[MIC] Geluid microfoon NIET weergeven tijdens opname

Pagina: 1
Acties:

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-12-2025

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Om een beetje te oefenen met opnames maken, zodat ik straks mijn zelfbouw luidsprekers kan meten, heb ik een microfoontje gekocht op marktplaats, en deze aangesloten op mijn PC (win 7, X-fi Elite Pro).
CoolEdit bleek vervangen te zijn door Audacity, deze laatste heb ik geïnstalleerd.
Wat is nu het probleem:

Windows.
Vroeger (XP) zat er nog een fatsoenlijke mixer in windows. Nu hebben ze er 1 grote zooi van gemaakt. Ik kan nergens meer de optie vinden om de microfoon te dempen, zodat ik niet tijdens de opname een loop krijg, zonder de opname te dempen.
Vanzelfsprekend heb ik dus een opname nodig van wat de luidsprekers spelen. Als ik nu een opname probeer te maken dan word het geluid van de microfoon versterkt en door dezelfde luidsprekers weergegeven 8)7
Wat resulteert in zelfdestructie van mijn luidsprekers |:(

Ik zou ontzettend geholpen zijn met het uitschakelen van de microfoon weergave, zonder de opnamefunctionaliteit meteen te muten.
Mocht dit onmogelijk zijn in Windows 7, dan zou ik ook ontzettend geholpen zijn met: 2 balen hooi, 1 jerrycan petroleum en een BBQ-aansteker.

Ik heb het hele internet al doorgelezen, maar niemand schijnt hetzelfde probleem te hebben, of er is geen oplossing.

Droogkloot.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Hoe meet je nu precies? Gebruik je Audacity om tegelijkertijd af te spelen en op te nemen?

Dit werkt bij mij:
-rechtermuisknop op luidsprekertje in system tray
-recording devices
-de microfoon die je gebruikt selecteren
-properties
-listen
-vinkje weghalen bij 'listen to this device'

Het meter van luidsprekers gaat trouwens een stuk beter met een programma als Arta. :)

[ Voor 34% gewijzigd door TBTL op 07-11-2013 15:45 ]

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-12-2025

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Om het te proberen speelde ik een muziekje af via Spotify.
Het geluid, weergegeven door de luidsprekers, probeerde ik vervolgens op te nemen in Audacity.
Arta is inderdaad een volgende stap.

--edit--
Vinkje stond er al niet.

Ben nu iets verder, heb de geluidskaart in Audiocreatie modus gezet.
Nu heb ik een uitgebreidere mixer van Creative, daar ga ik even rondneuzen.

[ Voor 32% gewijzigd door _AvA_ op 07-11-2013 15:47 ]

Droogkloot.