Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

stereoset met netwerkmogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• Bart331
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-06 15:28
Hallo,

Ben op zoek naar een nieuwe stereo opstelling, waarmee ik ook DLNA heb en spotify direct op kan streamen, liefst via wifi

Nou zie ik zat AV receivers die dit kunnen (bijv AVR x-1000), echter niet zoveel versterkers met netwerkmogelijkheden. Maakt het voor een 2.0 set erg uit of je er een receiver of een versterker achter hebt?

Zat zelf dus te denken aan AVR x-1000 + Boston A25 of zoiets.

Totaal budget 500-1000 euro

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Volgens mij kun je de optie stereo versterker met netwerkmogelijkheden beter los laten; die zijn er volgens mij niet.

Er zijn echter wel voldoende surround receivers met netwerkfunctionaliteit. Voordeel van een dergelijke receiver is dat er ontzettend veel (aansluit) mogelijkheden zijn.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het bestaat wel:
XEO van Dynaudio:
http://www.dynaudio.com/int/xeo/index.php

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Een simpel ding is natuurlijk de Marantz M-CR610

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Bart331 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 20:58:
Maakt het voor een 2.0 set erg uit of je er een receiver of een versterker achter hebt?
ja, dat maakt uit. Omdat er voor een stereo versterker veel minder componenten nodig zijn dan voor een surround receiver, kunnen die componenten van een veel betere kwaliteit zijn - indien je over dezelfde prijsklasses praat.

Indien je bewust voor stereo gaat, koop een stereo versterker / stereo receiver + een losse audio streamer.
Dit kan een logitech oplossing zijn, of sonos, maar ook een apparaat van een 'echt' hifimerk.

Een andere optie is om een bluetoothmodule te koppelen, en dan via taplet / smartphone te streamen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

107mb schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:26:
[...]
ja, dat maakt uit. Omdat er voor een stereo versterker veel minder componenten nodig zijn dan voor een surround receiver, kunnen die componenten van een veel betere kwaliteit zijn - indien je over dezelfde prijsklasses praat.
Echter is dat in blinde ABX-testen nooit bewezen. Een receiver die op Pure Direct speelt zal gelijk klinken aan een stereoversterker. Als purist zou ik voor een 2.0 set ook een stereoversterker neer zetten, maar puur voor het gemak (HDMI, netwerk, andere digitale ingangen) heb ik overal surround receivers staan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:10

Videopac

Rommelt wat aan.

begintmeta schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:45:
Een simpel ding is natuurlijk de Marantz M-CR610

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:10

Videopac

Rommelt wat aan.

FeaR schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:35:
[...]

Echter is dat in blinde ABX-testen nooit bewezen. Een receiver die op Pure Direct speelt zal gelijk klinken aan een stereoversterker. Als purist zou ik voor een 2.0 set ook een stereoversterker neer zetten, maar puur voor het gemak (HDMI, netwerk, andere digitale ingangen) heb ik overal surround receivers staan.
Een AV receiver met dezelfde prijs als een stereoversterker heeft meer functionaliteiten en onderdelen. Bij de stereoversterker kunnen de onderdelen van betere kwaliteit zijn, omdat er voor hetzelfde geld minder onderdelen nodig zijn. Met Pure Direct op een AV receiver sla je een deel van die extra onderdelen over. Het deel wat je dan nog wel gebruikt is nog steeds van mindere kwaliteit dan bij een stereo versterker. Het nut van HDMI voor een geluid-only oplossing ontgaat me.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-10 22:07
Is een stereoversterker met een losse Sonos Connect ook een idee? Je hebt dan een extra apparaat, maar de interface van Sonos is erg sterk. Daarnaast is de integratie met NAS, Spotify, internetradio etc. ruimschoots aanwezig.
Pagina: 1