[Win8(.1)]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkZzZ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-09 10:02
Hallo,

Ik heb windows 8 een tijd geprobeerd en wil het nu graag kopen, maar ben wel een echte Nederlander dus zo goedkoop mogelijk.

Ik kwam op de store deze producten tegen:
http://www.microsoftstore...anbod/productID.275082200

http://www.microsoftstore...anbod/productID.288573500

Ik heb hierover 2 vragen;

1. Wat is nou het verschil tussen deze twee producten? Ik was in de veronderstelling dat de 8.1 upgrade per definitie gratis was wanneer je over windows 8 beschikt.

2. En nu vraag ik misschien iets dat wel heel logisch aangezien er Upgrade in de titel staat, maar moet je beschikken over een geldige Win 7 om uberhaupt gebruik te maken van een van deze twee producten? Of krijg je gewoon een key die je kan gebruiken.

En moet ik aangezien ik dat niet heb ( :+ ) anders eerst Windows 8 Pro kopen voor 280 euro, wat me veels te gek af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:22
2) Voor een upgrade heb je een licentie van een eerdere Windows versie nodig ja.
1) Verder is het verschil tussen die twee, lijkt me, dat de ene bijv. een Windows 7 install upgradet naar 8.0 (welke je weer kan upgraden naar 8.1) en de andere meteen de install naar 8.1 upgradet. Vandaar ook dat de prijs hetzelfde is :P

Wat betreft je laatste zin. Om een legale windows 8.1 install te hebben via zo'n upgrade licentie, zonder dat je al een windows licentie, kost dat je ~85E (Windows 7 OEM licentie) + 60E (8.1 student upgrade) = 145E. Maar er zijn vast ook wel andere manieren om een werkende install te krijgen voor goedkoper (al dan niet licentie technisch legaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:50
Je kunt ook vanaf Vista upgraden naar Windows 8.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 07-11-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkZzZ
Volgens de omschrijving al vanaf Windows XP SP3, wanneer ik dus ergens een simpele Win XP key vandaan tover (moet te doen zijn) dan kan ik daarna voor 60E upgraden naar 8.1?

Zeg ik dat zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Dat zeg je goed, alleen moet je dan wel je applicaties opnieuw installeren.....die kun je alleen vanaf Windows 8 'mee migreren' als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkZzZ
Mijn installatie is gelukkig nog nagenoeg schoon, dus die schade is te overzien.

Hartelijk bedankt allen voor het beantwoorden van mijn vragen.
Pagina: 1