Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Wifi]Android / Huawei bevriest WiFi

Pagina: 1
Acties:

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ik heb internet van Ziggo met bijebhorend Cisco router met WiFi. Nooit problemen gehad, totdat ik een Huawei Ascend P6 aan de Wifi hing. Sindsdien valt de Wifi om de haverklap weg, zowel op de mobiele telefoon, als op ieder ander apparaat dat aangesloten is op WiFi.
Wanneer ik mijn telefoon meeneem naar anderen en daar aan de WiFi hang (zelfde router van Ziggo) wordt spontaan ook daar Wifi zeer instabiel... Ik weet van een collega die eveneens Ziggo heeft en een Huawei telefoon (ander model) dat ook daar het Wifi signaal plots instabiel geworden is.

Kan dit daadwerkelijk aan het toestel en/of Android liggen?
En belangrijker: valt er iets aan te doen? Want dit is behoorlijk irritant! Iemand een idee?

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien heb je nog steeds de oude rom met de wifi bug,
Dus snel updaten naar de nieuwe B111 rom http://consumer.huawei.co...detail/index.htm?id=17022

talkin' is cheap, people follow like sheep

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
ik heb B112 er al op... dus nog recenter dan in gegeven link...

[ Voor 80% gewijzigd door kazz1980 op 07-11-2013 23:20 ]

• uroy
  • Niet online
instellingen en naar toestelinfo

• uroy
  • Niet online
daar kan ik zo 123 niet zeggen heb geen ziggo ervaringen (glasvezel)

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 19:55
Ik heb Android en mijn vrouw ook en nooit problemen met de Ziggo en ons WiFi signaal.. Al zijn het beide wel HTC's dus mogelijk zit het puur in de Huawei telefoons?

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
@tgr_Killer, dank. Dan ga ik wat meer gericht zoeken op Huawei. Ben benieuwd of nog meer mensen dit probleem (en mogelijk de oplossing) kennen.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Ligt misschien aan de DHCP-client op je smartphone, die doet mogelijk zoveel requests dat het je router plat legt. Even met Wireshark aan de slag en je weet het :). http://www.ukrant.nl/nieu...eroorzaken-wifi-problemen

My favorite programming language is solder.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Zal eens kijken wat ik met Wireshark tevoorschijn kan toveren... heb het even laten draaien en zie nog niks geks. wel wat requests vanaf de telefoon, maar geen hele gekke aantallen (zeker niet in verhouding tot totaal aantal requests dat langs komt).
Heb wireshark nu ook draaien op de laptop met Wifi, dus dat gaat niet werken. Morgen anders even aan een draadje hangen en tijdje laten draaien. Hopen dat ik er wijs uit wordt, want netwerken is niet echt mijn specialiteit!...

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Ah, misschien dat ik het dan even moet verduidelijken. Je ben dus geïnteresseerd naar het verkeer voor je DHCP-server (in dit specifieke geval). Vaak zit deze ingebouwd in de router, dat is dus moeilijker om af te luisteren met Wireshark. Wat je dus eigenlijk wilt is tussen de client en de DHCP-server gaan zitten, door bijvoorbeeld op een machine een tijdelijke DHCP-server in te richten soort van test-omgeving dus :).

My favorite programming language is solder.

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-10 23:14
Mijn huawei y300 heeft ook probleemen met wifi alleen heb ik geen last met andere aparaten alleen de telefoon zelf

const { signature } = await fetchProfile()

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
@Puch-Maxi, Euhm.... En nu in Jip en Janneke taal? Ik weet wel het 1 en ander van computers, maar dit gaat dan weer echt te ver!

Verwijderd

Beste,

Ik heb een probleem met mijn telefoon. (Huawei G510)
Vaak als ik thuis kom uit school doet mijn wifi het niet.
Terwijl er gewoon boven in het scherm staat dat ik wifi heb.
Ik vind dat zeer vervelend heeft u misschien een tip hoe ik dat kan veranderen ( een instelling bijv. )

Alvast super bedankt !
Marvin

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-10 23:14
kazz1980 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 22:29:
@Puch-Maxi, Euhm.... En nu in Jip en Janneke taal? Ik weet wel het 1 en ander van computers, maar dit gaat dan weer echt te ver!
Je laptop gebruiken als dhcp server en dan wireshark draaien op je laptop. Misschien heb je hier wat aan

http://m.wikihow.com/Set-up-DHCP-on-a-Local-Area-Network

const { signature } = await fetchProfile()

Pagina: 1