Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185550

Topicstarter
Mijn adapter van de oplader van mijn muis is ermee gestopt. Probeer nu een nieuwe te vinden.

Op de docking staat: 8v 500mA. Maar ik vind overal alleen 7.5v en 9v in universele adapters met losse plugjes.

Kan ik deze gebruiken zonder dat het stuk gaat? 7.5v of 9v? Of moet ik op zoek naar een specifieke 8v adapter?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:20
Dat is wel een zeldzame waarde.
Veilig zou zijn om 7.5 Volt te gebruiken, echter is er kans dat de batterij dan niet volledig oplaad.

Maar mogelijk kan 9 Volt ook omdat er toch een spanningsregelaar in zit, maar dat weet je natuurlijk niet.
Welke muis is het, en wat zegt support als je deze vraag stelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Over welke muis hebben we het? Eventueel een foto van de lader/basis station/muis

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is een Logitech MX Revolution:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/16kvpxt.jpg

Support, geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:20
Volgens de teardowns zit er in de muis zelf een old-skool lineaire 7805 ic (met een atmega32 :P ), dat zou de vage waarde verklaren.
Een 5 Volt Linear Regulator vereist ongeveer 2 Volt extra, dus neem daar 1 Volt marge in voor de adapter zelf en je komt uit op 8 Volt.

9 Volt zou dus prima moeten kunnen, die chip kan echter wel warmer worden dan eerder. Hij moet namelijk 1 keer zijn stroom aan vermogen extra dissiperen.

Ik ga er nu wel even vanuit dat het dock gewoon een plastic doosje met wat draadjes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, klinkt goed.

Zo één is het. Kan geen kwaad?

KLIK

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 185550 op 07-11-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 19:00
ik heb er nog zo een liggen. De muis gebruik ik niet meer, is versleten.

Maar de oplader werkt nog perfect, de nieuwe muis die ik heb moet je met usb opladen.

Van waar ben je?

[ Voor 3% gewijzigd door sprankel op 07-11-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Den Bosch.
Vergoed je graag de verzendkosten als het te ver is.
Of haal hem op.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 185550 op 07-11-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
toch een 125km rijden. Hier regio Antwerpen BE.
zou een goede 8 euro kosten zie ik, wel zonder track en trace (anders is het maal 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok. Klinkt prima. Lijkt me ook de beste oplossing, dan werkt het sowieso weer.
Stuur me maar een mailtje aub: omedirk op h.tm.il.

Thanx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
ik heb het net nog even getest (zat ergens in een doos oude spullen), laad wel op maar als ik de connector in het dockingstation wat beweeg valt de stroom korstandig weg. Ik vermoed dat het aan dockingstation ligt.

Als ik er niet mee rommel laad hij op zonder onderbreking

edit: hij zat in de doos met de connector nog in het dockings station, waarschijnlijk zat iets tegen die connector te duwen waardoor het contact punt in het dockings stations wat beschadigd is geraakt.

Maar je bent zeker dat de adapter zelf het probleem geeft? Dan is het sowiezo geen probleem

[ Voor 35% gewijzigd door sprankel op 07-11-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hm. Als 9v ook werkt koop ik voor 10,- natuurlijk een universele bij de gamma, dus dan is het ook zonde. Ik ga het toch maar even met een 9v proberen dan.
Thanx anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
geen probleem, dacht laat ik hem maar eerst nog eens testen. Mocht je hem toch willen stuur maar een berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, ik heb 2 muizen en 2 docks, maar 0 adapters... :)

Als je zeker bent dat die adapter goed is wil ik hem wel. Ik stuur je wel ff een berichtje.
Pagina: 1