Toon posts:

''Nieuwe'' Game PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mede tweakers.
Ik zou graag een redelijke game machine willen assembleren en daarom vraag ik om uw hulp.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen uiteraard. Misschien beetje Sony Vegas of After Effects, maar geen vette 3d animatie ofzo.
Wat mag het systeem gaan kosten?
600-700
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model.

#ProductPrijsSubtotaal
1Hitachi Deskstar 7K1000.C, 1TB€ 52,-€ 52,-
1Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Real Power 550W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 52,-

Ik neem aan dat die voeding al niet meer goed genoeg is, maar het zou me nog wel blij maken als ik die case en HDD nog kan gebruiken. De case heeft geen USB 3.0 aan de voorzijde maar dat maakt mij niet zo veel uit, en ja hij is ATX.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 196,90€ 196,90
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 92,50€ 92,50
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 255,50€ 255,50
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 63,91€ 63,91
1Seasonic M12II 520W€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 663,81

Ssd komt er later wel in. Overclocken gaat in de nabije toekomst gebeuren, van daar nog geen aftermarket cooling troep.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Neen. Ben geen fanboy.

Zoals je ziet is zowat alles afgekeken van de BBG, dus dat zal vast wel goed zijn. Het liefst wil ik weten of deze case en PSU nog voldoende zijn.

Mvg

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Alles past en zal met elkaar werken.
Enkel, als je de CPU én GPU meer dan een beetje gaat overklokken; zou ik een iets zwaardere voeding nemen. (550 of zelfs 600W)
Niet dat het niet zou werken, maar dan gaat die meer lawaai maken omdat hij dichter op zijn maximum zit.
(Overklokte CPU: 100W, overklokte GPU: 300W, rest: 50W = 450W)
Als je alleen de CPU gaat overklokken is 520W voldoende (GPU -> 250W)

Verwijderd

Topicstarter
Seasonic M12II 620W Goed idee voor een zwaardere voeding?

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

dat is zeker een goed idee :)

vraag me alleen af of je niet toch een ssdtje zou kopen, dat verschil ga je zo goed merken, met alles wat je doet! maps laden, photoshop laden, windows, alles, maar goed dat was de vraag niet, je systeem past in de kast, en kan prima met elkaar overweg, en de 620W seasonic zal je zeker niet teleur stellen!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog niet geld genoeg voor een ssd atm, ik steek 'm er later wel in wanneer ik de HDD beu ben en geld genoeg heb. Ben wel een beetje die trage troep gewend en meestal lees ik toch 'n boek ofzo tijdens laadtijden :P

Verwijderd

Topicstarter
Even een bumpje aangezien ik nog een vraagje heb.

Ik hoor goede dingen over een AMD 8-core en recorden, is er een merkbaar verschil tussen AMD 8-cores en i5's wat betreft recording? Streaming doe ik waarschijnlijk niet aan :P
Pagina: 1