Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe PC: Reset to device, \Device\RaidPort0, was issued.

Pagina: 1
Acties:

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-11 13:20
Goedenacht allen,

Vandaag mijn nieuwe mainboard binnen gekregen en een frisse Windows 8 installatie uitgevoerd.
Na installatie blijkt de PC soms te hangen en in de logging komt de "Warning" terug Reset to device, \Device\RaidPort0, was issued.
Source: iaStora.

Ik draai 2 1TB Samsung schijven in RAID0. De 'freeze' duurt ruw weg 15-20 seconden waarna de gehele pc weer functioneert.

Windows 8 is geinstalleerd op de SSD en ik kan applicaties zoals Outlook wel opstarten terwijl explorer bijvoorbeeld hangt.

Na wat zoek werk blijkt dit te maken te hebben met de intel raid driver. Ik heb deze nu via de leverancier mijn moederbord geupdate, via de intel pagina geupdate maar helaas zonder soelaas.

Wat heb ik zelf tot nu toe gedaan:

Driver geupdate
Powersaving uitgezet en op max performance gezet.
Diverse google sites langs gegaan

Het betreft een asrock H87M PRo4.

Iemand nog suggesties?

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-11 13:20
Na veel zoeken bleek 1 specifieke harde schijf de migratie van mijn oude mainboard naar de nieuwe niet goed te hebben overleefd. Nadat ik de RAID0 uit zette en de schijf loskoppelde kwam de gehele melding niet meer terug.

Ik heb daarnaast ook contact gehad met asRock en zij gaven aan dat er problemen waren met oudere spinpoint(f3) in combinatie met de nieuwe chipsets.
Mijn spinpoint was een F1 welke ruim 5 jaar oud is. Tijd voor vervanging dus.