Wanneer raken reviews opgenomen in filters?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Gisterenavond een review geplaatst voor een Sennheiser PX-200II koptelefoon.

Vandaag checkte ik die review. In de regel doe ik dat door naar de meest recent toegevoegde reviews te kijken. Daar vond ik hem niet zo snel terug. Vervolgens gericht de reviews gefiltert op Koptelefoons en Sennheiser. Ook op deze manier vond ik hem niet terug.

De review is wel te benaderen via het gewone productoverzicht van pricewatch > Koptelefoons > Sennheiser > On ear. waarna het product zelf wordt opgezocht. Hier is de review dan wel terug te vinden. Een directe zoekactie levert wel het product op, maar ook hier niet direct de review.

Is dit normaal gedrag,? In mijn beleving ging het vinden in de filters bij mijn eerdere reviews sneller.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik gok dat de standaardinstelling om alleen +1-reviews te tonen je hier in de weg zit...

edit:

Ik heb de betrokken productmanagers gevraagd of de originele reden voor die standaardfiltering nog wel relevant is, en zoja of die nog wel opweegt tegen dit soort verwarring en missers van mooie reviews :)

[ Voor 58% gewijzigd door ACM op 08-11-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
In ieder geval bedankt voor je antwoord. Ik kon niets zinnigs bedenken dat dit veroorzaakt.

Niet zozeer omdat het mij hier betreft, maar ik ben het met je eens dat het door jouw genoemde criterium discutabel is. Van een populair onderwerp als een smartphone kan worden verwacht dat een review wel wordt opgepikt. Voor onderwerpen die minder populair zijn ligt dit anders. En alle reviews beginnen uiteindelijk met een nul.

Nu is het natuurlijk zo dat een typische pricewatch gebruiker niet review georiënteerd zoekt, maar product georiënteerd. Het loopt dus wel los, die review wordt uiteindelijk wel gevonden (slow food ;) ). Misschien is voor Tweakers de relevantie niet zo hoog om die alternatieve zoek-ingangen snel veranderingen te laten oppikken.

Een suggestie zou nog kunnen zijn om een verschil te maken tussen niet gemodereerd (een impliciete nul) en wel gemodereerd (een expliciete nul). Al vrees ik dat ik niet de eerste zal zijn die hierom vraagt. Het zou bijvoorbeeld ook FP reacties sneller discrimineren.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

We gaan er in ieder geval (een keer) naar kijken.

Ook het onderling sorteren van reviews en reacties staat inderdaad nog intern ter discussie, het is niet zo mooi dat niet-beoordeeld gelijk gesteld staat aan "heel slecht" of zelfs helemaal aan het eind terechtkomt. Ook een 50x +3 en 1x +2 zou hoger moeten uitkomen dan een 1x +3.

Maar omdat bij reacties het standaardfilter vooralsnog in ieder geval de onbeoordeelde reacties laat zien, is het probleem daar natuurlijk een stuk kleiner :)