• Relaxed2000
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-12-2025
Kan iemand mij helpen. Waarschijnlijk een hele simpele vraag.

Ik heb net een nieuwe pc in elkaar geknutseld met hierin een gigabyte Z87X-OC moederbord.

Als ik de pc helemaal wil uitzetten lukt dit alleen met de powerswitch van de voeding. Als ik hem uit zet vanuit het OS of met de "normale" power button, dan blijven mijn fans draaien en staat hij in een soort hot standby mode. (speciaal voor overklokkers gok ik).

Nu wil ik dat hij met de "normale" powerbutton helemaal uit gaat.

Thanks alvast.

Inmiddels heb ik de oplossing gevonden nl het knopje achter op mijn moederbord. Dit topic mag gesloten worden. Excuses voor het ongemak.

[ Voor 12% gewijzigd door Relaxed2000 op 08-11-2013 12:12 . Reden: Ik heb de oplossing gevonden. ]

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 08:35

henwy

Meh

Kijk eens op deze link en scroll naar beneden en zie het kopje OC Ignition. Als ik dat stukje text lees is dat het geen waar je last van hebt.

Vermoedelijk is het opgelost als je het knopje achter bij je IO-cover indrukt.

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Als je een Corsair Voeding hebt kan het zijn dat de OC Ignition knop niet werkt.

Je kan het wel laten fixen door Gigabyte, ze halen dan wat dingen van het moederbord af zodat het wel wertk op een Corsair Voeding.

• Relaxed2000
Het probleem is dus toch nog niet opgelost. Ik heb een Corsair 860i voeding en als ik het OC Ignition knopje indruk dan gaat de pc helemaal niet meer aan.

Is de enige oplossing laten fixen door gigabyte?? Daar ben ik niet blij mee want heb net alles ingebouwd.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
OC Ignition moet je net niet indrukken, dan blijft de stroom net aan staan.

http://forum.hwbot.org/showthread.php?t=85237&page=3
Blijkbaar moet je het terug sturen.

Hier boot er iemand wel.
http://forum.giga-byte.co.uk/index.php?topic=12670.0

[ Voor 57% gewijzigd door jan99999 op 09-11-2013 16:40 ]

• Relaxed2000
Lekker dan zeg... Ik ga het moederbord niet terugsturen. Heb maar een iets slechtere voeding gekocht nl de Seasonic Platinum 860. Hoop dat deze SLI config aankan met 2x nividia 780GFX samen met mijn 4770k cpu.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Relaxed2000 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:30:
Het probleem is dus toch nog niet opgelost. Ik heb een Corsair 860i voeding en als ik het OC Ignition knopje indruk dan gaat de pc helemaal niet meer aan.

Is de enige oplossing laten fixen door gigabyte?? Daar ben ik niet blij mee want heb net alles ingebouwd.
Gaat hij dan ook niet aan door op het moederbord de power knop (rechts boven) te gebruiken?
De PC aan zetten als hij lang zonder stroom gestaan heeft kan alleen door reset en power tegelijk in te drukken (op de kast)

Ik heb zelf ook een Z87X-OC en heb daar ook last van. De power knop op het bord werkt wel altijd meteen.
Het is een beetje een tricky bord. Er zit ook een low power mode switch op dan gaat de cpu gewoon niet meer harder. Heeft me ook 2 uur gekost voor dat ik daar achter was :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1