[RAID] Predicted to fail soon

Pagina: 1
Acties:

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Beste mede-it'ers,

Ik zit met een probleem bij een HP server (Proliant DL380 G7).

Hier heb ik gisteren uit een array (Raid5) een harde schijf vervangen door een nieuwe schijf, die had namelijk de status: "341 300 GB 2-Port SAS Drive at Port 2I : Box 1 : Bay 5 is predicted to fail soon."

Bovenstaande melding komt pas nadat hij de raid heeft ge-rebuild.

Echter, er was nog een schijf in deze array die ik gisteren ook door een nieuwe heb vervangen waar hij echter geen problemen mee heeft.

Mijn vermoeden is echter dat er iets mis is in de specifieke bay, ik heb gisteren namelijk 4 nieuwe spare harde schijven gekocht (zelfde partnummer incl. bracket, orgineel van HP zelf). 1 schijf heb ik ermee vervangen en dat gaat probleemloos. 1 schijf in 1 specifieke bay word vervangen en geeft bovenstaande error (terwijl er al een defecte schijf uit die bay kwam). Vervolgens heb ik gisteren op het einde van de dag deze schijf nogmaals door een andere nieuwe schijf vervangen en nu krijg ik dezelfde melding.

Wat ik me nu afvraag is wat ik hier het beste mee kan doen, eventueel is er nog een bay vrij, maar dan moet ik die wel aan de array kunnen toevoegen zonder dat ik op dat volume data kwijt kan raken.

Op internet heb ik gezocht, en idem op de HP website zelf en in bijbehorende documentaties, maar kan niks over dit specifieke probleem terugvinden (wel wat je bij de melding moet doen, maar niet als deze melding zich telkens herhaalt).

Dank alvast voor jullie hulp!

EDIT: Vergeten te vermelden, maar het gaat om de Smart Array P410i controller van HP.

To Apple or not to Apple? That's the banana!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:24

StarWing

Huh ?!?

wat zegt de HP raid config utility als je een diag laat lopen ?
Laatste support pack geinstalleerd ?

Normaliter heb je op een G7 toch nog garantie ?

Page intentionally left blank.

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Dank voor de reactie, ik heb het in de utility nagekeken en die komt inderdaad met datzelfde aan. Het laatste supportpack stond er al op (geinstalleerd tijdens regulier onderhoud).

De winkel waar de schijf vandaan kwam heeft de schijf in ieder geval getest, en daar blijkt niks stuk aan te zijn, en dus is waarschijnlijk ergens iets aan de controller defect.

De server valt inderdaad nog onder garantie (onsite), dus ik ga contact met HP opnemen om dit probleem te verhelpen.

To Apple or not to Apple? That's the banana!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:24

StarWing

Huh ?!?

Een schijf die als defect wordt aangegeven door de controller is per definitie niet noodzaklijk "stuk"
meestal verhelpt reseaten het probleem, maar dat wil je niet in een productieserver.

HP is meestal heel meegaand om schijven te vervangen na een juiste diagnose door hun tools.
Ik zou dus eerder vertrouwen op de HP tool dan op de winkel.

Page intentionally left blank.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:07

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@starwing: hij heeft de schijf die hij gekocht had en dus ook een fout gaf terug mee naar de winkel geweest en daar gaf ie geen fout, dus het zit in zijn server.

@mac-er: dat zijn sas connectors, probeer daar is 1 van te wisselen of een andere kabel te steken?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag