Hoi allemaal,
Ik heb wat vragen over welke netwerkadapter ik het beste zou kunnen kopen. Ik heb vandaag een nieuwe router gekocht, pricewatch: Netgear WNDR3700. Nu wil ik graag gebruik maken van de 5Ghz verbinding maar mijn huidige netwerkadapter kan alleen 2,4Ghz aan. Ik wil de 5Ghz verbinding gebruiken omdat er veel verbindingen in de buurt zijn en deze heel erg storen.
De maximale snelheid is nu dus 300Mbps als ik het goed begrijp. Nu vroeg ik mij af of het dan zinvol is om een netwerkadapter te kopen van meer dan 300Mbps. Daarbij vroeg ik me ook af of er een merkbaar verschil is tussen een USB netwerkadapter en een PCI adapter. Ik dacht zelf dat PCI beter was omdat hier ook een antenne op zit en dus ook een betere ontvangst heeft. Klopt dit?
Ik heb de volgende adapters gevonden:
pricewatch: Asus PCE-AC66
pricewatch: TP-Link TL-WDN4800
pricewatch: TP-Link N600 Wireless Dual Band PCI Express Adapter
pricewatch: Asus PCE-N53
De eerste vind ik eigenlijk te duur maar 2e hands valt dat wel weer mee.
De tweede is 450Mbps maar ik weet dus niet of dit voor mij iets uit maakt.
De laatste twee lijken mij nagenoeg hetzelfde.
Welke adapter kan ik nu het beste kiezen?
Alvast bedankt
Ik heb wat vragen over welke netwerkadapter ik het beste zou kunnen kopen. Ik heb vandaag een nieuwe router gekocht, pricewatch: Netgear WNDR3700. Nu wil ik graag gebruik maken van de 5Ghz verbinding maar mijn huidige netwerkadapter kan alleen 2,4Ghz aan. Ik wil de 5Ghz verbinding gebruiken omdat er veel verbindingen in de buurt zijn en deze heel erg storen.
De maximale snelheid is nu dus 300Mbps als ik het goed begrijp. Nu vroeg ik mij af of het dan zinvol is om een netwerkadapter te kopen van meer dan 300Mbps. Daarbij vroeg ik me ook af of er een merkbaar verschil is tussen een USB netwerkadapter en een PCI adapter. Ik dacht zelf dat PCI beter was omdat hier ook een antenne op zit en dus ook een betere ontvangst heeft. Klopt dit?
Ik heb de volgende adapters gevonden:
pricewatch: Asus PCE-AC66
pricewatch: TP-Link TL-WDN4800
pricewatch: TP-Link N600 Wireless Dual Band PCI Express Adapter
pricewatch: Asus PCE-N53
De eerste vind ik eigenlijk te duur maar 2e hands valt dat wel weer mee.
De tweede is 450Mbps maar ik weet dus niet of dit voor mij iets uit maakt.
De laatste twee lijken mij nagenoeg hetzelfde.
Welke adapter kan ik nu het beste kiezen?
Alvast bedankt