Ik ben hier al veel te lang uit, dus vraag ik het hier maar even..
Ben al enige tijd in het bezit van een NAS (Readynas NV+) die al het download werk voor me doet. Werkt prima, maar max snelheid door de cpu is nog wat beperkt (1MB/s)
Dat was nooit een issue aangezien mijn adsl niet sneller kon.
Binnenkort wordt er een 100/100 fiber opgeleverd dus wil ik er ook wel optimaler gebruik van kunnen maken.
Ik heb nog een sff pc staan, hier Linux op gezet en de machine in de meterkast geplaatst. Dat werkt allemaal prima, ware het niet dat ik 'm véél te veel herrie vind maken. CPU Fan en PSU Fan draaien op volle toeren en zijn niet trager te zetten.
Dus.. Ding gaat de verkoop in en er mag iets anders voor in de plaats komen. Maar waar begin je?
Eisen:
* Stil (fanless dus geen interne voeding)
* Kleiner dan een sff
* Snel genoeg om te kunnen downloaden/rarren/parren etc.
* Gigabit NIC om de zaken snel naar mijn NAS te kunnen kwakken.
Nu kwam ik deze tegen: pricewatch: Shuttle XS36V-703L
deze zou in theorie voldoen, maar ik zoek het liever nog iets goedkoper.
Zijn er nog andere merken zoals Shuttle die complete systeempjes aanbieden voor eenzelfde redelijke prijs??
Ben al enige tijd in het bezit van een NAS (Readynas NV+) die al het download werk voor me doet. Werkt prima, maar max snelheid door de cpu is nog wat beperkt (1MB/s)
Dat was nooit een issue aangezien mijn adsl niet sneller kon.
Binnenkort wordt er een 100/100 fiber opgeleverd dus wil ik er ook wel optimaler gebruik van kunnen maken.
Ik heb nog een sff pc staan, hier Linux op gezet en de machine in de meterkast geplaatst. Dat werkt allemaal prima, ware het niet dat ik 'm véél te veel herrie vind maken. CPU Fan en PSU Fan draaien op volle toeren en zijn niet trager te zetten.
Dus.. Ding gaat de verkoop in en er mag iets anders voor in de plaats komen. Maar waar begin je?
Eisen:
* Stil (fanless dus geen interne voeding)
* Kleiner dan een sff
* Snel genoeg om te kunnen downloaden/rarren/parren etc.
* Gigabit NIC om de zaken snel naar mijn NAS te kunnen kwakken.
Nu kwam ik deze tegen: pricewatch: Shuttle XS36V-703L
deze zou in theorie voldoen, maar ik zoek het liever nog iets goedkoper.
Zijn er nog andere merken zoals Shuttle die complete systeempjes aanbieden voor eenzelfde redelijke prijs??
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku