Ik heb de benodigde vragen even laten invullen door hem en dit waren zijn antwoorden:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen, films, schoolwerk, aan games voornamelijk Runescape en Battlefield 4.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het totaalbedrag onder de 1300 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord/muis, rest is allemaal nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Sowieso een Netwerkkaart, 2tb harde schijf. En daarnaast natuurlijk al de basis componenten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst stil.
Dit is wat ik tot nu voor hem heb samengesteld:
Beredenering:
CPU
De laatste serie van Intel, zn huidige pc is 7 jaar oud, dus dit is een behoorlijke upgrade. Een i5 omdat een i7 gewoon niet nodig is en een i3 misschien niet genoeg is voor nu/de toekomst.
Moederboard
Geen idee, was een goedkoop bordje, met de juiste socket, en zag het veel in andere threads.
GPU
Met de laatste prijsdalingen in de videokaarten van Nvidia, en het feit dat er je er 3 games van zo'n 30-50 euro per stuk bij krijgt, maakt dit imo een goeie keus. Goeie prijs/prestatie verhouding.
HDD
Om eerlijk te zijn gewoon een 2tb schijf uit een andere thread gepakt, als hier nog iets beters van gemaakt kan worden voor minder geld, of hetzelfde voor minder geld, hoor ik het graag.
Kast
Heb ik hier zelf ook staan, echt een prachtding, lekker stil, lekker koel, helemaal geweldig.
Netwerkkaart
Hij weet nog niet zeker of er een lijntje getrokken kan worden, dus een netwerkkaart met wifi is nodig. Geen idee of het een goeie is, maar deze had goeie reviews
.
Monitor
Goed 24 inch scherm met goeie resolutie en van Dell, heb alleen nog maar goeds over hun schermen gehoord.
CPU fan
Aangezien ik niet helemaal op stock fans vertrouw heb ik er een goeie cpu koeler bij gestopt, heb ooit met mijn eigen cpu een verkeerde koeler gekocht, waardoor ik 3 jaar lang met een downthrottling cpu heb gezeten, dus als deze koeler niet goed genoeg is voor de i5, hoor ik het graag.
Case fans
Heb deze zelf ook in mijn eigen kast gestopt, en als mn voeten achter mn pc liggen vriezen mn tenen er bijna af, goeie koeling.
RAM
Naar mijn weten een goed setje van 8GB RAM, goeie prijs/kwaliteit.
DVD Reader/brander
Koste maar 20 euro, en hij wilt het er graag in hebben zitten voor het geval dat.
Voeding
Naar mijn weten genoeg wattage om de hele pc te poweren, goed merk, en zie hem vaak door andere mensen aangeraden.
SSD
120 GB vind hij meer dan genoeg, en volgens mij is de prijs/kwaliteit van deze SSD ook wel goed.
Zo.. Een hele lap tekst, graag hoor ik wat feedback
Thanks!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen, films, schoolwerk, aan games voornamelijk Runescape en Battlefield 4.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het totaalbedrag onder de 1300 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord/muis, rest is allemaal nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Sowieso een Netwerkkaart, 2tb harde schijf. En daarnaast natuurlijk al de basis componenten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst stil.
Dit is wat ik tot nu voor hem heb samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 184,80 | € 184,80 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 67,60 | € 67,60 |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC | € 284,89 | € 284,89 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 73,50 | € 73,50 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 88,33 | € 88,33 |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2412M Zwart | € 233,90 | € 233,90 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 37,51 | € 37,51 |
| 2 | Noctua NF-P14 FLX, 140mm | € 16,50 | € 33,- |
| 1 | Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU | € 70,34 | € 70,34 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,20 | € 16,20 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 55,- | € 55,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 83,99 | € 83,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.262,01 | |
Beredenering:
CPU
De laatste serie van Intel, zn huidige pc is 7 jaar oud, dus dit is een behoorlijke upgrade. Een i5 omdat een i7 gewoon niet nodig is en een i3 misschien niet genoeg is voor nu/de toekomst.
Moederboard
Geen idee, was een goedkoop bordje, met de juiste socket, en zag het veel in andere threads.
GPU
Met de laatste prijsdalingen in de videokaarten van Nvidia, en het feit dat er je er 3 games van zo'n 30-50 euro per stuk bij krijgt, maakt dit imo een goeie keus. Goeie prijs/prestatie verhouding.
HDD
Om eerlijk te zijn gewoon een 2tb schijf uit een andere thread gepakt, als hier nog iets beters van gemaakt kan worden voor minder geld, of hetzelfde voor minder geld, hoor ik het graag.
Kast
Heb ik hier zelf ook staan, echt een prachtding, lekker stil, lekker koel, helemaal geweldig.
Netwerkkaart
Hij weet nog niet zeker of er een lijntje getrokken kan worden, dus een netwerkkaart met wifi is nodig. Geen idee of het een goeie is, maar deze had goeie reviews
Monitor
Goed 24 inch scherm met goeie resolutie en van Dell, heb alleen nog maar goeds over hun schermen gehoord.
CPU fan
Aangezien ik niet helemaal op stock fans vertrouw heb ik er een goeie cpu koeler bij gestopt, heb ooit met mijn eigen cpu een verkeerde koeler gekocht, waardoor ik 3 jaar lang met een downthrottling cpu heb gezeten, dus als deze koeler niet goed genoeg is voor de i5, hoor ik het graag.
Case fans
Heb deze zelf ook in mijn eigen kast gestopt, en als mn voeten achter mn pc liggen vriezen mn tenen er bijna af, goeie koeling.
RAM
Naar mijn weten een goed setje van 8GB RAM, goeie prijs/kwaliteit.
DVD Reader/brander
Koste maar 20 euro, en hij wilt het er graag in hebben zitten voor het geval dat.
Voeding
Naar mijn weten genoeg wattage om de hele pc te poweren, goed merk, en zie hem vaak door andere mensen aangeraden.
SSD
120 GB vind hij meer dan genoeg, en volgens mij is de prijs/kwaliteit van deze SSD ook wel goed.
Zo.. Een hele lap tekst, graag hoor ik wat feedback
Thanks!