherm en usb toetsenbord op aansluiten. Anders is die sumsung ook wel aardig. Echter als je even doorspaart kun je misschien de core i3 versie van de sony vaio pro bestellen. Die was kort geleden voor 780 te koop met 8 gb ram en 256gb PCIe ssd. Goede deal in mijn ogen en alles wat je nodig hebt. Alleen behoorlijk boven je budget.
Dan gaat hij naar een nog kleiner scherm hij vind 13 inch al aan de kleine kant

• maevian
Wat ook een goede optie zou zijn is om de nieuwe HP chromebook 14 aan te schaffen (koop dan wel de 4gb ram versie) , hierop kan je gemakkelijk linux draaien naast chrome os (via crouton).
Heb je goede batterij duur, goed toetsenbord en een lichte laptop met 14" scherm.
Ja, de storage is beperkt, maar de chromebook ligt zo onder je budget (330 euro) dat je er gemakkelijk een 2tb externe hdd kopen, wat in mijn ogen zelf nog meer flexibiliteit geeft dan een ingebouwde HDD.

een review: http://www.pcworld.com/ar...st-other-chromebooks.html

Ja, het vraagt enige configuratie om linux te instaleren, maar niets dat een probleem zou moeten vormen voor de meeste tweakers en de x86 chromebooks draaien linux als een zonnetje

edit:
Ja kan het intern geheugen zelf upgraden naar 128gb, wat in combinatie met een externe hdd nog altijd onder je budget zal liggen
bron: https://groups.google.com...ebook-central/tH5WIg3Y9aI

[ Voor 13% gewijzigd door maevian op 30-11-2013 18:21 ]

• Jornv
maevian schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 18:06:
[...]

Dan gaat hij naar een nog kleiner scherm hij vind 13 inch al aan de kleine kant
Daarom zou ik er dan ook een extern scherm erop aansluiten. Volgens mij zit de surface 2 in prijs dusdanig onder de 600 dat een extra scherm en het benodigde kabeltje wel erbij kunnen. Echter als een groter scherm nodig is op andere locaties dan thuis is een van de andere laptops die ik net noemde waarschijnlijk beter.

Hier trouwens een 14" suggestie: pricewatch: Acer Aspire V5 54204G50aii
En iets dat binnen het budget blijft: pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E330 (NZSE8MH)
Van beide vooral jammer van de resolutie, maarja, met dit budget is het een klein beetje behelpen vrees ik.

Opzich is dat chromebook idee ook wel leuk als je het aandurft. Veel voor weinig.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:16
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:48:
Ik geef hem toch even een upje aangezien ik mijn wensen heb aangepast :)

Heb voor mijn gevoel ELKE laptop op de markt inmiddels wel gezien, reviews gelezen, youtube videos bekeken, en niets schijnt te voldoen.. Er moet toch wel iets zijn? |:(

Des noods nog een maandje wachten, ivm releases eventueel?
Dan is je budget niet toereikend of je hebt te hoge eisen.

Verwijderd

Topicstarter
GioStyle schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 19:06:
[...]

Dan is je budget niet toereikend of je hebt te hoge eisen.
Haha ja, daar was ik al bang voor!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat hier in ene veel gereageerd is, bedankt daarvoor :)

Een Surface 2 heb ik naar gekeken maar aangezien ik er veel mee verplaats lijkt me dat toch niet echt ideaal. Wat betreft de Chromebook, ik ben niet zo een wizkid en zie mezelf niet zo gauw met Linux etc aan de slag gaan.

Die Lenovo E330 heb ik heel vaak overwogen maar de batterij schijnt vrij karig te zijn lees ik in veel reviews.

Die Acer ziet er wel heel interessant uit. Is hij vrij nieuw? Ik kan namelijk helemaal geen reviews vinden. Zou het bij deze laptop mogelijk zijn om op termijn de HDD te vervangen voor ene SDD? En ik zie dat het een Full HD scherm heeft, is dat niet goed genoeg?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als student kan je voor iets meer dan je budget (~€700) wellicht ook wel een Lenovo Thinkpad T-serie vinden. IMHO over het algemeen prima apparaten.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
pricewatch: HP Pavilion Sleekbook 15-n077ed

zuinig, snel en dikke batterij (dikste in zijn klasse), zou toch echt wel gemakkelijk een uur of 4/5 mee moeten kunnen en als je een beetje moeite doet nog wel meer. uiteraard moet er nog wel een ssd in, maar dat past gemakkelijk in het budget.

persoonlijk vind ik dat als je 13.3" te klein vind en dan 15.6" te groot een beetje gezeur.. scheelt 4/5cm breedte en nog minder in de hoogte. Ook snap ik niet waarom 14" dan wel ineens groot genoeg zou zijn, 1.5cm groter scherm joepie, ja dat betekend echt dat je een halve cm verder van je scherm kan gaan zitten om een film te kijken.

Nukezone FTW

Verwijderd

Topicstarter
@Powrskin, het is ook een beetje gezeur en het maakt me uiteindelijk ook niet heel veel uit of ie nou 13 of 14 inch is hoor. Ik ben best bereid daarop in te leveren!
15 inch heb ik gehad en was zwaar en vervelend om mee te slepen, mochten de specs/prijs het echt waard zijn stap ik daar overheen.

Maar als ik naar deze HP kijk.. Hoe zijn AMD processor tov Intel? En naar mijn idee is HP niet echt een sterk merk?

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 00:36
begintmeta schreef op zondag 01 december 2013 @ 13:12:
Als student kan je voor iets meer dan je budget (~€700) wellicht ook wel een Lenovo Thinkpad T-serie vinden. IMHO over het algemeen prima apparaten.
700 euro is volgens mij wel wat weinig of de school moet een overeenkomst hebben met Lenovo?

Heb zelf een ThinkPad L440 gekocht uit Duitsland voor 500 euro, is ook speciaal voor studenten. Die van mij heeft een Full voltage i3 en HD+ scherm, staat alleen dan geen Windows op maar die kan je goedkoop of gratis krijgen via school. :)

• Powrskin
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 13:22:
@Powrskin, het is ook een beetje gezeur en het maakt me uiteindelijk ook niet heel veel uit of ie nou 13 of 14 inch is hoor. Ik ben best bereid daarop in te leveren!
15 inch heb ik gehad en was zwaar en vervelend om mee te slepen, mochten de specs/prijs het echt waard zijn stap ik daar overheen.

Maar als ik naar deze HP kijk.. Hoe zijn AMD processor tov Intel? En naar mijn idee is HP niet echt een sterk merk?
Als je kijkt is die HP helemaal niet zo zwaar, scheelt letterlijk maar een paar 100 gram tov een 13.3 laptop.
de oude 15inch laptops waren natuurlijk ook veel lomper als nu.
grootte in breedte scheelt zoals ik al zei luttele centimeters ong precies zoveel als dat het beeld groter wordt. lengte is vaak zelfs gelijk of minder als al genoemde 13/14inch laptops.

i3 3110 is een iets betere cpu (vooral single core dingen), maar de onboard gpu is weer slechter, ook is de AMD een quadcore, door jou genoemde gebruiksdoeleinden zoals films internet en tekstverwerken gemakkelijk genoeg. prestatie van voornamelijk de gpu en met veel tabs open bij internet (en dan ook echt veel, meer als 30), kan nog flink omhoog gaan door er nog 4gb geheugen bij in te prikken (1600mhz).

http://www.notebookcheck....ok-Processor.81873.0.html

HP als slecht merk heb ik tot nu toe nog niet ervaren, ieder merk heeft betere en mindere types laptops.
de Sleekbook is een mooi ontwerp en stil. Enige nadeel zou nog kunnen zijn glanzende rand naast het scherm, maar irritatie kan geven als er een lamp op schijnt, maar dat lijkt me overkomelijk.

de ACER laptop pricewatch: Acer Aspire V5 54204G50aii
beter, maar ook wel veel duurder imo het prijsverschil niet waard, dan zou ik ook 1080p scherm willen hebben.

Nukezone FTW

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Biemold schreef op zondag 01 december 2013 @ 13:47:
[...]

700 euro is volgens mij wel wat weinig of de school moet een overeenkomst hebben met Lenovo?

Heb zelf een ThinkPad L440 gekocht uit Duitsland ...
Vroeger kon je in Duitsland als student (ook ingeschreven bij een algemeen erkende niet-Duitse universiteit) bij onder andere 'NOFOST' redelijk goedkoop Thinkpads halen (wel eventueel bijbetalen voor een US-toetsenbord), maar ik had daar lang niet meer naar gekeken, ik nam maar gewoon aan dat dat nog steeds mogelijk was :P 'NOFOST' bestaat in ieder geval nog steeds, op de site heb ik niet zoveel heel goedkope laptops gevonden, maar onder andere een aantal L440 en L430, een X240 en een X230i en een T430u-model voor ongeveer het budget worden aangeboden.

• Jornv
Die thinkpads lijken me betere keus dan zo'n budget hp. Tweakers had nog een review van zo'n sleekbook. Ze waren er niet heel positief over. reviews: Vier 15"-laptops van 500 euro: voor elk wat wils
Naar mijn mening geen aanrader.

• Powrskin
  • Niet online
Jornv schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:03:
Die thinkpads lijken me betere keus dan zo'n budget hp. Tweakers had nog een review van zo'n sleekbook. Ze waren er niet heel positief over. reviews: Vier 15"-laptops van 500 euro: voor elk wat wils
Naar mijn mening geen aanrader.
zelfde behuizing maar heel ander intern, meer accu, andere cpu, zuiniger.
reflectie rand en dun toetsenbord blijft, maar goed dat hebben die 13" modellen zo niet nog erger.
enige minpunt die overblijft is dus de rand.

Nukezone FTW

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Deze 14 inch Lenovo s440 touch is nu net iets meer dan 600 euro. Wel vandaag bestellen om 10% 'cyberweekend'-korting te krijgen. Anders is de non-touch ook een optie.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• Jornv
Die lenovo die ik eerder linkte (de thinkpad 330) heeft een goed toetsenbord hoor (lijkt me best belangrijk als je er een scriptie op gaat typen). Daarnaast een mat design en een mat scherm. Ook een full voltage processor en prima accuduur ookal zal ik geen zes uur verwachten. Heb je nog bronnen om een goede accuduur te kunnen verwachten van de hp sleekbook? AMD apu's staan namelijk niet bekend om hun zuinigheid. Wel hebben ze relatief veel game potentie met de igp in vergelijking met vergelijkbaar geprijsd intel spul, maar de ts zal hier waarschijnlijk niks aan hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp is de Acer Aspire V5 54204G50aii nieuw op Tweakers, betekent dit dat hij net is uitgebracht? (Ik probeer dit op te zoeken op het internet maar met al die type nummers...)

Het scherm hiervan is dus niet goed? Het is een "FullHD" scherm. Ik ben echt totaaaaal niet thuis in dit soort zaken, vanaf welke resolutie kan ik een beetje oké (en hoeft dus echt niet fantastisch) een serie kijken?
En zou ik bij deze laptop op termijn de HDD kunnen vervangen voor een SDD?

• Biemold
begintmeta schreef op zondag 01 december 2013 @ 19:48:
[...]

Vroeger kon je in Duitsland als student (ook ingeschreven bij een algemeen erkende niet-Duitse universiteit) bij onder andere 'NOFOST' redelijk goedkoop Thinkpads halen (wel eventueel bijbetalen voor een US-toetsenbord), maar ik had daar lang niet meer naar gekeken, ik nam maar gewoon aan dat dat nog steeds mogelijk was :P 'NOFOST' bestaat in ieder geval nog steeds, op de site heb ik niet zoveel heel goedkope laptops gevonden, maar onder andere een aantal L440 en L430, een X240 en een X230i en een T430u-model voor ongeveer het budget worden aangeboden.
Helaas zijn ze ook niet goedkoper te krijgen als student, als ik een recente T serie nieuw kon krijgen voor 700 euro had ik dat zeker gedaan. :9
Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:02:
Als ik het goed begrijp is de Acer Aspire V5 54204G50aii nieuw op Tweakers, betekent dit dat hij net is uitgebracht? (Ik probeer dit op te zoeken op het internet maar met al die type nummers...)

Het scherm hiervan is dus niet goed? Het is een "FullHD" scherm. Ik ben echt totaaaaal niet thuis in dit soort zaken, vanaf welke resolutie kan ik een beetje oké (en hoeft dus echt niet fantastisch) een serie kijken?
En zou ik bij deze laptop op termijn de HDD kunnen vervangen voor een SDD?
Meestal als de laptop net is toegevoegd aan de pricewatch is de laptop net uitgebracht ja. Full HD scherm is uiteraard scherper maar of het echt uit maakt met film kijken, vind zelf van niet. Download zelf gewoon 720p films met goede kwaliteit (dus niet de populaire YIFY op TPB :9). Voorderest vind ik Acer laptops vaak geen aanrader vanwege de slechte toetsenborden die erop te vinden zijn.

De Lenovo S440 touch lijkt mij toch de beste keuze, alleen is de accuduur daarvan nog niet bekend.
Hoe lang moet de accu eigenlijk mee gaan?

• Streup
Biemold schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:27:De Lenovo S440 touch lijkt mij toch de beste keuze, alleen is de accuduur daarvan nog niet bekend.
Hoe lang moet de accu eigenlijk mee gaan?
Volgens Lenovo maximaal 9 uur. Hij zal dat natuurlijk niet halen maar 5-6 uur moet toch te doen zijn bij gemiddeld gebruik.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• Biemold
Streup schreef op maandag 02 december 2013 @ 07:52:
[...]
Volgens Lenovo maximaal 9 uur. Hij zal dat natuurlijk niet halen maar 5-6 uur moet toch te doen zijn bij gemiddeld gebruik.
Lenovo is wel erg optimistisch met accuduur, mijn L440 zou 11 uur kunnen halen volgens Lenovo. Maar als je hem gebruikt met gewoon Wi-Fi aan en scherm op 50% haal je ongeveer 4 uur. :9

• Streup
Biemold schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:10:Lenovo is wel erg optimistisch met accuduur, mijn L440 zou 11 uur kunnen halen volgens Lenovo. Maar als je hem gebruikt met gewoon Wi-Fi aan en scherm op 50% haal je ongeveer 4 uur. :9
Hmm, dat is wel een groot verschil bij gemiddeld gebruik, zeker omdat je ook een zuinige Haswell hebt. De marketingmachine van Lenovo geeft ook aan dat de batterij heel snel opgeladen is ("RapidCharge"), wat wel prettig is natuurlijk.

Ik zie nu trouwens dat de S440 Touch met Cyberweekend korting €728 geworden is, zonder touch €620. Gisteren was er blijkbaar €125 korting (en gratis upgrade naar w8 pro, wat nu €80 kost). Ik hoop dat TS toegeslagen heeft. Ik wel iig :P

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Streup schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:56:
[...]

Hmm, dat is wel een groot verschil bij gemiddeld gebruik, zeker omdat je ook een zuinige Haswell hebt. De marketingmachine van Lenovo geeft ook aan dat de batterij heel snel opgeladen is ("RapidCharge"), wat wel prettig is natuurlijk.

Ik zie nu trouwens dat de S440 Touch met Cyberweekend korting €728 geworden is, zonder touch €620. Gisteren was er blijkbaar €125 korting (en gratis upgrade naar w8 pro, wat nu €80 kost). Ik hoop dat TS toegeslagen heeft. Ik wel iig :P
Nou ja, je moet bedenken dat ze dat onder bepaalde omstandigheden testen en eventueel met een batterij die misschien niet eens te verkrijgen is in dit land (verschillen tussen US en NL zijn best groot bij Lenovo soms).
Daardoor kan het zijn dat ze met de 6-cell met bepaalde specificaties onder bepaalde omstandigheden die 11 uur wel halen. 4 uur is echter wel heel kort, zal nog wel aan 't indexeren zijn geweest oid?

• Powrskin
  • Niet online
Jornv schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:30:
Die lenovo die ik eerder linkte (de thinkpad 330) heeft een goed toetsenbord hoor (lijkt me best belangrijk als je er een scriptie op gaat typen). Daarnaast een mat design en een mat scherm. Ook een full voltage processor en prima accuduur ookal zal ik geen zes uur verwachten. Heb je nog bronnen om een goede accuduur te kunnen verwachten van de hp sleekbook? AMD apu's staan namelijk niet bekend om hun zuinigheid. Wel hebben ze relatief veel game potentie met de igp in vergelijking met vergelijkbaar geprijsd intel spul, maar de ts zal hier waarschijnlijk niks aan hebben.
quadcore is ook niet echt een nadeel. tdp (en dat is een echte tdp) van de amd is 19w, veel zuiniger dus nog als de i3 3110 van 25w. opzich is de lenovo ook niet echt een slechte keus en zal er echt een 7200rpm schijf in zitten is het zelfs nog een optie om geen ssd te kopen (zou ik alsnog doen maar goed).
De genoemde HP laptop kan ik deze week nog testen, want heb hem voor iemand anders besteld is nu nog even wachten op ssd en dan neem ik hem even onder handen.

Ik weet wel bv iemand die heeft een 17"laptop met oudere amd a8 en die laptop gaat ook gewoon dik 4 uur mee (tdp van 35w + dikker scherm, zelfde accu).

[ Voor 6% gewijzigd door Powrskin op 02-12-2013 20:08 ]

Nukezone FTW

• Biemold
Merethil schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:12:
[...]

Nou ja, je moet bedenken dat ze dat onder bepaalde omstandigheden testen en eventueel met een batterij die misschien niet eens te verkrijgen is in dit land (verschillen tussen US en NL zijn best groot bij Lenovo soms).
Daardoor kan het zijn dat ze met de 6-cell met bepaalde specificaties onder bepaalde omstandigheden die 11 uur wel halen. 4 uur is echter wel heel kort, zal nog wel aan 't indexeren zijn geweest oid?
Vandaag nog weer even getest maar nu met het energieschema op energiespaarstand en heb er nu iets meer dan 5 uur mee gehaald met Wi-Fi aan, schermhelderheid op 40% en gewoon wat web browsen en muziek luisteren. Is alsnog niet in de buurt van de geadverteerde 11 uur of 12 uur op de amerikaanse site van Lenovo. Batterij is gewoon de zelfde 6-cell 56Wh die je in amerika ook hebt. :)

Verwijderd

Om even aan te sluiten bij dit topic, ik ben ook op zoek naar een studie laptop en kwam zojuist de Lenovo Flex 14 tegen.

Het lijkt me ook wel een goede optie tot 600 euro misschien kunnen de kenners aangeven of dit wat is?

http://www.bcc.nl/lenovo-flex14.html

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Biemold schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:06:
[...]

Vandaag nog weer even getest maar nu met het energieschema op energiespaarstand en heb er nu iets meer dan 5 uur mee gehaald met Wi-Fi aan, schermhelderheid op 40% en gewoon wat web browsen en muziek luisteren. Is alsnog niet in de buurt van de geadverteerde 11 uur of 12 uur op de amerikaanse site van Lenovo. Batterij is gewoon de zelfde 6-cell 56Wh die je in amerika ook hebt. :)
Dan is het inderdaad wel een heel patserige stelling van ze... Misschien als je het scherm en je wifi uitzet, heb je een veredelde typmachine met nog meer kans op fouten :+

• Biemold
Merethil schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:38:
[...]

Dan is het inderdaad wel een heel patserige stelling van ze... Misschien als je het scherm en je wifi uitzet, heb je een veredelde typmachine met nog meer kans op fouten :+
Had gelukkig ook niet verwacht dat de L440 in de buurt zou komen van de 11 uur, de L430 doet namelijk zo'n 3,5 uur op een 57Wh accu met internetten. Haswell is misschien wat zuiniger maar niet zo zuinig. :9
Pagina: 1