Toon posts:

Afspelen via tweede monitor & grafisch geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen :)

Ik ben van plan om mijn gaming laptop via HDMI aan te sluiten op een tweede monitor wanneer ik thuis ben en op deze manier mijn games te spelen, alleen heb ik hier een vraag over.

Wanneer ik zware games speel (denk aan Battlefield 4) en After Effects open heb staan met een HD film, wordt dit van mijn videogeheugen/grafisch geheugen van mijn videokaart afgesnoept, maar nu heb ik de vraag wat de situatie zou zijn wanneer ik deze op mijn tweede monitor aan sluit. Moet mijn grafische kaart dan twee keer zo veel videogeheugen hebben omdat hij twee keer uitzendt, of blijf je evenveel geheugen gebruiken en wordt het beeld door de monitor gedupliceerd. Als dit niet zo zou zijn zou ik graag weten of het mogelijk is om mijn scherm van mijn laptop 'uit' te zetten wanneer ik m'n laptop aansluit op m'n monitor, zodat hij even veel videogeheugen gebruikt als normaal.

Alvast super bedankt aan iedereen die er zijn/haar energie in stopt! _/-\o_

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:06

Nemesizz

Untouchable

Je videokaart is niet ineens 2x zoveel geheugen nodig met 2 beeldschermen als je het beeld gewoon dupliceert (spelling).

Het is mogelijk dat het iets meer geheugen kost, maar zeker niet het dubbele.

Dingen zoals Eyefinity waar je meerdere monitors gebruikt om het totaal beeld op een hogere resolutie te zetten kost wel meer geheugen (als het ware 1 groot beeld verspreid over 3 monitoren).

Interne scherm is meestal gewoon uit te schakelen als je een extern scherm aansluit bij een laptop.