Toon posts:

(volgens mij) hoog memory gebruik MBP Retina

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

ik heb een MBP 15" i7 8GB 256SSD.

Nu zat ik te kijken in de Activity Monitor en viel me op dat het memory gebruik aan de hoge kant is.
Na het opstarten zat hij al snel op 2GB voor Memory Used.

Nu met Skype, en een aantal internet pagina's open al op 5,3GB
Heb er verder geen spannende dingen opstaan dan better touch tools en Skype

Gegevens nu:
Physical Memory: 8,00GB
Memory Used: 5,42GB
Virtual Memory: 8,00GB
Swap Used: 0 bytes

App Memory: 3,00GB
File Cache: 1,46GB
Wired Memory: 1GB
Compressed: 0 Bytes

Moet ik me zorgen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-10 09:27
Nee, je swap word niet gebruikt, je geheugen word nog niet gecompressed en hij gebruikt mooi 1.5 gb voor je file cache.

Osx zal namelijk zo veel mogelijk ram gebruiken als het kan, door files in je cache te houden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:45
Geheugen is ervoor om gebruikt te worden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 20:00:
Geheugen is ervoor om gebruikt te worden ;-)
Dat klopt haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-10 09:27
Waneer je je zorgen moet gaan maken is als je swap continue goed vol zit, maar gezien je ook een ssd hebt zal dit qua performance wel mee vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 19:21

SPT

Wat ik ook wat vreemd vind is dat Monitor standaard het gebruik van "Memory" laat zien, maar niet "Real Memory", terwijl die laatste post veel hoger is. Bij mij (ook een rMBP) is het geheugengebruik zelfs nog veel hoger: 7.24GB in gebruik, 665MB swap, 266MB compressed. Tegelijkertijd zegt hij echter dat de memory pressure laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N14
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 19:16

N14

Bij Mavericks moet je eigenlijk niet meer kijken naar 'gebruikt geheugen' maar inderdaad naar memory pressure (en used swap). Mavericks gebruikt het geheugen op een heel andere manier, namelijk zoveel mogelijk (inderdaad met het idee "geheugen is er om gebruikt te worden" :)). Het vult het werkgeheugen continue met dingen die je wel eens binnenkort nodig gaat hebben, of geeft een beetje meer werkgeheugen aan een programma dat het wel kan gebruiken. Extra's die binnen no-time gecomprimeerd of uit het geheugen gehaald kunnen worden als je het toch ergens anders voor nodig hebt. Vooral dat comprimeren gebeurd slim.

Pas als je memory pressure oploopt (en volgens mij oranje wordt) of je swap binnen no-time in de GB's loopt heeft het zin om te gaan kijken waar die druk op je geheugen vandaan komt :). Tot die tijd kan je er van uitgaan dat de Apple engineers het geheugen wel overwogen laten managen ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 19:21

SPT

Dat denk ik ook want het werkt allemaal heel erg vlot, ook als ik analytische software gebruikt die even 6GB nodig heeft.
Pagina: 1