Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Mijn schoonmoeder gebruikt Outlook 2007, met mail van Ziggo (POP-mail dus). De berichten werden dus alleen lokaal opgeslagen. Sinds kort heeft ze ook een iPad, maar elke mail die dan op de iPad werd gelezen, stond dus nog als ongelezen op de laptop. Andersom, als de mail al op de laptop binnen was gehaald, was deze niet meer op de iPad te zien.

Ik heb dus een Live-account aangemaakt, die door IMAP met Outlook synct, en door Exchange op de iPad. Alle mails van Ziggo laat ik automatisch doorsturen naar het Live-account. Ik heb alle mails en mappen verplaatst, werkt prima. Er zijn alleen twee problemen. Email kan niet gecategoriseerd worden met kleuren en als mails verwijderd worden, gaan ze niet naar de prullenbak, maar worden ze direct verwijderd van de server (of blijven doorgestreept in de inbox staan).

Heeft iemand een oplossing die het volgende biedt:
- Synchronisatie met de server en verschillende apparaten (met altijd een back-up dus online mocht de laptop kapot gaan)
- Categorieën toewijzen
- Support voor mappen
- Email verwijderen betekent verplaatsen naar de prullenbak, en niet verwijderen van de server

Bij voorbaat dank.

[ Voor 3% gewijzigd door TKroon op 07-11-2013 18:30 ]

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je bent een eind op de goede weg en kunt het zo instellen als ik heb gedaan (bij mezelf, vriendin, kinderen, broertje, papa en ook mijn schoonmoeder)
1) Haal de forward in Ziggo of welke provider mail eraf
2) Laat in Live mail (Outlook.com) de Ziggo mail via POP3 automatisch ophalen (dit kun je instellen in Outlook.com. Frequentie is 1x per 30 min. De hotmail servers halen de mail op, niet je lokale client)
3) Download de Hotmail connector voor Outlook: http://office.microsoft.c...onnector-HA010222518.aspx
4) Stel Outlook 2007 in voor synchronisatie via de hotmail connector ipv IMAP: m.hotmail.com als servernaam en email adres en password als gebruikersnaam en password gebruiken
5) Je kunt nu alles synchroon houden (agenda, Contactpersonen, email etc) op al je apparaten die ActiveSync ondersteunen
6) Je mail etc staat online, inclusief verzonden items etc. 7GB zou voorlopig even voldoende moeten zijn
7) Je kunt in Outlook 2007/2010 de oude mail die in de PST staat ook importeren en de hele buts weer synchroniseren zodat je complete mail verzameling in de cloud staat.
8) Je kunt ook altijd en overal bij je mail, agenda en contactpersonen via outlook.com
9) Bij het instellen van het POP account in Outlook.com kun je ervoor kiezen om de Ziggo mail in het gewone Postvak IN te laten lopen of in een aparte map. De eerste optie lijkt handig, maar ik merkte dat ik het op den duur toch fijner vond om mijn provider mail in een aparte map te laten komen, zodat ik beter kan zien wat er nog op mijn "oude" provider mail komt en wie ik nog moet informeren of welke webdiensten ik nog mijn adres moet/wil aanpassen
10) Communiceer naar je contactpersonen je "nieuwe" Live mail adres. Dat komt toch als afzender te staan in 9 van de 10 gevallen hoewel je er voor kunt kiezen om ook je provider mail als afzend adres te gebruiken. Mailopties zoals die door de provider wordt aangeboden via POP, IMAP of webmail loopt in mijn optiek qua mogelijkheden hopeloos achter op moderne gratis mailproviders als Google, Microsoft en Apple
11) Je kunt in Outlook.com ook meerdere aliassen aanmaken voor bijvoorbeeld spam accountjes (abonneren op nieuwsbrieven, forumaccounts, AH bonuskaarten etc..)
12) Heb je een android telefoon/tablet? Stel email account in op Zakelijk/exchange. Mail /ActiveSync server is dan m.hotmail.com etc..

[ Voor 5% gewijzigd door akimosan op 07-11-2013 23:02 ]

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie. Kun je nog toelichten wat precies het verschil is tussen Ziggo laten forwarden naar Live en Live laten pullen bij Ziggo? Eens in de 30 minuten email door laten komen is m.i. wel weinig.

Mogelijk lost de Hotmail connector wel het probleem met het verwijderen van mails op :)

Dan blijft het probleem met de categorieën nog. Is hier nog een oplossing voor? Ik stelde al gewoon extra mapjes onder het postvak in voor, maar dan is ze natuurlijk het overzicht kwijt, wat wel begrijpelijk is.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Er zit functioneel misschien niet zoveel verschil tussen laten forwarden/redirecten of poppen.
Ik vind het echter prettiger om mijn instellingen zoveel mogelijk op 1 plek te hebben, dan hoef ik niet op verschillende plaatsen instellingen te controleren als er iets niet werkt.

1x in de 30 minuten email controleren werkt prima. Het levert alleen maar een probleem op als je net op die ene email zit te wachten die naar je ziggo adres is gestuurd. Maar zoals voorgesteld is dat geen probleem als mensen toch gewoon het hotmail adres gaan gebruiken ipv het ziggo adres.Maakt overstappen of verhuizen naar een andere provider (niets mis met Ziggo hoor..) ook makkelijker.
Je kunt in Outlook nog steeds categorieën toewijzen, maar ik meen dat Microsoft tegenwoordig een standaard regel in je Postvak IN (zie regels en waarschuwingen) heeft gemaakt welke Categorieën stript van inkomende mail. Zet die regel uit als je categorieën wilt blijven gebruiken.
Net nog even getest: kleuren en categoriën blijen staan in Outlook 2013 (alleen gebruikt deze ActiveSync om te synchroniseren ipv de manier waarop Hotmail Connector werkt. Je zou het dus even moeten testen of categorieën worden meegenomen (bijvoorbeeld door het account ook even met een ander Outlook profiel (of op een andere computer) te configureren en te syncen.

[ Voor 16% gewijzigd door akimosan op 09-11-2013 20:26 ]