Nieuwe PC, of volstaat een nieuwe videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• Shurdus
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06-2024
Hallo allemaal,

Zoals het topic al zegt ben ik benieuwd naar de vraag of ik beter een nieuwe pc zou kunnen kopen, of dat een nieuwe videokaart zou kunnen volstaan.

Op dit moment heb ik een i7 2600k, 8 Gb 1333MHz RAM, en een 580 GTX. Mijn moederbord ondersteunt PCI 2.0.

Ik speel met name BF4, en dat is dan ook de game die moet draaien als een trein. Mijn huidige kaart heeft wat moeite met BF4. Nu zit ik te kijken naar mijn opties om een nieuwe pc te kopen, en hoewel mijn vrouw mijn beweegredenen begrijpt (yay! :D) heeft zij haar bedenkingen bij de noodzaak om en nieuwe pc aan te schaffen (booeeh! :P)

Wat denken jullie? Zouden jullie met deze pc een r9 290X (dus een PCIe 3.0 kaart) aanraden, of gaat die kaart niet genoeg 'prik' krijgen van mijn processor? Ik wil uiteraard geen beest van een GPU in een oude eend stoppen. Wat ik graag van jullie verneem, is of mijn pc die kaart 'waard' is, of zouden jullie mij een nieuwe pc aanraden?

Alle feedback is welkom. Alvast bedankt!

Gr Sjoerd

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik draai BF4 prima met een i5 2500k. Dan wel met een overclockje, maar als ik jou was zou ik gewoon even kijken naar wat drivers e.d. want met jouw setup zou je gewoon BF4 goed moeten kunnen draaien.
Overigens heb ik dan wel een HD 6990 wat een betere kaart is als de 580, maar dan nog is jouw systeem niet slecht te noemen.
Wil je uiteindelijk een echt top systeem.. mja dan zou ik je huidige systeem verkopen aangezien dat nog zat waar is, om vervolgens dan een totaal nieuw systeem te halen. Al met al is er niet veel mis met je huidige i7..
Je andere optie is om je videokaart dan te verkopen, en een duurdere te kopen.

• Shurdus
Dank!

Zou een r9 290X goed draaien op een PCIexpress 2.0 slot? Of moet je echt een PCI 3.0 slot hebben? Ik lees zo veel verschillende dingen dat ik niet meer weet welk kamp nu de plank mis slaat...

Verwijderd

Ik zou je moederbord vervangen voor een een met pci3.0 ( en sata 3.0 en usb 3.0 ) dit zal mischien op zichzelf al een verbetering geven. En ik zou je 580 eens grondig schoon maken en mischeen een klein beetje OC. Ook moeten er nog betere drivers uitkomen voor btf4

Als dat niet genoeg is zou ik voor een nieuwe amd 290 ( geen x ) gaan geweldige kaart , zeker voor btf4 !
Ik zou hem niet voor pci 2.0 gebruiken want hij heeft een bus van 512 en dat is gewoon veel te veel voor 2.0 en dan kan hij niet volop presteren.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:38

Umbrah

The Incredible MapMan

Onzin, PCI-E 2.0 heeft genoeg bandbreedte voor een nieuwe GPU, de data die verwerkt wordt door de GPU is niet zo extreem, het is meer de verwerkingssnelheid... SATA3 en USB3 heb je al als het goed is. Die 2600k is een prima CPU nog steeds, hoewel ik wel eens wil weten wat hyperthreading doet voor BF4 (niet mijn game, heb liever iets meer diepgang en strategie, maar goed, ik trek mijn CPU en GPU ook altijd wel vol hoor!): Doorgaans hebben games meer belang van GEEN Hyperthreading.

Een goeie GPU ben je al snel klaar mee, en dat houd de WAF hoog (wife acceptance factor).

Wat is overigens de rest van het systeem? WELK Moederbord precies ontbreekt, en uiteraard: op welke resolutie speel je? FullHD is niet >ZO< complex. En heb je al een SSD?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:40
De 2600k is prima en pcie2 ook.
Door de hyperthreading is de 'oude' cpu alsnog beter dan de nieuwste generatie i5.
Alleen de videokaart vervangen is voldoende, die gaat het verschil maken.

Afbeeldingslocatie: http://gamegpu.ru/images/remote/http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test_GPU-Action-Battlefield_4-test-bf4_proz_2.jpg
http://www.bf4blog.com/ba...etail-gpu-cpu-benchmarks/

• Shurdus
Bedankt voor de reacties.

Heb al een ssd. Mijn moederbord is een Asus (en vanaf dit punt hoop ik dat ik mijzelf niet belachelijk maak. :P) p8p68 pro... Ofzo. :-D

Verwijderd

Shurdus schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 07:19:
Bedankt voor de reacties.

Heb al een ssd. Mijn moederbord is een Asus (en vanaf dit punt hoop ik dat ik mijzelf niet belachelijk maak. :P) p8p68 pro... Ofzo. :-D
Ja... nu sta je inderdaad gigantisch voor lul... :+

Nee serieus, dat is een meer dan prima moederbord. Ik zou absoluut geen nieuwe PC kopen, dit is echt prima. Steek er een nieuwe videokaart in en je bent good-to-go voor BF4 op hoge graphics _/-\o_
Pagina: 1