Toon posts:

Wifi Hotspot opzetten voor 200 gebruikers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik moet even voor een vriend van mij uitzoeken of het mogelijk is om
200 gebruikers beperkt internet toegang te geven tijdens een bootreis.

Waarom beperkt? Omdat ze alleen maar gebruik kunnen maken van 3G / 4G.

Zodra de klanten een koppeling maken met het WIFI netwerk, moeten ze uitkomen op een
locale webserver Pagina (portal op een NAS). Vervolgens mogen ze de 'offline' content browsen,
maar alleen een x aantal url's mogen via 3G opgevraagd worden ivm data kosten.

Heb ik hiervoor een Wifi hotspot gateway voor nodig of iets dergelijks?
Misschien dat iemand een stukje advies kan geven in welke hardware hier geschikt voor is?

Ik hoor veel van Huwaiwei, misschien dat mensen hier ervaring mee hebben.
Alle info is welkom.

Alvast dank voor jullie reacties!

Groet, xFly

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Een portal maken kan met zo veel verschillende soorten hardware. Er is echter niet echt een out of the box oplossing die alles doet voor je.

Je kan eens kijken naar Mikrotik, hier kun je vrij eenvoudig bepaalde dingen in regelen. Als je echter op website wil selecteren wat er toegestaan is naar internet zal je denk ik ook iets met een proxy willen doen. ( of je moet een hele strikte dns maken :)

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Je moet rekenen dat je max. 20 gebruikers op één AP kan zetten.

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
RedShift schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:49:
owow...
dat is afhankelijk van een ganse waslijst aan factoren waaronder de belangrijkste:
- het gebruikspatroon
- de hardware
- de settings
- de omgeving
momenteel is hierrond niets bekend, dus is het zeker voorbarig om hierrond een voorspelling te maken.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

RedShift schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:49:
Met een 3G-verbinding erachter kun je dat getal wel wat omhoog krikken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Het verhaal met 3G/4G is helemaal niet zo boeiend in dit vraagstuk. Je moet de vraag namelijk in 2en hakken. Enerzijds een systeem wat 200 gebruikers (concurrent?) aan kan, anderzijds een systeem met een proxy waar slechts een whitelist aan externe URL's benaderd kan worden.

Voordat iedereen van alles gaat roepen: Wat heb je zelf al gevonden? Wat is het budget? Wat zijn verdere eisen en wensen? Wat voor support moet er geleverd worden?
Kortom: iets meer informatie en inzet.

Tijd voor een nieuwe sig..

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

zoekterm daarbij: http://en.wikipedia.org/wiki/Captive_portal en /of mifi router.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
3G/4G vind ik geen service om aan te bieden althans mijn mening, vaak instabiel en niet snel genoeg. Ik heb ook van die Mifi routers ook op Tenerife gehad en al buiten neergelegende was de verbinding vaak om te janken. Ik haalde keurig als die het deed tussen de 7 Mbit-15 Mbit. Maar het draadloos deed vaak niet echt lekker etc. Best veel gezeur mee gehad en zeker met 5 apparaten (Ipad, laptop, 3 telefoons). De 3G routers zijn vaak niet gemaakt ervoor en het dataverkeer idem dito. Misschien dat 4G echt beter gaat maar ik vind de Mifi routers hiervoor niet echt top qua hardware.

Ik gebruik voor public wifi maar Netgear WG103 (maakt toch niets uit dat het G is) en je kan max 64 gebruikers om laten verbinden. Ze zijn goedkoop en werken vind ik erg goed.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1