iMac, centraal punt gebruiken voor films en synchronisatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:48
Goedendag,
Misschien 2 noobvraagjes:
1. Mijn iMac heeft 1TB en hier heb ik al mijn video's en foto's erop in enorm goede kwaliteit. Op mijn Macbook Air heb ik bijna geen ruimte meer over. Ik wil graag dus iPhoto OF bepaalde mappen openbaar zetten op mijn WIFI. Dus iedereen kan dan direct van mijn iMac streamen. Op windows weet ik wel hoe ik bepaalde mappen in het netwerk kan zetten, op Mac nog nooit gedaan (altijd maar een solo Macbook Air gehad).
Belangrijk is dat mijn iMac vaak op sluimer staat (ik werk beneden), kan ik dan alsnog streamen of lukt het dan niet meer?

2. Mijn Macbook Air heeft te weinig ruimte, hoe kan ik het best een synchronisatie maken tussen de iMac en de MB Air? Time Machine werkt niet heel lekker met telkens dat migratie.

Dank bij voorbaat,
Kx22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Systeemvoorkeuren > Delen > Bestandsdeling aanvinken en map(pen) selecteren.

2. Geen idee >:) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
2. Er is diverse software beschikbaar die lijkt op dropbox, maar dan 'offline'. Als je op Google zoekt naar sync folders Mac dan moet je er wel uitkomen ;)

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:32

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

En mocht je wat budget hebben dan is een Synology NAS met Cloud Station ook een goede optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Delen werkt prima en zal je iMac gewoon uit sleep halen (zonder het scherm aan te zetten overigens).