Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:01
Beste mede tweakers,

Ik kwam vandaag op het idee om mijn Galaxy S2 te updaten, maar het lukt totaal niet. Als ik in de instellingen op mijn telefoon 'software-update' en vervolgens 'controleren op update' kies geeft hij het volgende aan: "Firmwareupdate vereist". Ik kies er dan voor om deze te downloaden en vervolgens te installeren, waarna mijn telefoon uitgeschakeld en vervolgens weer ingeschakeld wordt. Ik krijg vervolgens de melding "kan firmware niet bijwerken". Als ik dan opnieuw 'software-update' kies herhaalt mijn telefoon hetzelfde proces; hij download hetzelfde updatepakket en installeert het weer, maar uiteindelijk lukt het dus niet.
Nou goed, aangezien dit dus niet lukte besloot ik om Samsung Kies te downloaden (op een mac). Uiteindelijk is het me gelukt om verbinding te krijgen tussen mijn telefoon en dit programma (vraag me niet hoe, ineens was er verbinding, terwijl hij in de voorgaande keren maar bleef verbinden zonder dat er een verbinding tot stand kwam). Heel fijn natuurlijk dat ik eindelijk verbinding had tussen mijn telefoon en Kies, maar toen gaf hij het volgende aan: "Uw apparaat ondersteunt geen software upgrade via Kies". Dus via Kies kan ik kennelijk ook niet updaten.

Ik vind dit heel raar, enerzijds omdat ik via mijn telefoon wel een firmwareupdate kan vinden die niet succesvol geïnstalleerd kan worden en anderzijds omdat ik Android 2.3.3 op mijn telefoon heb staan en Android 4 en hoger al lang geleden uitgerold zijn voor de Galaxy S2. Via google kan ik ook geen enkele oplossing vinden dus vandaar dat ik hier een topic open. Het zou fijn zijn als hier iemand was die me verder kon helpen.

Overigens, de reden dat ik wil updaten is omdat ik deze telefoon al bijna 2,5 jaar heb en hij de laatste tijd af en toe vastloopt en er de laatste weken ook regelmatig problemen waren/zijn met het toetsenbord (en ook wel benieuwd ben naar een andere versie van android, na meer dan 2 jaar naar deze versie gekeken te hebben.)

Alvast bedankt!

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:25
ondanks de uitgebreide start post vermeld je niet wat je naast de OTA update en Kies nog hebt geprobeerd/gezocht.

kijk eens of je hier nog iets kan vinden wat je nog niet hebt geprobeerd, er staat ook een stuk bij voor gebruikers, waarbij OTA en Kies niet werken

http://drippler.com/samsung/galaxy_s_ii#!668931
If, for some reason, you cannot update your device over-the-air and via the Samsung KIES, you should flash the official firmware manually so you can enjoy Jelly Bean in your Galaxy S2. We have already published our step-by-step guide on how to manually install the official Jelly Bean update to the S2.
http://thedroidguy.com/20...an-xxlsr-update-manually/

Strava

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:01
Nog bedankt voor de reactie!

Ik heb het artikel doorgelezen, maar de oplossing die daar wordt voorgelegd ben ik al tig keren tegengekomen. Dus buiten die OTA update en Kies heb ik zeker wel naar andere oplossingen gezocht, maar het ding is dat ik het liever op een makkelijkere/veiligere manier update dan dat ik het via een flash en zulk soort dingen moet doen. Ik heb daar namelijk totaal geen verstand van en weet dus bijvoorbeeld niet wat er met de telefoon gebeurt als je zoiets doet. Ben je dan bijvoorbeeld alles kwijt, zoals foto's, contacten enzovoort?
Snap gewoon niet dat Samsung zijn zaakjes niet zo op orde heeft dat het ook mogelijk is om op een makkelijke manier te updaten, in plaats van via zo'n omslachtige/ingewikkelde manier waarbij ik volledig uit moet gaan van een tutorial.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden