Hallo, sinds kort reis ik veel met de trein, en ook hun WiFi, maar ik merk dat de uitgaande poort geblokkeerd is door de NS op hun routes. Voor uitgaande e-mail. Nu weet ik mij te herinneren dat een aantal jaren geleden er een programmaatje voor werd gebruikt, om toch die poorten kunnen te gebruiken in Windows (om torrents te downloaden via universiteitsnetwerk). Weet iemand waarmee dat lukt?
Als je een makkelijke en snelle manier wilt, gebruik je een VPN tunnel. VPN server installeren op je eigen PC/Server, die luistert op poort 80 (is nooit geblokkeerd), en dan kan je alles doen wat je wilt.
Zo omzeilde ik altijd de firewalls op school/werk.
Zo omzeilde ik altijd de firewalls op school/werk.
Moet je provider wel een Secure mail server hebben
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
587 is niet per se secure. Jij denkt aan 465.WhizzCat schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:54:
[...]
Moet je provider wel een Secure mail server hebben
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
CyBeR schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:59:
[...]
587 is niet per se secure. Jij denkt aan 465.
Misschien toch beter lezen
Maar dan nog, de ISP moet 't wel open hebben staan
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Je moet iets duidelijker zijn met wat je precies wilt bereiken, TS. Wil je nu hoofdzakelijk een alternatieve/veilige poort om e-mail te versturen?
Het laatste? Dan is 465 - mits je provider dit toestaat - een mogelijkheid. Wil je meer vrijdheid voor diverse poorten, dan open je een VPN verbinding naar buiten het NS netwerk. Commerciële VPN genoeg, maar zelf opzetten met Windows 7 thuis is tegenwoordig zo makkelijk dat ik dit zeker aan kan raden!
Het laatste? Dan is 465 - mits je provider dit toestaat - een mogelijkheid. Wil je meer vrijdheid voor diverse poorten, dan open je een VPN verbinding naar buiten het NS netwerk. Commerciële VPN genoeg, maar zelf opzetten met Windows 7 thuis is tegenwoordig zo makkelijk dat ik dit zeker aan kan raden!
De provider heeft geen 465 open
Ik heb een VPN geprobeerd zonet, maar de internetsnelheid lijkt wel trager te zijn.
Ik heb een VPN geprobeerd zonet, maar de internetsnelheid lijkt wel trager te zijn.
Verwijderd
Tijd om te zorgen dat je VPN alleen voor naar je mailserver gebruikt word danVerwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:08:
De provider heeft geen 465 open![]()
Nogmaals: geef nu eens duidelijk aan wat je wil. Wil je alleen maar kunnen mailen vanuit de trein of ook andere dingen?Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:08:
De provider heeft geen 465 open![]()
Weet je wel zeker dat het de NS is die iets blokkeert, en niet de mailserver die de mail niet accepteert omdat je van een vreemd netwerk komt?
Tijd voor een nieuwe sig..
Ik wil alleen kunnen e-mailen vanuit de trein en andere openbare WiFi-spots.
Poort 587 mocht ook niet baten voor uitgaande e-mail. En heb ook een ander account geprobeerd voor alleen de uitgaande e-mail.
VPN vind ik alleen dure en heb ik geen goede ervaring mee (lees: vertraagde internet verbinding). Het alleen in te stellen voor mail is me nog niet gelukt, en kan ik ook niet iets over vinden op internet.
Poort 587 mocht ook niet baten voor uitgaande e-mail. En heb ook een ander account geprobeerd voor alleen de uitgaande e-mail.
VPN vind ik alleen dure en heb ik geen goede ervaring mee (lees: vertraagde internet verbinding). Het alleen in te stellen voor mail is me nog niet gelukt, en kan ik ook niet iets over vinden op internet.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2013 09:42 ]
NS (T-Mobile) blokkeert sowieso 587 niet. 25 weet ik niet zeker.
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 20-11-2013 09:49 ]
Verwijderd
Zou het kunnen dat T-mobile überhaupt geen 'relaying' toestaat over hun netwerk?
Is maar een schot voor de boeg.
Is maar een schot voor de boeg.
Lijkt me eerlijk gezeg ook niet zo veilig om een niet beveiligde SMTP verbinding te gebruiken op een openbaar WiFi netwerk. Al helemaal als je je moet aanmelden bij de SMTP server om te kunnen verzenden.
Als je toegang hebt tot een SSH server van je provider of van jezelf zou je dat ook kunnen gebruiken. Bij xs4all gebruikte ik dat nog wel eens om eerst via SSH een veilige verbinding op te zetten en dan poort 25 te tunnelen over die verbinding. Kan je in Putty vrij eenvoudig instellen.
Als je toegang hebt tot een SSH server van je provider of van jezelf zou je dat ook kunnen gebruiken. Bij xs4all gebruikte ik dat nog wel eens om eerst via SSH een veilige verbinding op te zetten en dan poort 25 te tunnelen over die verbinding. Kan je in Putty vrij eenvoudig instellen.
Hail to the king baby!
En poort 465? Die is voor TLS
[ Voor 80% gewijzigd door repsaj op 20-11-2013 10:48 ]
x
465 is voor ouderwetse SSL. TLS gaat over 25 en 587 of over custom poorten.
En hoeveel vertraging ervaar je als je een VPN verbinding gebruikt? Wellicht kan je de VPN verbinding alleen aanzetten als je mail wilt versturen. Ik neem aan dat je wel gecontroleer hebt dat het mailen onder VPN wel werkt.
Krijg je misschien een "relaying denied" error of andere foutmelding?
Ja! Die melding inderdaad.Ploink schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:47:
Krijg je misschien een "relaying denied" error of andere foutmelding?
Dan had je duidelijker moeten zijn in je TS, want nu heb je iedereen op het verkeerde been gezet.
De NS blokkeert geen uitgaande smtp, dat is het probleem dus niet. De foutmelding komt van de smtp server zelf, niet van het NS netwerk.
Om misbruik te voorkomen zijn smtp servers doorgaans alleen toegankelijk vanaf het thuisnetwerk. Daarom krijg je het bericht "relaying denied" ofwel "doorsturen niet toegestaan". Anders zou elke spammer jouw provider kunnen misbruiken om troep de wereld in te sturen.
Je kan wel email versturen naar andere gebruikers op hetzelfde netwerk, want dan is geen relay naar andere netwerken nodig.
Er zijn een aantal manieren om het probleem te omzeilen, afhankelijk van de omstandigheden:
- Sommige providers gebruiken "POP before SMTP", dus eerst inloggen om je email op te halen, dan is er authenticatie gedaan en mag je ook email versturen.
- Je kan soms een smtp server gebruiken van het gast netwerk, in dit geval van de NS. Je moet weten welke dat is en je instelling aanpassen. Helaas wordt je email vaak als spam gezien door de provider van de ontvanger omdat het van een vreemd netwerk komt (zie SPF).
- VPN via jouw computer thuis, zoals hierboven genoemd, werkt goed maar is omslachtig en alleen nodig voor smtp.
- De beste optie, als het werkt, is inloggen op de smtp server. Je kan je email app configureren dat deze inlogt met je email username/password. Deze authenticatie geeft jou relay rechten vanaf vreemde netwerken. Veel providers ondersteunen dit tegenwoordig.
De NS blokkeert geen uitgaande smtp, dat is het probleem dus niet. De foutmelding komt van de smtp server zelf, niet van het NS netwerk.
Om misbruik te voorkomen zijn smtp servers doorgaans alleen toegankelijk vanaf het thuisnetwerk. Daarom krijg je het bericht "relaying denied" ofwel "doorsturen niet toegestaan". Anders zou elke spammer jouw provider kunnen misbruiken om troep de wereld in te sturen.
Je kan wel email versturen naar andere gebruikers op hetzelfde netwerk, want dan is geen relay naar andere netwerken nodig.
Er zijn een aantal manieren om het probleem te omzeilen, afhankelijk van de omstandigheden:
- Sommige providers gebruiken "POP before SMTP", dus eerst inloggen om je email op te halen, dan is er authenticatie gedaan en mag je ook email versturen.
- Je kan soms een smtp server gebruiken van het gast netwerk, in dit geval van de NS. Je moet weten welke dat is en je instelling aanpassen. Helaas wordt je email vaak als spam gezien door de provider van de ontvanger omdat het van een vreemd netwerk komt (zie SPF).
- VPN via jouw computer thuis, zoals hierboven genoemd, werkt goed maar is omslachtig en alleen nodig voor smtp.
- De beste optie, als het werkt, is inloggen op de smtp server. Je kan je email app configureren dat deze inlogt met je email username/password. Deze authenticatie geeft jou relay rechten vanaf vreemde netwerken. Veel providers ondersteunen dit tegenwoordig.
Verwijderd
Nah..bijna iedereen..Ploink schreef op donderdag 21 november 2013 @ 01:03:
Dan had je duidelijker moeten zijn in je TS, want nu heb je iedereen op het verkeerde been gezet.
[..]
Je zou dus inderdaad in de mail-applicatie de uitgaande smtp-server details en credentials op moeten geven.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 11:01 ]
Verwijderd
Joehoe!
Gebruik zelf nooit iphone of iets maar bekende heeft probleem met het versturen van emails buiten het thuisnetwerk. 3/4G werkt nog maar op andere wifi's kan er geen mail verzonden worden omdat 'relaying' niet is toegestaan'. Dit is pas sindskort. Gaat om iPhone 5 met T-mobile netwerk. What to do?
mvg,
JW
Gebruik zelf nooit iphone of iets maar bekende heeft probleem met het versturen van emails buiten het thuisnetwerk. 3/4G werkt nog maar op andere wifi's kan er geen mail verzonden worden omdat 'relaying' niet is toegestaan'. Dit is pas sindskort. Gaat om iPhone 5 met T-mobile netwerk. What to do?
mvg,
JW
Kijken of de provider een smtp server op een andere poort (met envryptie/authenticatie) heeft draaien ?
Pagina: 1