Toon posts:

Data redden van Buffalo TeraStation 5200 2x 1TB NAS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik een Buffalo TeraStation 5200 2x 1TB NAS gekocht, die na een paar weken gebruik plotseling uitviel en niet meer aan te krijgen is. Ik ga ervan uit dat het een probleem met de case/stroomtoevoer is, en niet met de harde schijven die erin zitten zelf.

Ik heb wel garantie, maar bij Buffalo willen ze dat ik het hele systeem (inclusief de HDs) terugstuur. Voordat ik dit doe zou ik graag de bestanden die ik erop heb gezet willen redden (als dit mogelijk is...)

Ik heb geprobeerd de harde schijven op mijn (windows) pc aan te sluiten - de pc herkent ze wel, maar als RAW bestandsindeling, dus kan ik er niet in. Verder heb ik wat freeware data recovery programma's geprobeerd (iCare data recovery), maar ook zonder enig succes. Als laatste heb ik ook NAS Data recovery van Runtime Software gebruikt, en deze herkent de drives wel maar geeft een fout als ik ze vervolgens probeer te mounten.

Nou ben ik zelf niet echt een computer expert, dus wil ik graag vragen of iemand hier wellicht een idee heeft hoe dit probleem opgelost kan worden. Of is de data niet meer te redden?

Alvast bedankt!

Stefan

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waarom niet eerst even contact opnemen met de winkel. mischien mag je de schijven dan in een andere werkende nas zettem ?

Iperf

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je kunt je systeem van een Linux Live CD of -usbstick booten. Dan herkent hij de schijven wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het met een Linux live CD geprobeerd, en toen herkende hij de schijven inderdaad wel en kon ik de bestanden eraf halen. Het probleem is dus opgelost - dank voor alle reacties!